ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بررسی فیلم داستان ازدواج

فیلم داستان ازدواج، داستان عاشقانه‌ تلخ و بی سرانجامی را روایت می‌کند که بازی‌های قوی و فیلمنامه جذاب آن به تلخی هرچه بیشتر آن دامن می‌زند.

طلاق، موضوعی بسیار شخصی برای نوآ بامباک، نویسنده و کارگردان این فیلم است. بامباک سال‌ها پس از فیلم ماهی مرکب و نهنگ (۲۰۰۵)، با کارگردانی فیلم داستان ازدواج محصول شبکه نت فلیکس به کاوش مجدد این حوزه می‌پردازد. در حالی که مرد ایرلندی اثر مارتین اسکورسیزی شمار بالایی از جوایز مختلف سینمایی را به نام خود ثبت نموده، اما داستان ازدواج از زمان نخستین اکران خود تحسین داوران جشنواره فیلم ونیز را برانگیخته و به عنوان یکی از رقبای اصلی در اسکار ظاهر شده است.

چارلی و نیکول باربر، با نقش آفرینی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون، والدینی هستند که طلاق سختی را تجربه می‌کنند. نیکول که به بازیگری مشغول است، با پسرشان هنری (با بازی آژی رابرتسون) به لس آنجلس نقل مکان می‌کند تا در یک سریال تلویزیونی بازی کند و همسرش چارلی که در حال آماده سازی تئاتر خود برای نمایشی در برادوی است را تنها می‌گذارد. حضانت هنری، اولین نقطه بحث برانگیز در روند طلاق است، در حالی که چارلی نومیدانه می‌کوشد تا با پسرش وقت بگذراند و پدری مهربان برای او باشد. با ورود وکلا اوضاع بدتر می‌شود، بنابراین چارلی و نیکول تلاش می‌کنند به توافقی برسند که به نفع هر دو باشد.

در این بین نباید بازگیر مکمل این فیلم یعنی لارا درن در نقش نورا فانشاو و وکیل نیکول را از قلم بیاندازیم. با وجود ظاهر جذابی که دارد، اما وکیلی حیله باز و خشن است که بدترین کابوس هر رقیبی خواهد بود. آلن آلدا و ری لیوتا در نقش برت اسپیتز و جی، دو وکیل با خلقیاتی کاملا متفاوت هستند که چارلی برای حل مشکل خود نزد آن‌ها می‌رود. جی وکیلی سرسخت و پرمدعاست، در حالی که اسپیتز فضایی آرام و تسلی بخش را در اوضاع نا به آرام به وجود می‌آورد. هر دو آنها با وجود حضور کمرنگی که در فیلم دارند، نقش اصلی در بارِ طنز فیلم و ایجاد تعادل در جریان حزن انگیز فیلم بر عهده دارند. بدیهی است که بار اصلی بر دوش درایور و جوهانسون  است (نقش رابرتسون نیز به عنوان بنیادی ترین بخش احساسی فیلم، مکمل این دو بازیگر است)، اما باید گفت که تمامی بازیگران فیلم فوق العاده عمل کردند.

داستان ازدواج با به نمایش گذاشتن تصویری حقیقی از لحظات پیش پا افتاده و غیرمنتظره زندگی، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ لقب گرفته و به طور حتم جوایز بسیاری را از آن خود خواهد نمود (حتی پیش از تاریخ پخش نیز توجهات بسیاری را به خود جلب نمود). فیلم‌های بسیار موفقی در ماه دسامبر عرضه شدند که توجه بسیاری را به خود جلب نمودند، با این حال داستان ازدواج یکی از آن فیلم‌هایی است که بینندگان باید آن را به لیست پخش خود در نت فلیکس اضافه کنند. از آن جایی که تمامی بخش‌های این فیلم بسیار حقیقی است، ممکن است تماشای آن کار راحتی نباشد (فیلمی قوی، با موضوعی نه چندان امیدوارکننده)، با این حال، تجربه‌ای پر ارزش را در اختیار شما می‌گذارد.

هم اکنون می‌تونید داستان ازدواج را در نت فلیکس تماشا کنید. مدت زمان این فیلم ۱۳۶ دقیقه بوده و در درجه بندی R قرار دارد.

مترجم: بهاره فاطمی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی