ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آراگورن در ارباب حلقه ها چند ساله است؟

در این مطلب خواهیم فهمید آراگورن (ویگو مورتنسن) در فیلم ارباب حلقه ها چند ساله است و علی رغم انسان بودن چطور توانسته است که چنین عمر طولانی داشته باشد.

آراگورن (ویگو مورتنسن) بسیار پیرتر از آن چیزی است که در سه گانه ارباب حلقه ها به نظر می آید. در طول فیلم به بیننده تفهیم می شود که آراگورن هرگز نمی تواند زندگی جاودانه ای که الف ها از آن لذت می برند را تجربه کند. اِلروند (هوگو ویوینگ) در فیلم ارباب حلقه ها: دو برج، زمانی که به آروِن (لیو تایلر) یادآوری می کند که آراگورن قبل از او خواهد مرد زیرا او یک الف ولی آراگورن یک انسان بیش نیست، فناپذیری آراگورن را مطرح می کند. گرچه درست است که در دنیای جِی. آر. آر. تالکین، انسان ها مانند الف ها فناناپذیر نیستند اما برخی از آن ها عمری بسیار طولانی دارند.

علی رغم هشدار الروند، اتفاقات به سود آراگورن رقم می خورد. بعد از شکست سائورون و سقوط موردور در پایان فیلم بازگشت پادشاه، آراگورن با آرون ازدواج می کند و تبدیل به شاه ارشد آرنور و گوندور می شود. آراگورن قلمروی از نو متحد شده را پیدا می کند و این قلمرو تحت پادشاهی او تبدیل به قدرتمندترین نیرو در منطقه شمال غربی سرزمین میانه می شود. در نهایت آراگورن زندگی خوبی را به عنوان یک پادشاه تجربه می کند. آرون (که با میل خودش از جاودانگی خویش گذشت) و آراگورن صاحب یک فرزند پسر و حداقل دو فرزند دختر می شوند. داستان آراگورن زمانی به پایان می رسد که در اثر کهولت سن از دنیا می رود.

بنابراین آراگورن در سه گانه ارباب حلقه ها دقیقا چند ساله است؟ براساس آنچه خود آراگورن در فیلم مشخص کرده است، او ۸۷ سال سن دارد.

پادشاهی آراگورن به عنوان شاه ارشد ۱۲۲ سال به طول می انجامد و تا مرگ وی که در سن ۲۱۰ سالگی رخ می دهد، ادامه پیدا می کند. اینکه چرا موجود فناپذیری مانند آراگورن می تواند دو قرن زندگی کند اینطور توجیه می شود: نژاد او از دونداین هاست؛ نژادی از انسان ها بنام «انسان هایی از غرب». دونداین ها از نسل مردم باستانی بنام نومنورها هستند.

خون سلطنتی که در رگ های دونداین ها جریان دارد به آن ها این امکان را می دهد که سه برابر بیشتر از انسان های معمولی عمر کنند. میراث آراگورن دلیل عمر طولانی اوست و او تنها دونداین موجود در فیلم ارباب حلقه ها نیست. برای مثال، فارامیر (دیوید ونهام) نیز از دونداین هاست و به همین دلیل است که تا ۱۲۰ سالگی در فیلم زنده است.

البته که دونداین ها نمی توانند مانند الف ها عمری جاودانه داشته باشند اما از عمری طولانی تر از آنچه اکثر انسان ها تجربه می کنند بهره می برند. از آنجایی که شخصیت آراگورن در فیلم ۸۷ ساله است، آنقدر عمر کرده بود که توانسته بود سال های طولانی به همراه تکاوران شمال زندگی کند. آراگورن در چندین جنگ گسترده شرکت داشت و به مناطق مختلفی در سرزمین میانه سفر کرد. سن آراگورن در فیلم نشان می دهد این شخصیت حتی قبل از اینکه داستان ارباب حلقه ها شروع شود نیز زندگی پر از ماجراجویی را تجربه کرده است.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی