ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ماجراجویی در دنیای Dark Souls III

DS 8

افراد بسیاری بر این باورند که سری بازی Dark Souls یکی از بهترین و زیباترین بازیهای ساخته شده تا کنون به شمار میرود . عنوانی که بر خلاف خیلی از بازیهای امروزی بیشتر از هر چیزی مهارت بازیباز را به چالش میکشد و او را راهیِ ماجراجویی خطرناک و راز آلودی میکند که تا کنون کمتر آن را تجربه کرده است . مسلما وجود چنین بازیهایی در بین عناوینی که هر ساله با یک فرمول تکراری پا به عرصه ی بازیهای کامپیوتری میگذارند نعمت بزرگی به حساب می آید . بازی Dark Souls با دنیای منحصر به فردی که دارد نه تنها شما را مجذوب زیباییِ خود میکند بلکه در نهایت شما را با صد ها و میلیون‌ ها سوال مختلف تنها میگذارد . سوالاتی که روز ها و شاید هم هفته ها ذهن شما را به خود مشغول کند ! استودیوی FromSoftware سازنده سری بازی Dark Souls را میتوان جزو معدود استودیو هایی دانست که کیفیت بازیهایشان تضمین شده است . مَرد شماره یک این استودیو یعنی آقای میازاکی بیشتر از آنکه به فکر تبلیغات برای فروش هر چه بیشتر بازیهای خود باشد به فکر بالا بردن کیفیت و استاندارد بازی های امروزی است .

DS 2

آقای میازاکی را میتوان از آن دست کارگردانانی دانست که بینش و اعتقادات خود را در قالب کلمات کلیدی در بازی ارائه میکند و در طول بازی به واسطه ی دنیای بزرگی که برای Dark Souls III طراحی کرده است برای هر کدام از آن بینش ها زمینه ای فراهم میکند تا بازیباز را بیش از پیش با آنها آشنا کند . شاید با خود بگویید خلق چنین دنیای عظیم و پیچیده ای مطمئنا مستلزم زمان زیادی میباشد . آقای میازاکی نیز با شما موافق است زیرا طبق گفته ی ایشان ساخت بازی Dark Souls III برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ یعنی حدودِ سه سال پیش کلید خورد . در آن زمان او علاوه بر این بازی بر روی عنوان دیگری نیز کار میکرد که Bloodborne نام داشت . بازی Bloodborne یکی از عناوین انحصاری PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ به شمار میرفت که توانست با کسب جوایز متعدد و امتیازات درخشان به یکی از بهترین بازی های عرضه شده در آن سال تبدیل شود . چندین ماه پس از انتشار موفقیت آمیز Bloodborne شایعه هایی مبنی بر عنوان دیگری از سری Dark Souls به گوش میرسد تا اینکه در نهایت در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo یا همان E3 سال ۲۰۱۵ بازی Dark Souls III به طور رسمی رونمایی میشود .

DS 3

سبک بازی Dark Souls III را میتوان تلفیقی از سبک Role Playing و Action دانست . به گفته آقای میازاکی گیم پلی این بازی نه تنها شباهت بسیار زیادی به قسمت های قبلی خود و به خصوص Dark Souls II خواهد داشت بلکه با پیشرفت های متعددی نیز همراه است که آن را بهتر از گذشته خواهد کرد . همانطور که قبلا ذکر شد این بازی با عناوین های هم سبک خود تفاوت های محسوسی دارد که میتوان برای نمونه به سیستم ذخیره بازی اشاره کرد . در این بازی ما دیگر شاهد سیستم Auto Save و یا Checkpoint نخواهیم بود بلکه برای ذخیره بازی نیازمند مکان هایی به نام Bonefire خواهیم بود که در نقاط مشخصی از نقشه با فاصله های تقریبا طولانی از یکدیگر قرار گرفته اند . اگر شما در طول بازی شکست بخورید سیستمِ بازی شما را از آخرین Bonfire ی که پیشروی خود را در آن ذخیره کرده اید بارگذاری خواهد کرد و چه بسا دوباره باید راه زیادی را طی کنید تا به مکان مورد نظر برسید . همین نکته ی استرس زا میتواند بازیباز را وادار کند که مراقبِ قدم های خود باشد و با احتیاطِ بیشتر ماجراجویی خود را پیش ببرد .

DS 4

شما در طول بازی با طیف وسیعی از دشمنانِ مختلف رو به رو خواهید شد . بعضی از آن ها جسته ی کوچکی دارند و برخی دیگر همانند تایتان ها دارای جسته ی بسیار بزرگی هستند . بنابراین شما برای مقابله با هر کدام از آنها نیازمند استراتژی متفاوتی هستید تا بتوانید زنده بمانید ، در غیر این صورت با انجام کوچکترین اشتباه با عبارت “You Died” مواجه می شوید . البته به لُطف اسلحه های زیادی که برای این بازی طراحی شده است راه های مختلفی برای پیروز شدن در میادینِ نبرد پیشِ روی شما خواهد بود ؛ اما فراموش نکنیم که در پایان باز هم همه چیز به مهارت شما بستگی خواهد داشت ! با توجه به حساسیتی که در داستان سرایی سری Dark Souls وجود دارد اطلاعات زیادی از داستان این بازی در دسترس نیست . تنها چیزی که ما میدانیم اینست که داستان این قسمت از بازی در رابطه با “Lords of Cinder” خواهد بود و ما در نقش “The Dark Hero” وظیفه داریم که او را از بین ببریم . اما چیزی که از آن اطمینان داریم اینست که این بازی پایان کار سری Dark Souls  نخواهد بود بلکه نقطه عطفی در این سری به حساب خواهد آمد .

Dark Souls 3 در تاریخ ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۵ برای پلتفرم های PC , PlayStation 4 و Xbox One منتشر خواهد شد .

DS 6

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی Dark Souls III ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

منبع : Edge Magazine

مترجم : مهدی طالبی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی