ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای جیمز کامرون (قسمت دوم)

در مقاله پیش از برترین فیلم های جیمز کامرون سخن گفتیم. قسمت دوم این مقاله را تقدیم شما می کنیم:

ورطه (The Abyss، محصول ۱۹۸۹) (۹۰%)

ورطه از فیلم های کمتر شناخته شده جیمز کامرون است ولی یکی از بهترین کارهای او نیز محسوب می شود. می توان گفت که دیگر کارهای کامرون نظیر بیگانه و دو شماره ابتدایی نابودگر همان طور که از امتیاز راتن تومیتوز پیداست، سرتر از این فیلم می باشند. با این حال  ورطه فیلمی با ارزش محسوب می شود که برخلاف فیلم های علمی تخیلی، در آن با نوع دیگری از بیگانگان سروکار داریم. داستان فیلم در مورد یک زیردریایی امریکایی در حال غرق شدن است که خدمه آن در اقیانوس به دام این بیگانگان می افتند. باید بدانید که نسخه سه ساعته کارگردان حتی از نسخه سینمایی آن نیز بهتر است.

نابودگر: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day، محصول ۱۹۹۱) (۹۳%)

نابودگر دو، نمونه ای بی نقص از دنباله ای برای یک فیلم است و در مقایسه با شماره ابتدایی خود فیلمی عظیم، پرسروصدا و هیجان انگیز تر است و همچنین پیشرفت و توسعه شخصیت ها فوق العاده و داستان آن بی نظیر است. در این قسمت مانند قسمت اول، نابودگری  قصد از بین بردن سارا کانر را دارد و آرنولد شوارتزنگر در نقشش باید از او و پسرش در مقابل این نابودگر قدرتمند محافظت کند. پس از مدتی داستان فیلم عوض می شود و سارا کانر به دنبال خانواده مردی می رود که باعث ساخته شدن اسکاینت می شود تا بتواند از بوجود آمدن این سیستم و روز داوری جلوگیری کند.

بیگانه ها (Aliens، محصول ۱۹۸۶) (۹۸%)

در دنیای سینما این که شخصی بتواند دنباله یک فیلم بسیار خوب را که همکارش کارگردانی آن را برعهده داشته است، کارگردانی کند و شاهکار دیگری بسازد امری بسیار نادر است ولی جیمز کامرون دقیقا همین کار را با فیلم بیگانه های ریدلی اسکات انجام داده است. اگرچه شماره ابتدایی بیگانه ها یک فیلم بسیار خوب در ژانر ترس و علمی-تخیلی می باشد، شماره دوم آن فیلمی عالی است که ژانر ترس، اکشن و علمی-تخیلی را با یکدیگر ادغام کرده است. کامرون در این فیلم به اندازه شماره اولش از تعلیق، تنش، ترس، توسعه در شخصیت پردازی و پیچیدگی داستان  استفاده کرده است و در کنار این ها هیجان و اکشن فیلم را بشدت بالا برده است.

نابودگر (Terminator، محصول ۱۹۸۴) (۱۰۰%)

اولین شماره از سری نابودگر تنها شماره از این فیلم بود که از آرنولد شوارتزنگر در نقش تی-۸۰۰ به عنوان شخصیت منفی استفاده کرد و درآن فیلم با سکانس هایی سراسر هیجان روبرو نبودید، و این ویژگی هیچگاه فراموش نمی شود. با این حال روبرویی انسان ها با یک نابودگر باعث شد تا درگیری ها ملموس تر باشند و این فیلم سطح بالاتری داشته باشد. داستان بسیار ساده و و سرراست است. مردی توسط فرمانده خود جان کانر به گذشته فرستاده شده است تا از مادرش در مقابل انسانی مکانیکی  که اونیز به گذشته فرستاده شده است محافظت کند. این ربات سعی دارد تا با کشتن مادر جان کانر از به دنیا امدن او جلوگیری کند.

 

ترجمه: مسعود صادق زاده

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی