ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بررسی فیلم Maleficent: Mistress of Evil

دیزنی در سال ۲۰۱۴ لایو اکشن «زیبای خفته» را با نام «مالفیسنت» ساخت. قهرمان اصلی این داستان همان شخصیت شرور داستان می باشد. آنجلینا جولی در نقش پری پلیدی بازی می کند. او «ارورا» را طلسم و خود نیز او را از خواب بیدار می کند. اکنون فیلم «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» دنباله داستان پری و پرنسس است. مالفیسنت ملکه «مورز»، با پری تاریکی و نفرت انسان ها از پری ها رو به رو می شود. یواخیم رانینگ کارگردان و لیندا وولورتون نویسنده این فیلم است. با وجود اینکه این فیلم جایگاه دیزنی را بالا برده است، متاسفانه فیلمنامه و شخصیت های ضعیفی دارد.

فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان پنج سال پس از فیلم مالفیسنت تولید شد. داستان نسخه دوم از این قرار است که اکنون «ارورا» ملکه «مورز» شده است. پرنس فیلیپ (هریس دیکسون) از ارورا خواستگاری می کند و اتفاقاتی باعث ایجاد تغییراتی در زندگی و قلمرو حکمرانی آنها می شود. والدین پرنس فیلیپ، پادشاه جان (رابرت لیندسی) و ملکه اینگریت (میشل فایفر)، ارورا و مالفیسنت را به مهمانی شام دعوت می کنند، اما مالفیسنت عصبانی می شود و با ازدواج آنها مخالفت می‌کند و در نهایت همه چیز به بدترین شکل ممکن تغییر می کند.

مالفیسنت سریعا همراه با پری های شبیه به خودش فرار می کند و از کونال (چیویتل اجیوفور) نحوه پنهان شدن از دست انسان ها را یاد می گیرد و شخصی مثل بورا (اد اسکرین) آنها را تشویق می کند تا با انسان ها بجنگند. ملکه انگریت نیز همانند آنها در شعله ور شدن آتش جنگ بین پری ها و انسان ها نقش دارد. انسان ها به سمت جنگی حماسه ای به پیش می روند. حال باید دید که ارورا و مالفیسنت می توانند جلوی این جنگ را بگیرند یا آنها نیز درگیر می شوند.

همانند فیلم «مالفیسنت» در این فیلم نیز جنگل مورز با موجودات زیبا و دلنشینش به خوبی نمایش داده شده است. برخی از شخصیت های کامپیوتری مثل ناتگرس (ایملدا استنتون)، تیستلویت (جونو تیمپل) و فلیتل (لسلی منویل) اصلا فانتزی نبودند. در عوض پری‌های تاریکی با آرایش و لباس های جذابشان، این فیلم را زیباتر کرده بودند.

برخی از بازیگران از پس شخصیت ها به خوبی برنیامده بودند؛ البته آنجلینا جولی در این مورد استثنا بود. او به خوبی مقابل دیوال (سم رایلی) درخشید، مخصوصا صحنه ای که می خواهد همانند انسان ها مودبانه رفتار کند. ارورا و پرنس فلیپ نیز خیلی خوب ایفای نقش کرده اند. فیلم نامه این فیلم برای چنین بازیگرانی، ضعیف بود.

به طور کلی، فیلم «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» با شخصیت های قهرمان زن، بسیار درخشان بود. فیلمنامه این فیلم خیلی قوی نبود اما نویسنده سعی کرده تا تم بیگانه‌هراسی را وارد داستان کند. البته این تم نباید خیلی پیچیده باشد تا کودکان نیز بتوانند آن را درک کنند. زیرا مخاطب اصلی این فیلم کودکان و خانواده هایشان هستند و این فیلم توانسته توجه این مخاطبان را به خوبی به خود جلب کند. این فیلم برای تمامی رده های سنی اعضای یک خانواده سرگرم کننده است؛ البته شاید برای بزرگسالان طولانی به نظر برسد. مخصوصا در برداشت سوم که همه ی شخصیت ها کامپیوتری هستند و بازیگران اصلی کنار گذاشته شده اند. از آنجا که مالفیسنت: سردسته اهریمنان فراتر از افسانه زیبای خفته حرکت کرده است، سیر داستانی مخصوص به خود را پیموده است؛ اما به اندازه داستان های کلاسیک قوی نمی باشد. این فیلم سعی داشته است تا نواقص فیلمنامه و بازیگران خود را با استفاده از مناظر خیره کننده کامپیوتری جبران کند. بخاطر وجود جلوه ها و اکشن های قوی فانتزی می‌توان اشتباهات این فیلم را نادیده گرفت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی