ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای جیمز کامرون (قسمت اول)

جیمز کامرون یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان دنیای سینما می باشد. خیلی از کارگردانان با استعداد سینما مانند کوئنتین تارانتینو و مایکل بی از کارهای کامرون الهام گرفته اند. دو عنوان از فیلم هایی که او کارگردانی کرده است (که در گیشه ی جهانی از مرز دو میلیارد دلار فروش عبور کرده است) جزء پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفته اند. از نگاه سایت راتن تومیتوز امتیاز فیلم های او از اختلاف  فاحشی برخوردارند و همان طور که در ادامه خواهید دید بهترین فیلم او ۱۰۰% آراء را کسب کرده است در حالیکه در این لیست یکی از فیلم های او فقط ۶% رای مثبت داشته است. احتمالا برایتان جالب است که بدانید این سایت چگونه فیلم های او را رتبه بندی کرده است. لیستی که مشاهده می کنید کارنامه کارگردانی جیمز کامرون از نگاه سایت راتن تومیتوز می باشد. در ادامه بهترین فیلمهای جیمز کامرون (قسمت اول) را به شما معرفی می نماییم.

پیرانا ۲ : تخم ریزی (Piranha II: The Spawning، محصول ۱۹۸۱) (۶%)

با دیدن اولین فیلمی که جیمز کامرون کارگردانی کرده است اصلا نمی توانید حدس بزنید که او تا چه اندازه کارگردان ماهری است. این فیلم دنباله فیلم پیرانا از جو دانته بود. تهیه کنندگی این فیلم که بودجه بسیار پایینی برای ساخت و تولید داشت را راجر کورمن برعهده گرفت. طبق گفته های جیمز کامرون هنوز دو هفته از کارگردانی این فیلم نگذشته بود که تهیه کننده او را از این کار برکنار کرد و خود ادامه کار را به دست گرفت و همچنان با این وجود جیمز کامرون کارگردان این فیلم معرفی شده است. جالب اینجاست که کامرون پس از مدتی با استفاده از تکنولوژی سه بعدی، نسخه سه بعدی فیلم پیرانا را ساخت و این فیلم توانست از سایت راتن تومیتوز امتیاز قابل توجه  ۷۳% را دریافت کند.

دروغ های حقیقی (True Lies، محصول ۱۹۹۴) (۷۲%)

می توان گفت دروغ های حقیقی ضعیف ترین فیلم جیمز کامرون است. در این فیلم کمدی اکشن آرنولد شوارتزنگر که در نقش یک مامور مخفی است، سعی دارد تا اعتدال میان زندگی شخصی و کارش را حفظ کند. شخصیت آرنولد در این فیلم ترکیبی از نقش های جیمز باند و پیتر پارکر است. سکانس های اکشن این فیلم بسیار هیجان انگیز است و شوارتزنگر در نقش اصلی، بازی بسیار قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد. اما داستان فیلم در سطح بسیار پایینی قرار دارد. ایده داستان بسیار پیش پا افتاده است. ضد زن بودن فیلم مشهود است. برای مثال در یکی از سکانس ها شوارتزنگر از قدرت شغلی خود برای ترساندن همسر خود استفاده می کند و مانند خیلی از فیلم ها عرب ها در این فیلم نقش تروریست را ایفا می کنند.

آواتار (Avatar، محصول ۲۰۰۹) (۸۳%)

پس از اکران آواتار، این فیلم برای یک دهه، عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را ازآن خود کرده بود و سلطنتش بسیار چشم گیربود تا اینکه به تازگی فیلم انتقام جویان: پایان بازی، این سلطنت را از آن خود کرد. در ابتدا به نظر می رسید هیچ فیلمی نمی تواند جای این فیلم را بگیرید که بعد از اکران فیلم انتقام جویان پایان بازی، این فیلم با اختلاف بسیار کمی در فروش جایگاه آواتار را از آن خود کرد. دلیل این که جیمز کامرون بعد از آواتار فیلم دیگری را کارگردانی نکرده این است که او همزمان در حال کار بر روی چهار شماره دیگر از آواتار است! جیمز کامرون سال ها برای ساخت اولین شماره از آواتار صبر کرد، زیرا او منتظر بود تکنولوژی فیلم سازی به جایی که انتظارش را داشت برسد تا بتواند رویاهای خود را محقق نماید. اگرچه این فیلم برای داستان تکراری و مدت زمان طولانیش مورد انتقاد قرار گرفته است اما با این حال، شما با یک پدیده شگفت انگیز در سینما روبرو هستید.

تایتانیک (Titanic، محصول ۱۹۹۷) (۸۸%)

هرچند جیمز کامرون ادعا کرده است، که او تایتانیک را فقط به این علت ساخته است تا کمپانی فاکس قرن بیستم هزینه های او برای رفتن به اعماق دریا را بپردازد. او به معنای واقعی شاهکاری سینمایی آفریده است. اگرچه داستان قابل پیش بینی است، شما با داستانی عاشقانه و خالص روبرو هستید. لئورناردو دی کاپریو و کیت وینسلت که نقش های اصلی این فیلم را برعهده دارند و دیگر بازیگران فیلم بازی ای عالی را از خود به نمایش گذاشته اند. نیمه انتهایی فیلم که در آن کشتی در حال غرق شدن است با صحنه هایی بسیار نفس گیر طرف هستید و می توان اذعان داشت که این سکانس ها دستاوردی چشم گیر در عرصه  فیلم سازی است.

ترجمه: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی