ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای دیوید فینچر

دیوید فینچر فیلمسازی با شور و اشتیاقی بی حد و مرز است و در کارش بسیار حرفه ای عمل می کند. علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی تلویزیون، ساخت موزیک ویدئو، تبلیغات و البته فیلم های بلند را در کارنامه هنری خود نیز دارد. او بارها نامزد دریافت جایزه شده و تحسین منتقدین و هواداران را برانگیخته است.

فینچر در سی سال کار حرفه ای خود علی رغم فهرست کوتاه فیلم هایی که کارگردانی کرده، فیلم هایی بسیار عالی ساخته است؛ فیلم هایی که ترکیبی از بهترین و شاخص ترین فیلم های زمان خود بودند. معیار خوبی که برای بررسی میزان محبوبیت و تحسین این فیلم ها وجود دارد رتبه ای است که در سایت IMDb دریافت کرده اند. در اینجا به پنج فیلم کارگردانی شده توسط دیوید فینچر می پردازیم که براساس بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها رتبه بندی شده اند.

بازی (۱۹۹۷)- ۷٫۸

فیلم بازی سومین تجربه کارگردانی فینچر بود و داستان بانکداری موفق به نام نیکلاس ون اورتون را روایت می کند که روز تولدش برادرش که مدت هاست با او رابطه ندارد همراه با هدیه ای به مناسبت تولدش ظاهر می شود. این بازی زندگی واقعی باعث می شود اورتون برای زندگی خود نگران شود؛ زندگی که دیگر نمی تواند در آن بین بازی و واقعیت تمایز قائل شود.

فیلم بازی امتیاز ۷٫۸ را از ۳۲۵٫۴۲۹ رای کسب کرده است. بازی بخاطر توانایی فینچر برای ایجاد فضایی جذاب و بازگو کردن داستان ها در فیلم مورد تحسین قرار گرفت. با این وجود فیلم خوبی از کار درآمد، مردم با پایان ماجرا مشکل داشتند.

مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸)- ۷٫۸

مورد عجیب بنجامین باتن نامزد چندین اسکار شد. فیلم داستان بنجامین باتن را روایت می کند که در پیری متولد می شود و سنش رو به کاهش و جوانتر شدن می رود. او امیدوار است که در زمان مناسب، دختری به نام دیزی را ملاقات کند؛ همانطور که دیزی پیرتر و بنجامین بالعکس جوانتر می شود.

این فیلم امتیاز ۷٫۸ را از ۵۵۶٫۴۳۶ رای کسب کرده است. فیلم بخاطر قصه گویی زیبا و نقش آفرینی های خارق العاده مخصوصا شخصیت پیت، باارزش و معتبر شد. اما هنوز به دلیل طولانی بودن و سرعت آهسته مورد انتقاد واقع می شود.

دختر گمشده (۲۰۱۴)- ۸٫۱

دختر گمشده داستان نیک دون، صاحب یک مشروب فروشی، را روایت می کند که زمانی که همسرش گم می شود سوژه رسانه ها شده و تبدیل به مظنون اصلی می گردد. این فیلم از ۷۹۶٫۰۸۶ رای امتیاز ۸٫۱ را کسب کرده است. این فیلم نه تنها بخاطر مهارت و توانایی فینچر در به نمایش درآوردن یک داستان تیره و تار و پر رمز و راز در قالبی زیبا، بلکه به دلیل اجراهای بی نظیر بازیگران اصلی، بن افلک و رزاموند پایک، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

هفت (۱۹۹۵)- ۸٫۶

دومین فیلم بلند فینچر، هفت، بیشتر از فیلم اول نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرد. فیلم ماجرای دو کارگاه را روایت می کند؛ یکی جوان، عجول و رو به رشد، و کارگاه دیگر که در آستانه بازنشستگی است. آنها با یکدیگر بر روی پرونده قاتل قتل های زنجیره ای همکاری می کنند که قاتل قتل ها را براساس هفت گناه کبیره انجام می دهد.

این فیلم از ۱٫۳۴۶٫۲۱۹ رای امتیاز ۸٫۶ را کسب کرده است. علاوه بر صحنه پایانی «چه چیزی در جعبه است؟» که تبدیل به صحنه ای نمادین شد، فیلم به عنوان فیلمی بی رحمانه، تاریک و ادامه دار مورد تحسین قرار گرفت که در نهایت شما را با حالت یأس به حال خود می گذارد – حتی اگر سلیقه هر منتقدی اینگونه نباشد.

 باشگاه مبارزه (۱۹۹۹)- ۸٫۸

باشگاه مبارزه نمادین ترین فیلم فینچر است. فیلم ماجرای شخصی را روایت می کند که به بیماری بی خوابی گرفتار شده و با یک صابون ساز کاریزماتیک ملاقات می کند. این دو زندگی مشترک خود را با هم آغاز می کنند و با هم باشگاه مبارزه را راه می اندازند. امتیاز ۸٫۸ فیلم از ۱٫۷۴۶٫۵۷۹ رای نشأت گرفته است. باشگاه مبارزه زمانی که اولین بار منتشر شد سروصدای زیادی به پا کرد، اما در طول سال ها به یک فیلم کلاسیک فرقه ای تبدیل شد؛ فیلمی که متعلق به دوران خودش است. در حالی که فیلم زیاد قدیمی محسوب نمی شود، اما مورد علاقه هواداران بوده و احتمالا مدت زمانی طولانی در ذهن طرفدارانش باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی