ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

شاهزاده کوچولو ، اقتباسی زیبا از یک کتاب

prince 3

کتاب شاهزاده کوچولو شاید یکی از محبوب ترین کتابهای کودکان در تاریخ باشد که در زمان خودش موفقیت تجاری بزرگی نشد. درباره انیمیشن آن هم می توان گفت که در مقایسه با انیمیشن های جذاب هالیوود، دارای زرق وبرق ها، رنگین کمان های رنگارنگ یا ظواهر زیبای انیمیشن های ساخت استودیوهای Pixar یا DreamWorks نیست . شاهزاده کوچولو توسط Mark Osborne کارگردانی شده است، کسی که در فیلم موفق Kung Fu Panda دستیار کارگردان بود. Kung Fu Panda نیز مانند شاهزاده کوچولو تمرکز بر روی خانواده و بزرگ شدن داشت. Hans Zimmer  نیز با موسیقی زیبا به این انیمیشن جلا داده است . البته شاید بتوان گفت که اگر کودکان کارتون های بیشتری برای دیدن در کنار انیمیشن های هالیوود می خواهند،  اقتباس Mark Osborne از داستان Antoine de Saint-Exupery نوشته شده در سال ۱۹۴۳ می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

prince 1

قرار دادن اثر Antoine de Saint-Exupery در انیمیشنی که در زمان مدرن اتفاق می افتد (چیزی که در کتاب وجود ندارد) با معرفی دخترک کوچکی شروع می شود. در همسایگی دخترک که با مادرش زندگی می کند و خود را برای پیش دبستانی آماده می کند، خلبانی عجیب زندگی می کند که با دخترک دوست می شود و در ادامه خلبان برای او داستان شاهزاده صاحب نام و معشوقه اش Rose را می گوید. بعضی از قسمت های این‌ انیمیشن به سبک stop motion ساخته‌ شده است. یعنی اینکه صحنه ها و اشخاص در این انیمیشن به طور حقیقی در دنیای واقعی ساخته میشود و سپس توسط یک دوربین از آنها عکس گرفته میشود . به این صورت که ابتدا از صحنه ی اولیه یک عکس گرفته میشود و بعد اشخاص را به اندازه ی فاصله زمانی یک فریم تکان می دهند و عکس بعدی گرفته می شود . بنابراین هر عکس یک فریم از انیمیشن به حساب می آید.

prince 2

قسمت های Stop Motion فیلم حس زیبایی از داستانی دیگر که در گذشته اتفاق افتاده است را به مخاطب می دهد و داستانی را درون داستانی دیگر به نقطه حساس می رساند و سپس به داستان قبلی باز می گردد. انیمیشن دوباره وقتی که دخترک به دنبال ماجراجویی خود می رود به نقطه اوج باز می گردد و بالاخره شاهزاده را ملاقات می کند . بیشتر از این درباره فیلم حرف نمی زنیم چون ممکن است باعث لو رفتن قسمت هایی شود که باید شما را سورپرایز کند. اثر Antoine de Saint-Exupery  نویسنده ی داستان آنقدر محتوا دارد که بتوان راجع به آن فیلم ساخت، همان چیزی که باعث شده بود هالیوود در سال ۱۹۷۴ فیلم دیگری نیز از روی آن بسازد . در نهایت می توان گفت این انیمیشن معصوم و جذاب است، حتی شاید اگر به خوبی طراحی ها و داستان سرایی های Pixar نباشد.

prince 4

برای سفارش زیرنویس فارسی انیمیشن The Little Prince به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : سعید ابراهیمی

منبع : Guardian

دانلود زیرنویس انگلیسی The Little Prince

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی