ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

انیمیشن های برتر نقاشی دست

از زمانی که سفیدبرفی و هفت کوتوله در سال ۱۹۳۷ اکران شدند، فیلم های انیمیشنی به بخش عظیمی از تاریخ سینما تبدیل گشتند. گرچه انیمیشن های کامپیوتری در سال های اخیر رواج بیشتری داشته اند، اما انیمیشن های کشیده شده با دست و سنتی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. فهرست زیر با استفاده از امتیازات سایت IMDb بر روی بهترین انیمیشن های این دسته تمرکز کرده است. 

صدای خاموش (۲۰۱۶): ۸٫۲

این انیمیشن داستان نوجوانی به نام شویا را روایت می کند که قصد خودکشی دارد. درست بعد از اینکه نظرش تغییر می کند، دختری ناشنوا به نام شوکو را به یاد می آورد که بعد از اینکه در مدرسه او را دست انداخته بود، از آن مدرسه رفته بود.

حالا در دبیرستان، شویا امیدوار است بتواند اشتباهات گذشته اش را جبران کند. او فرصتی که نیاز دارد را بعد از برگرداندن یک دفترچه به شوکو به دست می آورد.

شاهزاده مونونوکه (۱۹۹۷): ۸٫۴

شاهزاده مونونوکه در قرن چهاردهم ژاپن رخ می دهد؛ زمانی که صلح میان انسان، حیوان و خدایان شروع به کمرنگ شدن می کند. گرچه آشیتاکای جوان امیدوار است بتواند اتحاد را به سرزمین برگرداند، اما تلاش های او برای از بین بردن تنش مشکلات بیشتری را به بار می آورد.

اتفاقی که اوضاع را بدتر می کند این است که او در اثر حمله یکی از حیوانات دچار بیماری می شود و امیدی به یافتن دارو ندارد.

نام تو (۲۰۱۶): ۸٫۴

دو نوجوان به نام های میتسوها و تاکی دچار مشکلی می شوند: جای این دو با هم عوض می شود.

گرچه شخصیت های اصلی نام تو در دنیای واقعی همدیگر را تاکنون ملاقات نکرده اند، اما لحظات خاصی را از زندگی در دنیای یکدیگر تجربه می کنند. این اتفاق باعث می شود در دنیای واقعی نیز به دنبال همدیگر بگردند تا پی ببرند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 مدفن کرم های شب تاب (۱۹۸۸): ۸٫۵

مدفن کرم های شب تاب کشمکش هایی را به تصویر می کشد که یک خواهر و برادر بعد از جدایی از والدین خود به دلیل بمباران جنگ جهانی دوم با آن مواجه می شوند.

سیتا و سسکو باید راهی برای غلبه به سختی ها پیدا کنند. گرچه مشکلاتی از قبیل گرسنگی، مشکلات مالی و نبود سرپناه سر راه آنها قرار دارد، اما آنها هرکاری از دستشان برمی آید را انجام می دهند تا بر مشکلات پیروز شده و زنده بمانند. متأسفانه، جنگ همیشه هزینه دارد.

شیرشاه (۱۹۹۴): ۸٫۵

انیمیشنی که بالاترین رتبه را در میان انیمیشن های دیزنی که به صورت سنتی تولید شده اند کسب کرده شیرشاه است.

این انیمیشن موزیکال توله شیری به نام سیمبا را به تصویر می کشد که ولیعهد پادشاهی در سرزمین غرور (Pride Lands) است. با این حال، بعد از اینکه به اشتباه خود را مقصر مرگ پدرش می داند، فرار می کند.

سیمبا باید با کمک یک دوست قدیمی دریابد واقعا کیست. بعد از اینکه شجاعت خود را به دست می آورد، باید به خانه برگردد و جان همنوعان خود را نجات داده و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

  شهر اشباح (۲۰۰۱): ۸٫۶

مورد آخر، شهر اشباح ساخته استودیوی جیبلی است که نه تنها بهترین انیمیشنی است که با دست کشیده شده بلکه بهترین انیمیشن تمام تاریخ نیز هست.

این فانتزی ژاپنی دختری ۱۰ ساله به نام چیهیرو را به تصویر می کشد که در حین سفر به خانه جدید می بیند که پدر و مادرش تبدیل به خوک می شوند. او فردی به نام هاکو را ملاقات می کند که توضیح می دهد ارواح والدینش نیاز دارند تا مدتی از زمین دور باشند. حال این چیهیرو است که باید باید تصمیم بگیرد ارواح پدر و مادرش را آزاد کند.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی