ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آیا Wild اصیل ترین بازی PlayStation است؟

wild-gameplay-trailer-michel-ancel-artwork-700x389

بعد از مدت کوتاهی انتظار، بالاخره موفق شدم بازی Wild    از مجموعه بازی های پلی استیشن سونی را به طور زنده ببینم. شخصیت اصلی بازی – یک شمن Shaman (چیزی شبیه به پزشک فقط با کمی چاشنی جادو) که هر بازیکن می تواند آن را به طور کامل و بر اساس سلیقه خود، طراحی کند – در حال انجام ماموریتی برای نجات دوست مسموم شده اش است. شاید شما این صحنه را در کنفرانس پاریس دیده باشید اما قطعا قسمتی را که سازنده بازی مایکل انکل و دستیارش کنترل بچه گرازی وحشی را به عهده می گیرند، ندیده اید. دیدن این صحنه باعث شد هوش از سرم بپرد.

22509663862_297de03816_b

” این فقط قرار بود یک ویدئوی ساده باشه اما من خیلی دلم می خواست که گیم پلی بازی را به صورت زنده به شما نشان دهم . ” مایکل انکل خطاب به جمعیت روزنامه نکاران در اتاق صحبت می کرد و همزمان با صحبت های او، دستیارش دوباره بدن شمن را رها کرد و این بار کنترل خرسی بزرگ و قهوه ای را قبل از اینکه از تپه ای به پایین سرازیر شود در اختیار گرفت و درست همان موقع عقابی، در حالی که ماری عصبانی را میان چنگال هایش گرفته بود، بالای سرشان پرواز می کرد. این بخشی از بازی جدید Wild  بود و من برای اولین بار بعد از مدت ها احساس کردم که چیزی جدید می بینم.

                                                 b81b486a04f404d023d00b4233e0cda3874c23bf.jpg__1024x576_q85_crop_upscale

مایکل ادامه داد : ” هر کدام از حیوانات حرکات مخصوص به خود را دارند و علاوه بر آن اکثر آنها حالت مخفی(Stealth mode)  هم خواهند داشت.”

مایکل و دستیارش دوباره کنترل بچه گراز کوچولو را به عهده گرفتند و او با سم های کوچکش به آرامی میان گله ای از گرازهای بالغ و نه چندان بامزه رفت. آن بالا هنوزعقاب به همراه مار عصبانیش پرواز می کرد و دوستمان اقاخرسه، میان برگ های درختی جستجو می کرد. این ارتش در حال گسترش حیوانات بسیار تاثیرگذار بود و من از مایکل پرسیدم که آیا محدودیتی در کنترل تعداد حیوانات وجود خواهد داشت؟

” هنوز مطمئن نیستیم ولی نکته جذاب این است که اگر شما کنترل گله ی گرگ ها را به عهده بگیرید ، می توانید به کل گله دستور دهید که به کمکتان بیاید.”

WILD_CatFishPursuit_1407930423دستیار مایکل دوباره وارد بدن شمن شد و اشاره کرد که نقشه دنیای بازی بسیار وسیع است و تاکید کرد که این بزرگی به این دلیل است که ما بتوانیم در بازی آزادانه و مطابق میلمان رفتار کنیم.

” بعضی ها دوست دارند در محیط بازی به جستجو بپردازند و مکان های جدیدی کشف کنند، در حالی که عده ای ترجیح می دهند در مکانی ثابت بمانند. این بستگی به شما دارد که چگونه داستان خودتان را بسازید.”

ایده وجود داستانی خاص و منحصر به فرد در Wild از همان ابتدا خودش را نشان می دهد. شما کنترل شخصیت شمن را از بچگی به عهده می گیرید. جنسیت و ظاهرش را انتخاب می کنید و سپس سفر خود را آغاز می کنید. هر کدام از خالکوبی های روی بدن شمن نشانه ای از یکی  ازسفرهای او هستند و هرکدام داستانی از زندگی اش را بیان می کنند.

Wild-ps4-14

مایکل تاکید کرد که داستان هر بازیکن با دیگری تفاوت خواهد داشت و هر کسی ممکن است بازی خود را در مکانی کاملا متفاوت نسبت به سایر بازیکنان آغاز کند . او اطمینان داد که هر بازیکن مسیر داستانی متفاوتی را تجربه خواهد کرد .

موضوع بازی چند نفره Multiplayer  مطرح شد و مایکل اعلام کرد که هر بازیکن می تواند دوستانش را به دنیای خودش دعوت کند و یا اینکه به دنیای آن ها برود . درست شبیه آنچه در بازی Bloodborne  دیدیم.

در Bloodborne بازیکنان به راحتی به دنیای هم وارد می شوند و به یکدیگر کمک کنند یا اینکه علیه هم اقدام می کنند . ما می خواستیم همین حالت را در Wild  پیاده کنیم تا آدم های واقعی هم در شکل گرفتن داستان شما تاثیر بگذارند.

مقایسه دنیای Bloodborne با دنیای جذاب و رنگی Wild  در ابتدا به ذهن خطور نمی کند. ولی بعد از غروب خورشید، خنده های ترسناک و دلهره آوری از دوردست شنیده می شود و من احساس می کنم که به روستای دورافتاده  یاهارگول (Yahar’gul)( مکانی در بازی Bloodborne ) برگشته ام. بعد معلوم می شود که آن خنده های ترسناک متعلق به قبیله ای آدم خوار در آن حوالی است و ما بوسیله با مزه ترین خرگوشی که تا به حال دیده ام، از آن هارا جاسوسی می کنیم. سپس مایکل و دستیارش با جادویی بر سر آن ها آتش می ریزند.

WILD_WayToEagle_1407930432

این ایده که شما می توانید حیوانات را در ماموریت ها با خود همراه کنید، در بازی بسیار پر رنگ شده است. ولی این تجربه هم  برای هر بازیکن کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال من تمام تلاشم را خواهم کرد که تبدیل به پادشاه گرگ ها شوم و کاری کنم که گرگ ها همه مارها را بخورند . چون به نظر من هرگز نمی شود به یک مار اعتماد کرد. اما ممکن است شما برعکس من طرفدار مارها باشید، آنوقت است که دنیای شما از کبراهای ریز ودرشت لبریز خواهد شد. اگر معلوم شود که برای انجام ماموریتی احتیاج به مار دارم ، همیشه می توانم روی کمک دوست خوبم، آقای عشق مار،  حساب کنم تا تعدادی مار برایم دست و پا کند و وقتی این همه راه برای کمک به دنیای من می آیید، می توانید برای برگشت چند تا گرگ با خود ببرید تا با بچه هایتان بازی کنند.

22509665742_e208c0b368_b

سازندگان بازی همه تلاششان را کرده اند تا ابزاری فراهم کنند که هر بازیکن بتواند سرگرمی مختص به خودش را بسازد. البته این چیز جدیدی نیست و صنعت بازی سازی مدتی است که به این سمت حرکت می کند، اما به نظر می رسد Wild این ایده را تا جایی پیش می برد که تا به حال در بازی دیگری ندیده ایم.

میان ما در اتاق خبرنگاری مسن و بی ذوق! حضور داشت که هنوز مطلب را نگرفته بود:

” اما هدف نهایی بازی چیست ؟ یعنی هیچ ماموریت مشخصی در بازی وجود ندارد ؟!! “

مایکل تاکید می کند که قطعا هدف هایی برای بازی تعریف شده است . اما این اهداف بسیار آزاد و وسیع بوده و برای هر فرد متفاوت است . ما Wild را بصورت انحصاری برای PlayStation 4 عرضه می کنیم که بر روی دسته کنترلش دکمه مخصوص Share  را دارد. فایده وجود این دکمه چیست وقتی همه تجربه ای مشابه به هم در هر بازی خواهند داشت ؟ هر بازیکن دوست دارد صحنه یا اتفاقی خاص و متفاوت را با دوستانش به اشتراک بگذارد و این دقیقا همان چیزی است که ما در Wild  به دنبال ارائه اش هستیم.

اگر من بتوانم به رویای پادشاه گرگ ها شدنم جامعه عمل بپوشانم، حتما این تجربه را با هر کسی که علاقه مند به دیدنش باشد به اشتراک خواهم گذاشت.

ژانر : نقش آفرینی – سوم شخص

مترجم : خسرو خطیبی

منبع : IGN

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی