ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

از فیلم ماتریکس ۴ چه خبر؟

کارگردان های مجموعه فیلم جان ویک (John Wick) چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) و دیوید لیچ (David Leitch) به تازگی خبر از چگونگی همکاری خود برای ساخت فیلم ماتریکس ۴ (The Matrix 4) دادند. این دو کارگردان خوشنام پیش از آنکه به حرفه کارگردانی روی بیاورند بدلکار فیلم هایی همانند سه گانه ماتریکس بودند. همچنین چاد استاهلسکی بدلکار کیانو ریوز (Keanu Reeves) در دو فیلم ماتریکس (The Matrix) و ماتریکس: بارگذاری مجدد (The Matrix Reloaded) بود. وی به صورت اتفاقی حدودا سه ماه پیش از معرفی رسمی فیلم ماتریکس ۴ خبر از ساخت این فیلم داد.

با توجه به روابط طولانی کاری این دو کارگردان با لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) بسیار انتظار می رفت که آن ها در ساخت فیلم ماتریکس ۴ به نوعی نقش داشته باشند. فیلم ماتریکس ۴ به کارگردانی لانا واچوفسکی ساخته می شود. حال به صورت رسمی اعلام شده است که آن ها در نقش هایی مکمل در پشت صحنه فیلم ماتریکس ۴ ظاهر می شوند. همانند نقشی که در ساخت صحنه های اکشن فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) ایفا کردند. اما بیشتر حضور آن ها در ساخت ماتریکس ۴ به نظر می رسد که کمک کردن به لانا واچوفسکی و تیمش هنگام نیاز باشد.

چاد استاهلسکی و دیوید لیچ در گفتگو با رسانه Collider اظهار داشتند که بیشتر حضور آن ها در ساخت فیلم ماتریکس ۴ محدود به طراحی حرکات و کمک به تیم سازنده فیلم در جاهایی که نیاز است، می باشد. استاهلسکی توضیح داد که لانا واچوفسکی خود اکشن فیلمش را طراحی می کند و وجود آنها ترجیحا جهت کمک به پیشروی کار از جهات مختلف است. او در ادامه اظهار داشت که لانا واچوفسکی علاقه دارد که خودش اکشن فیلمش را طراحی کند.

اما لانا واچوفکسی به همراه خواهرش لیلی از ساخت فیلم ماتریکس در سال ۱۹۹۹ تا حال، سال ها تجربه در کارگردانی فیلم های اکشن دارد. این دو خواهر فیلم هایی فراموش نشدنی همانند مسابقه سرعت (Speed Racer)، اطلس ابری (Cloud Atlas) و صعود ژوپیتر (Jupiter Ascending) به دنیای هنر تقدیم کرده اند. فراموش نکنیم که سریال خوش ساخت حس هشتم (Sense8) نیز که طی دو فصل ساخته شد از کارهای خواهران واچوفسکی محسوب می شود.

با توجه به تجربه ای که اکنون لانا واچوفسکی پس از سال ها کار بر روی پروژه های مختلف کسب کرده است مشاهده ماتریکس ۴ برای طرفداران قطعا دیدنی خواهد بود. اگرچه ساخت فیلم های دوم و سوم ماتریکس با استقبالی بسیار کمتر از نسخه اول آن ظاهر شد. اما در طی همین سال ها نیز طرفداران این مجموعه فیلم بیصبرانه منتظر نسخه چهارم آن بوده اند. تا به اینجا و با نگاهی به روند ساخت این فیلم تاکنون می توانیم بگوییم که ماتریکس ۴ مسیر ساختش را بسیار بهتر از ماتریکس ۲ و ۳ طی کرده است. حداقل می توانیم نتیجه بگیریم که با وجود افرادی سرشناسی و کهنه کاری همانند چاد استاهلسکی و دیوید لیچ، صحنه های اکشن و جذابی در انتظار هواداران این مجموعه فیلم دوست داشتنی خواهد بود. فیلم ماتریکس ۴ قرار است در تاریخ ۲۱ می سال ۲۰۲۱ به اکران درآید.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی