ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترینهای خارج از دنیای سینمایی مارول

کمپانی دیزنی تاکنون فیلم های بسیاری ساخته است که فروش بسیار فوق العاده ای داشته اند. دیزنی بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) خود می داند. فیلم های دنیای سینمایی مارول نمونه هایی شاخص از هنرمندی، نوآوری و سرمایه گذاری بلند مدت می باشند. این فیلم ها به ذائقه عموم مردم دنیای امروز خوش می آیند، حاوی صحنه های کمدی هستند و بودجه بسیار زیادی برای ساخت آن ها صرف می شود. اینکه پس از سال ها فیلم های ابرقهرمانی به اوج شکوفایی خود رسیده اند جای بسیار خرسندی است. اما با وجود برتری همه جانبه فیلم های دنیای سینمایی مارول در ژانر ابرقهرمانی، خیلی ساده می توان فیلم های رقبای آن را از دست داد. امروز می خواهیم پنج فیلم پرفروش ژانر ابرقهرمانی خارج از دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight) – فروش: ۱,۰۰۴,۹۳۴,۰۳۳ دلار

ساخت هنرمندانه این فیلم توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) آن را بدون تردید تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما کرده است. علاوه بر آن، بازی بی همتای هث لجر (Heath Ledger) در نقش جوکر، این فیلم را به اثری بی بدیل تبدیل کرد. در تمام طول فیلم وی به همراه بتمن (با بازی کریستین بیل – Christian Bale) به خوبی فیلم را به پیش می برند. با گذشت دوازده سال از ساخت این فیلم هنوز می توان از آن به عنوان برترین فیلم ابرقهرمانی ساخته شده یاد کرد.

جوکر (Joker) – فروش: ۱,۰۷۳,۹۴۰,۹۷۱ دلار

این فیلم ابرقهرمانی روانشناختی که درجه سنی بزرگسال را برای تماشا دریافت کرد، بهترین هنرنمایی واکین فینکس (Joaquin Phoenix) تاکنون می باشد. تاد فیلیپس (Todd Phillips) کارگردان این اثر هنری بسیار تحسین شده، از برخی از بهترین کارهای مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) یعنی فیلم های سلطان کمدی (The King of Comedy) و راننده تاکسی (Taxi Driver) برای ساخت جوکر الهام گرفت. فیلم جوکر مضمون های اجتماعی و سیاسی بسیاری همانند آن فیلم های اسکورسیزی در خود دارد. یکی از اساسی ترین مضمون های مورد استفاده در این فیلم نیز بیماری روانی است.

شوالیه تاریکی بر می خیزد (The Dark Knight Rises) – فروش: ۱,۰۸۱,۰۴۱,۲۸۷ دلار

برای برخی از طرفداران این سه گانه، این فیلم ممکن است آنطور که دو فیلم پیش از آن مورد استقبال قرار گرفت دوست داشتنی نباشد. این فیلم اندکی طولانی است. جای خالی هث لجر به شدت در آن حس می شود. اما با این حال کریستوفر نولان داستان بسیار جذابی از بتمن اندکی سالخورده در این فیلم به نمایش گذاشته است. نولان خوب به سوال های بینندگان در پایان فیلم پاسخ می دهد. تصویربرداری آن هنوز هم جزء بهترین هاست. هنرنمایی بازیگران فیلم بسیار پخته است. این فیلم از آن دسته فیلم هاست است که تنها نولان از ساخت آن بر می آید.

آکوامن (Aquaman) – فروش: ۱,۱۴۸,۴۶۱,۸۰۷ دلار

فیلم بسیار سرگرم کننده آکوامن با جلوه های ویژه کم نظیرش کاملا نادیده گرفته شده است! اتفاقات این فیلم در دنیای توسعه یافته دی سی (DC Extended Universe) رخ می دهند.  جیمز ون (James Wan) کارگردان نام آشنای این فیلم، خالق مجموعه فیلم ترسناک احضار (The Conjuring) نیز می باشد. به قدری فیلم آکوامن خوش ساخت و جذاب بود که فروش بسیار دور از انتظاری را تجربه کرد. طرفداران به شدت منتظر نسخه بعدی آن هستند.

شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2) – فروش: ۱,۲۴۲,۸۰۵,۳۵۹ دلار

در فاصله زمانی چهارده ساله نسخه یک و دوم این انیمیشن، فیلم ها و انیمیشن های ابرقهرمانی زیادی ساخته شدند. پیشبینی می شد که این فیلم از فروش خوبی برخوردار باشد. چراکه طرفداران بیش از یک دهه برای نسخه دوم آن انتظار کشیده بودند. علاوه بر آن نیز ذائه عموم مردم در این سال ها به سمت فیلم ها و انیمیشن های ابرقهرمانی تغییر پیدا کرده بود. مایکل جاکینو (Michael Giacchino) آهنگساز نسخه اول آن، برای نسخه دوم انیمیشن شگفت انگیزان نیز به همان خوبی آهنگسازی کرد. شاید این فیلم به نوآوری و خوبی نسخه پیشین خود نباشد اما هنوز هم توانست از انتظار بسیاری بهتر ظاهر شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی