ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

از اسلندرمن دوری کنید

slender2این مستند از شبکه معروف اچ بی او (HBO) داستان دو دختر بچه را روایت می کند که دوست خود را به خاطر تبعیت از یک الگوی رفتاری تقلیدی اینترنتی به ضرب چاقو مجروح می کنند. این مستند سعی  می کند تا وحشت های واقعی عصر دیجیتال را بررسی کند. پرونده فیلم درباره دو دختر ۱۲ ساله است که ۱۹ بار بهترین دوست خود را با چاقو مورد حمله قرار دادند و او را در جنگل ترک کردند تا جان دهد. در حالی که قربانی به طور معجزه آسایی جان سالم از حمله به در برد، آن دو هنوز در دام توهم خود باقی مانده بودند و فکر می کردند که شخصیت اینترنتی و خیالی “اسلندرمن” آن ها را مجبور به چنین عملی کرده است، دختران احساس می کردند که باید این کار را برای نجات خانواده هایشان انجام دهند!

این فیلم مستند دلخراش  ساخته “ایرنه تیلور برودسکی” اعمال این دختران را با نکته بینی جذابی بازگو می کند و نشان می دهد که تا چه حد این هیولای قرن ۲۱ آن قدر رشد کرده و قوی شده است که هیچ اقدام امنیتی، از نفوذ او نمی تواند جلوگیری کند. سناریوی فیلم ممکن است کمی افراطی و اغراق آمیز به نظر آید، اما قابل قبول است. کارگردان با نگاهی تاریخی به وقایع، ظهور شخصیت “اسلندرمن” در شبکه اینترنتی ترسناک و منبع آزاد “کریپی-پاستا” را نشان می دهد که چگونه داستانی به ظاهر بی ضرر درباره موجودی تهدیدآمیز و بدون چهره به هیولای فیلمی برجسته درعصر دیجیتالی تبدیل می شود.

با پیشروی داستان، فیلم با ژانری آمیخته از داستان جنایی واقعی هیجان انگیز (Thriller)، درام خانوادگی و خبرنگاری تحقیقاتی، نگاهی کاوشانه در قبال این فاجعه منحصر به فردِ مدرن ارائه می دهد و از عوامل کلیدی این پرونده جنایی نمی گذرد و سوالات اصلی را بی جواب نمی گذارد. در بخش هایی از جلسات بازجویی که مدت کوتاهی پس از دستگیری “ویر” و “گیزر” انجام شده است، معلوم می شود که هر دو دختر بیشتر از این که احساس پشیمانی کنند از تهدیدی به ظاهر واقعی وحشتی آشکار دارند. البته باورهای این دو مجرم نوجوان تمایزاتی هم با هم دارد: “گیزر” به طور کامل به وجود “اسلندرمن” ایمان داشت، در حالی که “ویر” تحت تأثیر اعتقاد قلبی دوست خود قرار گرفته بود.

slender5

والدین آنها در چند مصاحبه صمیمی در فیلم، زمانی که بچه هایشان در بازداشت باقی مانده اند، تضاد اعتقادی فاحشی در مقابل اعتقادات دخترانشان ارائه می دهند. آنها که گیج و سر در گم شده اند، فقط می توانند در مورد بی ثباتی روانی فرزندان خود اظهار نظر کنند. پدر “گیزر”، که خود از اسکیزوفرنی رنج می برد، تصور می کند که دخترش نیز از بیماری مشابهی رنج می برد؛ اما این توجیه فقط به طور اجمالی نشان می دهد که تا چه حد “اسلندرمن” دنیای این دختر را تحت سیطره خود قرار داده است.

slender 3

در بخشی از فیلم “ریچارد داوکینز” دانشمند تکامل شناس، این الگوی رفتاری را “یک ویروس ذهنی” می نامد که این موضوع به خصوص با در نظر گرفتن راه های بسیاری که توسط آن ها “اسلندرمن” بر گوشه های تاریک اینترنت حکمفرما است، صدق میکند. فیلم با تغییر تمرکز داستان به زمان حال نشان می دهد که چگونه “ویر” و “گیزر” خود -به مانند “اسلندرمن”- تبدیل به کانون توجهی برای گمانه زنی های آنلاین و حتی هنرمندان علاقه مند به ژانر وحشت در اینترنت شده اند.

تماشای این مستند متفاوت و پرطرفدار (با امتیاز ۷/۵ در imdb) را به علاقه مندان به فیلم های جنایی پلیسی توصیه می کنیم.

slender6

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و یا زیرنویس فارسی مستند Beware the Slenderman به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

منبع : Indiewire

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی