ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

برترین فیلم های ترسناک کمپ تابستانی

فصل زمستان به سرعت در حال سپری شدن است. دوباره به روزهای گرم سال نزدیک می شویم و زمان آن رسیده برای یک تابستان آفتابی برنامه ریزی کنیم. اغلب اوقات فصل تابستان در فیلم های ترسناک برابر است با اردو زدن در جایی که یک قاتل روانی که علاقه شدیدی به دریدن اعضای بدن طعمه های خود دارد نیز در آنجاست. از این بهتر چه می خواهید؟

گذشته از شوخی، ژانر فرعی فیلم ترسناک کمپ تابستانی از اوایل دهه ۸۰ میلادی شروع شده است. گرچه فیلم جمعه سیزدهم اولین فیلم این ژانر فرعی بود که در طول چند دهه با قسمت های مختلف شخصیت شرور و ترسناک جیسون وُرهیز را به تصویر کشیده است، اما از این ژانر فرعی نمونه های زیاد دیگری نیز وجود دارد. امروز به برترین فیلم های ترسناک کمپ تابستانی نگاهی گذرا می اندازیم.

کمپ تشویق کنندگان (Cheerleader Camp) (1988)

فیلم کمپ تشویق کنندگان یکی از قوی ترین داستان های رازآلود و معمایی را در میان تمام فیلم های اسلشر کمپ تابستانی دارد. علاوه بر این، در نهایت زمانی که هویت قاتل فاش می شود، تازه می فهمیم فیلم چقدر جلوتر از زمان خود بوده است.

داستان فیلم ساده است. در یک کمپ تابستانی دورافتاده برای تشویق کنندگان، تعدادی از دختران جوان یک به یک توسط قاتلی ناشناس که لباس عروسکی تیم را بر تن دارد کشته می شوند. فیلم کمپ تشویق کنندگان با سبکی عالی، سرعت روایتی مناسب، کشتاری زیاد و خشونتی وحشت آور فیلمی است که باید به تماشای آن نشست.

تب کابین (Cabin Fever) (2002)

درست است، داستان تب کابین از لحاظ تکنیکی در کمپ تابستانی قرار نمی گیرد اما مضمون آن همان است. تعدادی نوجوان سرخوش برای گذران اوقات بعد از فارغ التحصیلی به جنگل می روند تا در یک کابین دورافتاده ساکن شوند. چه اتفاق بدی ممکن است رخ دهد؟

شخصیت شرور در این فیلم کمدی-ترسناک ساخته الی راث بجای یک قاتل مزاحم، یک ویروس گوشت خوار است. زمانی که منبع آب آلوده به این ویروس، ناخواسته این نوجوانان را آلوده می کند، آنها کم کم تبدیل به قربانیانی وحشی با پوست کنده شده می شوند که نمی دانند چطور خود را درمان کنند.

کمپ اسلیپوی (Sleepaway Camp) (1983)

هیچ فیلم ترسناک کمپ تابستانی از جمله جمعه سیزدهم پایانی شوکه کننده تر از کمپ اسلیپوی ندارد. نمی خواهیم پایان داستان را برای کسانی که فیلم را ندیده اند لو بدهیم، اما به ما اعتماد کنید، این فیلم واقعا خود خودش است.

فیلم، داستان آنجلا بیکر (فلیسا رُز)، دختری خجالتی که بعد از مرگ خانواده اش در یک حادثه قایق رانی عمیقا دچار شوک شده را به تصویر می کشد که به همراه پسر عمویش به یک کمپ تابستانی فرستاده می شود. زمانی که آنجلا و پسر عمویش به کمپ آراواک می رسند، با چندین جنازه مواجه می شوند که زخم های وحشتناکی دارند. داستان در نهایت به یکی از برترین پایان بندی های فیلم های ترسناک منجر می شود.

سوزان (The Burning) (1981)

از میان مقلدان بیشمار جمعه سیزدهم، هیچکدام ترسناک تر، خونبارتر یا کارآمدتر از فیلم سوزان ساخته تونی مایلام نیست. هیچکدام!

داستان این فیلم با بازی هولی هانتر و جیسون الکساندر در یک کمپ تابستانی در شمال ایالت نیویورک رخ می دهد. سال ها بعد از اینکه یکی از کمپرها به نام کراسپی بر اثر بروز اشتباه در یک شوخی از پیش حساب شده قربانی شده و زنده زنده می سوزد، تصمیم می گیرد انتقام سختی از سازندگان کمپ که در آسیب به چهره اش مقصر هستند بگیرد. به لطف جلوه های ویژه بی نظیر ساخته تام ساوینی افسانه ای، این فیلم بعد از ۴۰ سال هنوز هم ارزش دیدن دارد.

جمعه سیزدهم (Friday the 13th) (2009-1980)

ساده بگوییم، اگر موفقیت شگفت آور جمعه سیزدهم نبود، الان لیستی برای ارائه نداشتیم. علاوه بر این، این فیلم صنعت دیگری را نیز به فیلم های اسلشر کمپ تابستانی اضافه کرد که فیلم های زیادی از این مجموعه که حدود سه دهه است تولید می شوند از این دست هستند.  

بدون شک نوآوری حقیقی شان کانینگهام در این فیلم، رونمایی از قاتل در پایان فیلم است. نه، جیسون ورهیز را نمی توان سرزنش کرد، بلکه مادر روانپریش او (بتسی پالمر) را باید سرزنش کرد. او سازندگان کمپ دریاچه کریستال را مقصر غرق شدن پسرش در سال های پیش می دانست. بدون تردید، جمعه سیزدهم استاندارد فیلم های ترسناک کمپ تابستانی را تعیین کرد و هنوز فیلمی در این ژانر نتوانسته است از آن پیشی بگیرد.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی