ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای درام

فیلم هایی که در ژانر درام قرار می گیرند معمولا خط داستانی جدی و با ژانر کمدی تفاوت دارند. البته این را بگوییم که ژانر درام کمدی نیز وجود دارد. بسیاری از فیلم های درام سعی به ایجاد پاسخی احساسات برانگیز در مخاطبان خود دارند. واضح است که تمام فیلم های درام از عهده انجام این مهم بر نمی آیند. اما ۱۰۰ فیلم برتر درام انتخاب شده در پایگاه اینترنتی معتبر راتن تومیتوز قادر به انجام آن شده اند. امروز از بهترین فیلمهای درام پنج فیلم برتر آن را با توجه به پایگاه اینترنتی معتبر راتن تومیتوز به شما معرفی می کنیم.

مرد ایرلندی (۹۶%) (The Irishman)

جدیدترین عنوان این فهرست فیلم های برتر درام راتن تومیتوز، مرد ایرلندی، محصول ۲۰۱۹، ساخته مارترین اسکورسیزی (Martin Scorsese) می باشد. این فیلم جنایی بر اساس رمانی بنام شنیده ام خانه ها را رنگ می کنی (I Heard You Paint Houses) نوشته چارلز برنت (Charles Brandt) ساخته شده است. رابرت دنیرو (Robert De Niro) در این فیلم در نقش سرباز سابق جنگ جهانی دوم بازی می کند. او قاتلی است که در ازای دریافت پول آدم می کشد. از گوشه جنایات سازمان یافته قرن بیستم در این فیلم به خوبی نمایش داده می شود. البته سال ها بود که فیلم مرد ایرلندی در روند ساخت خود به مشکل برخورده بود اما در نهایت و پس از ساخته شدن توانست توجه خیل عظیمی از منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند.

ماموریت: غیرممکن – فال اوت (۹۷%) (Mission: Impossible – Fallout)

تقریبا تمام فیلم های این مجموعه توانسته اند بسیار به مذاق مخاطبان و منتقدان خوش بیایند. اما می شود گفت بهترین فیلم این مجموعه نسخه ششم آن یعنی همان فال اوت است. در این فیلم اتان هانت (با بازی تام کروز – Tom Cruise) بار دیگر مامور انجام وظیفه ای سخت می شود. پس از آنکه چندین سلاح اتمی ناپدید می شوند، اتان هانت و تیمش باید پیش از آنکه تیم رقیب به آن سلاح ها دست پیدا کنند، آنان را به دست آورند. سرعت پیشروی داستان بسیار خوب و منطقی است و مخاطب را به وجد می آورد. علاوه بر آن بسیاری بر این باورند که نسخه ششم ماموریت غیر ممکن باری دیگر ثابت کرد که تام کروز همانند همیشه بهترین انتخاب برای بازی در نقش اتان هانت است.

لیدی برد (۹۹%) (Lady Bird)

داستان فیلم لیدی برد ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig) در سال ۲۰۰۲ و در شهر ساکرامنتو اتفاق می افتد. این فیلم زندگی دختر جوانی را توصیف می کند که بسیار دوست دارد از شهر خود به شهر بزرگتری برود. بدین منظور او ابتدا باید مدرسه خود را تمام کند. روابط او با مادرش نیز چندان تعریفی ندارد. این فیلم بخاطر داستان بسیار شخصی و قوی، بازیگران خوب و ساخت هنری آن بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 انتقام جویان: پایان بازی (۹۴%) (Avengers: Endgame)

البته که شاید همگان این فیلم را در ژانر درام قرار ندهند اما از آنجایی که راتن تومیتوز این کار را کرده است ما نیز به اجبار آن را به این فهرست اضافه کردیم. این عنوان آخرین فیلم از مجموعه فیلم انتقام جویان می باشد. کاپیتان امریکا، ثور و دیگر انتقام جویان با یکدیگر متحد می شوند تا دنیا را از ویرانگری که تانوس به وجود آورده است نجات دهند. راه حل آن ها چیست؟ به گذشته بازگردند و شش سنگ بی نهایت را به دست بیاورند. فیلم پایان بازی حسن ختام بسیار فوق العاده به چند ده مجموعه فیلم مارول می باشد. اکشن بسیار جذاب، بازیگران بسیار خوب و داستان فوق العاده از نقاط قوت این فیلم هستند.

پلنگ سیاه (۹۷%) (Black Panther)

فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه، از موفق ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول، در رتبه نخست این فهرست قرار می گیرد. پادشاه تی چالا پس از فوت پدرش به کشور افریقایی واکاندا باز می گردد. آنجاست که با کیلمونگر شرور رو به رو می شود. حال می بایست تی چالا تبدیل به پلنگ سیاه شود تا بتواند کشورش را از گزند کیلمونگر شرور در امان بدارد. فیلم پلنگ سیاه هم در فروش و هم از دیدگاه منتقدان بسیار موفق محسوب می شود. جلوه های ویژه فوق العاده، داستان حماسی و احساسات برانگیز و بازیگران بسیار خوب از ویژگی های کلیدی این فیلم هستند. این فیلم همچنین جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه را نیز به دست آورد.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی