ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آیا تاپ گان ۲ از قسمت اول بهتر خواهد بود؟

بیش از سه دهه طول کشید تا قسمت دوم تاپ گان بنام تاپ گان: ماوریک ساخته شود. البته این وقفه مزایایی نیز داشته است زیرا تام کروز با بازی در فیلم های ماموریت غیر ممکن تجارب فوق العاده ای کسب کرده است که در عملکرد بهتر وی در ساخت این فیلم موثر است. طرفداران این فیلم مدت زیادی صبر کرده اند اما بلاخره این فیلم به کارگردانی جوزف کوشینسکی، ماوریک را به صفحه نمایش باز می گرداند. در تاپ گان: ماوریک، پسر بردشاو، خلبان و دوست ماوریک بنام بردلی در در این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

با اینکه طرفداران برای دیدن نسخه دوم این فیلم ۳۴ سال صبر کرده اند، اما تام کروز در تمام این مدت به بازیگری مشغول بوده است و طرفداران از این بابت خوشحال هستند. این بازیگر در فیلم های مختلف و در ژانرهای متفاوتی بازی کرده، اما به دلیل تمایلش به انجام تمام بدلکاری های خودش، بیشتر فیلم های اکشن و ماجراجویی اش شناخته شده است. مجموعه شش فیلمی «ماموریت غیر ممکن» بهره زیادی از این موضوع که تام کروز خود بدلکاری هایش را انجام  می دهد و همیشه اصرار به خلق صحنه های اکشن دیدنی با کمترین استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری دارد، برده است. تام کروز طی سال ها استاندارد فیلم های اکشن و مهیج را دگرگون کرده است. او در فیلم «ماموریت غیر ممکن: پروتکل اشباح» از برج خلیفه کشور دبی بالا رفت، در فیلم «ماموریت غیر ممکن: ملت یاغی» از هواپیما ایرباس ۴۰۰ (که با تمام سرعت می رفت) آویزان شد و همچنین در فیلم «فال اوت» از هلیکوپتر پرش کرد. خیلی ها دوست دارند بدانند که او برای فیلم های بعدی ماموریت غیرممکن چه صحنه های جذاب دیگری درنظر گرفته است.

او انجام بدلکاری های دیوانه وارش را از فیلم تاپ گان شروع کرد. تام کروز بدین منظور خلبانی را فرا گرفت و اصرار دارد که هم بازی های او در فیلم تاپ گان ۲ نیز همین کار را کنند. تام کروز همچنین به نوع فیلم برداری تاپ گان ۲ افتخار می کند و می گوید تا به حال هیچ فیلمی اینگونه فیلم برداری نشده است. در این فیلم از تصاویر کامپیوتری خیلی کم استفاده شده و بازیگران همانطور که در حال ایفای نقش خود هستند، در حال خلبانی نیز می باشند. همچنین بیان کرد که او و تیمش درباره نحوه فیلم برداری از این بدلکاری ها تحقیق کرده اند. از آنجایی که او چندن صحنه اکشن هوایی را در ماموریت غیر ممکن که آخرین آنها «فال اوت» بود اجرا کرده بود حالا تجارب با ارزش خود را در فیلم «تاپ گان: ماوریک» اجرا می کند.

از مسائل فنی که بگذریم، نام تام کروز و نقش او در مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن به تبلیغ هرچه بیشتر تاپ گان ۲ کمک شایانی می کند. این بازیگر به دلیل تعهدش در انجام  بدلکاری های دیوانه وار در هر یک از این فیلم ها درست همانند شخصیت ماوریک در فیلم تاپ گان شهرت واقعی بدست آورده است. همانطور که او نقشش را به عنوان خلبان بی باک تکرار می کند، بینندگان شباهت هایی را بین این بازیگر و شخصیت تاپ گانش پیدا می کنند، چیزی که بدون وجود نقش ایتان هانت در ماموریت غیرممکن امکان پذیر نبود. 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی