ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای جک نیکلسون

دوران بازیگری جک نیکلسون (Jack Nicholson) سرشار از آثار هنری فاخر می باشد. او تاکنون در ۶۲ فیلم ایفای نقش کرده است. بسیاری از این فیلم ها بسیار موفقیت آمیز بوده اند. این هنرپیشه ۸۳ ساله محبوب بیش از هر زمان دیگری در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی خوش درخشید. اگرچه در سال های بعد نیز جک نیکلسون استعداد خود در بازیگری را با حضور در فیلم های به یاد ماندنی بارها ثابت کرد. جک نیکلسون در سال ۲۰۱۰ و پس از حضور در فیلم از کجا می دانی (How Do You Know) اعلام بازنشستگی کرد. امروز می خواهیم پنج فیلم از بهترین فیلمهای جک نیکلسون را بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر IMDb معرفی نماییم.

چند مرد خوب (A Few Good Men) – محصول ۱۹۹۲ (امتیاز ۷٫۷)

حضور جک نیکلسون، تام کروز (Tom Cruise) و دمی مور (Demi Moore) در یک فیلم شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما کارگردان این فیلم راب راینر (Rob Reiner) توانست به خوبی از پس این موضوع برآید. نیکلسون در این فیلم در نقش سرهنگی ظاهر می شود که سعی دارد حقیقت قتلی که گفته می شود توسط دو نیروی دریایی رخ داده است را کشف کند. اما همه چیز آنطور نیست که به نظر می آید.

محله چینی ها (Chinatown) – محصول ۱۹۷۴ (امتیاز ۸٫۲)

یک سال پیش از فیلم فوق العاده جک نیکلسون (دیوانه از قفس پرید) فیلم محله چینی ها به اکران درآمد. عملکرد این فیلم آنچنان خوب بود که نامزد دریافت یازده جایزه اسکار شد. نیکلسون در این فیلم در نقش کارآگاهی خصوصی ظاهر می شود که در امور زناشویی مهارت خاصی دارد. روزی زنی او را استخدام می کند تا سر از کار شوهرش دربیاورد. اما پس از مرگ شوهرش اوضاع بسیار برای این کارآگاه خصوصی بد می شود.

درخشش (The Shining) – محصول ۱۹۸۰ (امتیاز ۸٫۴)

شاید استفن کینگ (Stephen King) که این فیلم به کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) از روی رمان او ساخته شده است، چندان علاقه ای به آن نداشته باشد. اما باید گفت که هنوز هم فیلم درخشش از بهترین آثار سینمایی تاریخ محسوب می شود. از به یاد ماندنی ترین نقش های جک نیکلسون حضور در نقش جک تورنس است. پس از آنکه جک و خانواده اش به هتلی دورافتاده نقل مکان می کنند، جک اندک اندک سلامت روانی خویش را از دست می دهد. این هتل گذشته شومی داشته است.

رفتگان (The Departed) – محصول ۲۰۰۶ (امتیاز ۸٫۵)

از آخرین هنرنمایی های جک نیکلسون فیلم رفتگان اثر مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) می باشد. گردهم آوردن جک نیکلسون، مارک والبرگ (Mark Wahlberg)، مت دیمون (Matt Damon) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در این فیلم خود نوید موفقیت می داد. اما نتیجه ساخت آن باز هم از انتظارها بالاتر بود. این فیلم به شدت مورد علاقه منتقدین و بینندگان قرار گرفت. جک نیکلسون در این فیلم در نقش رئیس باندی خلافکار است. در همین حال پلیسی که عضو این باند خلافکار است سعی دارد مامور مخفی را در باند شناسایی کند.

دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) – محصول ۱۹۷۵ (امتیاز ۸٫۷)

این فیلم از نظر منتقدین یکی از برترین آثار تاریخ سینما می باشد. جای تعجب هم نیست که فیلم دیوانه از قفس پرید در صدر بهترین فیلمهای جک نیکلسون قرار می گیرد. نقش آفرینی جک نیکلسون در این فیلم بسیار فوق العاده می باشد. او در نقش خلافکاری بنام رندال مک مورفی ظاهر می شود که برای نرفتن به زندان ادعای دیوانگی می کند. بیننده باید تشخیص دهد که آیا رندال مک مورفی واقعا دیوانه است و یا دارد اینطور وانمود می کند. اجرای چنین نقشی بسیار کار دشواری است و هر بازیگری از پس آن بر نمی آید. اما جک نیکلسون به راستی از پس این نقش خوب برآمده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی