ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آنچه از سریال ویچر نمیدانید

سریال ویچر محصول شبکه نتفلیکس آنقدر محبوب شده است که فصل دوم آن کمتر از دو ماه از اکران اولیه کلید خورد. این مسئله آنقدرها هم تعجب برانگیز نیست. گذشته از اینها، این سریال براساس بازی کامپیوتری به همین نام ساخته شده که این مجموعه بازی ها حتی از سریال نیز محبوبیت بیشتری دارند. همچنین یکی از بزرگترین بازیگران صنعت فیلمسازی در این سریال بازی می کند: خود سوپرمن: هنری کَویل.   

از تمام نژادهایی که در سریال ویچر وجود دارند، شاید الف ها مرموزترین باشند. آنها خیلی کم ظاهر می شوند، اما وقتی ظاهر می شوند بینندگان را میخکوب روی صندلی نگه می دارند. بنابراین برای آن دسته از طرفدارانی که می خواهند به افسانه الف ها پی ببرند، پنج حقیقتی که در مورد آنها نمی دانید را در ادامه آورده ایم.

جامعه آنها به دست انسان ها نابود شد

قبل از ورود انسان ها برای تسلط به «قاره» (کانتیننت)، الف ها جوامعی پیشرفته به همراه شهرهای دیدنی و عمارت هایی پر زرق و برق را ایجاد کرده بودند. متأسفانه، تمام این جوامع هنگام تعارض این دو نژاد دستخوش تغییرات شد. انسان ها جامعه الف ها را ویران کردند و حتی دست به ساخت زیستگاه هایی برای خود بر روی خرابه های کلان شهرهای الف ها زدند؛ زیستگاه هایی نظیر اوکسنفورت، نوویگراد و شهر سینترا.

این روزها، الف ها تنها می توانند برای غذای خود دست به شکار و جستجو بزنند و یک زندگی کاملا فاقد کشاورزی را داشته باشند. الف هایی که آنقدر خوش شانس بودند که وارد جامعه انسان ها شدند هنوز هم به طور روزانه از تبعیضات نژادی رنج می برند. این نوع زندگی برای یک الف واقعا دشوار است.

آن ها ۲۵۰۰ سال قبل از انسان ها وارد «قاره» شدند

الف ها اولین بار حدود ۲۵۰۰ سال قبل از شروع سریال وارد «قاره» شدند. آنها به وسیله کشتی هایی سفید که از مکان هایی نامعلوم از سراسر دریا می آمدند وارد «قاره» شدند. با اینکه آن ها آخرین «نژاد باستانی» بودند که وارد قاره شدند، اما به سرعت برای خود در این مکان عجیب و جدید خانه ساختند.  

ورود الف ها به «قاره» به عنوان «مهاجرت بزرگ» شناخته می شود. بعد از ورود به پونتار و یاروگا، زیستگاه هایی را در قلمروهای شمالی ساختند. آن ها حدود ۱۰۰۰ سال در آنجا با دیگر «نژادهای باستانی» همزیستی مسالمت آمیزی داشتند تا اینکه اولین بار نژاد انسان وارد قاره شد.

آن ها بارها با دورف ها جنگیدند

دورف ها از نظر ظاهری نقطه مقابل الف ها هستند. آنها نهایتا تا قفسه سینه یک انسان رشد می کنند و به جای داشتن اندامی باریک و قلمی، چهارشانه و چاق هستند. دورف ها، به همراه نوم ها و الف ها، یکی از سه نژادی هستند که قبل از ورود انسان ها در «قاره» ساکن شدند.

زمانی که اولین بار الف ها به دنبال مکانی برای زندگی در «قاره» بودند، مجبور به جنگ با دورف ها شدند. مبارزه دو «نژاد باستانی» تنها منجر به جنگی حماسی و خونین می شود، اما به نظر می رسد حتی این جنگ نیز نمی توانست الف ها را برای ورود انسان ها به «قاره» آماده کند.   

این الف ها بر اساس الف های روشنایی اساطیر نوردیک در این داستان خلق شده اند

تمام طرفداران جان سخت مارول الف های تاریکی در فیلم «ثور: جهان تاریک» را به یاد می آورند. گرچه معروف است که Aen Elle (گروهی از الف ها) در سریال ویچر از همان اسطوره نوردیک نشأت گرفته که مَلِکیث و گونه آن نشات گرفته اند، ولی بسیاری از طرفداران ممکن است ندانند که Aen Seidhe (گروهی از الف ها که وارد «قاره» شدند) وجود خود را مدیون همان منبع هستند.

با این حال، بخشی از آن ها شبیه الف های روشنی هستند که در افسانه نوردیک ظاهر می شوند. نام نژاد آنها یا همان Aen Seidhe از Aes Sidhe که ملتی پنهان از الف ها و پریان در اسطوره های ایرلندی هستند برگرفته شده است. آنها همچنین از پریان های موجود در افسانه های اسکاتلندی نیز تأثیر می گیرند.  

زبان آن ها Hen Llinge نام دارد

زبان گفتاری الف های Aen Seidhe به Hen Llinge یا زبان باستانی (در مقایسه با زبان مرسوم که همه از آن استفاده می کنند) معروف است. گرچه این زبان متعلق به الف هاست، اما توسط جادوگران و حکیمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ شبیه زبان لاتین که توسط افراد دانا در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفت. خالق ویچر، این زبان را بیشتر براساس زبان های سلتی و گیلیک (زبان بومی اسکاتلندی) قرار داده، اما با این حال کلماتی از زبان های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. برای ساخت سریال ویچر، دیوید جِی پیترسون استخدام شد تا یک واژه نامه کاربردی از زبان باستانی خلق کند. طرفداران ممکن است با زبان های دوتراکی و والریایی در سریال بازی تاج و تخت محصول شبکه HBO که ساخته او هستند آشنا باشند. 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی