ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ارباب حلقه ها و هابیت – قسمت اول

تالکین یکی از دوست داشتنی ترین مجموعه رمان های فانتزی را در قرن پیشین خلق کرده است. مجموعه رمانی که پیتر جکسون از آن سه گانه شاهکار ارباب حلقه ها و هابیت را خلق کرد. امروز می خواهیم درمورد قدرتمندترین موجودات و شخصیت های ارباب حلقه ها و هابیت صحبت کنیم.

۱۵٫ بالروگ

پیش از آن که یاران حلقه به دروازه های موریا برسند، گاندولف می دانست که آنان در خطر بسیار بزرگی قرار دارند. با این حال به جای رد شدن از کوه با تصمیم فرودو جهت گذر از معدن موافقت کرد چراکه این مسیر به نظر آسان تر می آمد. گاندولف می دانست که دورف ها طمع کردند و بیش از آنچه باید معدن را حفر کردند و سبب شدند بالروگ، شیطان عظیم الجثه ای از دنیای کهن، از خواب برخیزد. بالروگ چنان قدرتمند بود که گاندولف به بقیه یاران حلقه دستور داد برای جان خود فرار کنند و خود را سپر بلای این شیطان ساخت.

۱۴٫ شلوب

در سرزمین میانه، عنکبوت های خطرناکی وجود دارند که می توانند در کسری از ثانیه و در صورت غفلت، جان هابیت ها و یا حتی انسان ها را بگیرند. بیلبو بگینز روزی در میرک وود با عنکبوتی وحشتانک و تقریبا بزرگ رو به رو می شود و جان سالم به در می برد. در سه گانه ارباب حلقه ها عنکبوت بسیار بزرگ و شیطان صفتی بنام شلوب وجود دارد که نمی گذارد هیچ موجود زنده ای از محل زندگی اش عبور کند. فرودو در مسیر خود برای نابودی حلقه با این عنکبوت رو به رو می شود…

۱۳٫ اسماگ

حتما بسیاری از شما می دانید که اژدها موجود بسیار تنومند، بزرگ و خطرناکی می باشد که می تواند از دهان خود آتش افکند. این موجود می تواند جان بسیاری از موجودات قدرتمند را حتی نیز در ثانیه ای نابود کند. اسماگ، اژدهای فوق العاده خطرناکی می باشد که در سه گانه هابیت ظاهر می شود. این اژدها علاقه جنون آمیزی به طلا دارد و در کوهی سرشار از طلا که روزی متعلق به دورف ها بود به تنهایی آرمیده است.

۱۲٫ گاندولف

گاندولف یکی از جادوگران قدرتمند از تبار موجوداتی بنام مایارها می باشد. به گاندولف و دیگر جادوگران مایاری قدرت بسیاری عطا شد. به آنان دستور داده شد تا انسان ها را در جنگ با سائورون همراهی کنند. اما یکی از مایارها بنام سارومان تصمیم گرفت راه مرگ و نابودی را برای خود برگزیند. او با سائورون همکاری کرد و به جایگاه وزینی در سپاه شیطان نائل آمد. از آنطرف گاندولف تا می توانست به انسان ها کمک کرد و به لقب جادوگر سفید دست یافت.

۱۱٫ نازگول

نه پادشاه از نژاد انسان ها نتوانستند در برابر قدرت حلقه خود مقاومت کنند و تبدیل به موجوداتی شدند که دیگر نه زنده بودند و نه مرده. آنان سربازان پادشاه تاریکی ها شدند و همیشه به دنبال حلقه اصلی بودند و تنها صدای آن را می شنیدند. حتی گاندولف نیز نمی توانست پادشاه جادوگر آنگمار، پادشاه نازگول ها، را شکست دهد. هیچ انسانی قادر نبود نازگول ها را شکست دهد. اویین و مری توانستند در حرکتی غافلگیر کننده و دلیرانه پادشاه جادوگر آنگمار را شکست دهند. بقیه نازگول ها نیز توسط عقاب های گاندولف پس از نابودی حلقه از بین رفتند.

۱۰٫ سائورون

تمامی مجموعه ارباب حلقه ها حول محور شکست دادن سائورون جریان دارد. او پادشاه تاریکی ها می باشد. حتی با آنکه حلقه اصلی را در اختیار ندارد باز هم همگان از قدرت بی انتهای او واهمه دارند. اوست که حلقه اصلی قدرت را خلق کرده است. چشم سائورون همیشه نظاره گر سرزمین میانه می باشد تا در صورت یافتن حلقه اصلی سربازانش را خبر کند و حلقه را باز پس گیرد.

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی