ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

زمستان شعله ور : مستندی درباره بحران اوکراین

winter 4

در زمستان شعله ور لحظه به لحظه درگیری های داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۴  به نمایش درآمده است

«مستند زمستان شعله ور: مبارزه اوکراین برای آزادی» به بررسی دقیق و کامل اشغال نظامی ۹۳ روزه میدان استقلال در پایتخت این کشور، کیف، و همچنین پیامدهای بین المللی و جغرافیایی-سیاسی آن می پردازد. به گفته کارگردان اِوگِنی آفاینوسکی این مستند با کمک مصاحبه های متعدد و حداقل ۲۸ فیلمبردار معتبر ساخته شده است و نشان می دهد که چگونه ماجرایی که در ابتدا به عنوان تظاهرات صلح آمیز دانشجویی و کوچکی آغاز شد به نیروی عظیم و تخریب کننده ای بدل گشت که توانست رئیس جمهور یک کشور را از قدرت خلع و به خارج تبعید کند. مجموعه این وقایع همه را راضی نکرد و باعث شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور  روسیه، احساس کند که در حوزه نفوذ خود به حاشیه رانده شده است.

winter 3

به عبارت دیگر شاید بتوان گفت زمستان شعله ور، مبارزه ۹۳ روزه ی اوکراین برای کشف هویت خود را دنبال می کند. هر چند ممکن است این حرکت آرمان گرایانه به نظر برسد، اما افراد متعهد  به دموکراسی اعتقاد دارند می توانند تغییرات و اثراتی مثبت داشته باشند.  بهای گزافی برای این کار باید پرداخت شود و این فیلم این حقیقت را کم رنگ نمی کند، اما در مجموع این پیام  القاء می شود این کار انجام شدنی است. کارگردان آفاینوسکی در اظهارات مطبوعاتی خود گفته است که چگونه از تلفن های همراه مردم عادی، دوربین های حرفه ای، تیم های تلویزیونی و خلاصه از هر کجا که می توانستند، فیلم جمع آوری کرده اند. او همچنین متذکر شده است که بدون سینماگران داوطلب و انواع فن آوری های موجود، ساخت مستند این جنبش غیر ممکن می بود.

winter 1

 زمستان شله ور قبل از آغاز بخش های اصلی اعتراضات، سکانس عنوان بسیار خوبی فراهم می کند تا ما را در کوتاهترین زمان با تحرکات سیاسی نخست وزیر ویکتور یانوکوویچ آشنا سازد؛ کسی که به مردم وعده داد که کشور را با اتحادیه اروپا هم تراز خواهد کرد، اما مخفیانه آماده همکاری با روسیه تحت فرمان پوتین می شد. اعتراضات توسط دانشجویان در ۲۱ نوامبر، ۲۰۱۳ آغاز شد و زمانی که یانوکوویچ رسما اعلام کرد معامله ای با اروپا وجود نخواهد داشت، شدت گرفت. زمانی که دولت یگان ویژه «برکوت» را به مبارزه با معترضان اعزام کرد، وضعیت بسیار جدی تر شد. دولت عقب نشینی نکرد و اعتراضات هم به رشد خود ادامه داد. در صحنه ویژه ای از فیلم نمایشی، زنگ  کلیسای جامع میخایلوسکی، برای اولین بار از سال  ۱۲۴۰ میلادی، برای اعلام این پیام که شهر در خطر است، به صدا در می آید. و زمانی که یانوکوویچ به روسیه می رود، احساس رضایت معترضان قابل لمس است.

تماشای این مستند متفاوت از یکی از جدیدترین بحران های داخلی دنیا در کشور اوکراین در سال ۲۰۱۴ را به علاقه مندان مستندهای اجتماعی توصیه می کنیم

winter 6

برای سفارش زیرنویس فارسی مستند Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

منبع : Los Angeles Times

زیرنویس انگلیسی مستند Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی