ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای فانتزی

اگر در فیلمی اتفاق های فراطبیعی رخ بدهد، جادو و جادوگری در آن وجود داشته باشد و یا از اسطوره های افسانه ای یاد کند، آن فیلم در ژانر فیلم های فانتزی قرار خواهد گرفت.  فیلم هایی که در این ژانر قرار می گیرند با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. داستان برخی از این فیلم ها در دنیایی خیالی روی کره زمین رخ می دهد. برخی از سه گانه های فانتزی نیز وجود دارند که قهرمان های آنان برای برپا کردن عدالت به سرزمین های دور دست می روند. امروز می خواهیم از بهترین فیلمهای فانتزی پنج فیلم برتر این ژانر بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر IMDB را به شما معرفی کنیم.

شهر اشباح (Spirited Away) – امتیاز ۸٫۶

در این فهرست تنها یک فیلم انیمیشنی قرار می گیرد و آن هم انیمیشن شهر اشباح است. این انیمیشن ژاپنی به شدت تحسین شده در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و جوایز بسیار زیادی نصیب خود کرد. داستان این انیمیشن از این قرار است که دختری نوجوان به همراه خانواده اش در حال نقل مکان به محله ای جدید است که ناگهان و به صورت اتفاقی از دنیایی خیالی سر درمیاورد. پس از آنکه جادوگری پدر و مادر این دختر را به خوک تبدیل می کند، او باید برای نجات خود و خانواده اش و بازگشت به دنیای عادی راهی پیدا کند. نحوه داستان سرایی بسیار جذاب و شکل و شمایل بسیار خوب انیمیشن با توجه به اینکه نزدیک دو دهه ساخت آن می گذرد شهر اشباح را به یکی از برترین انیمیشن های تاریخ سینما بدل کرده است.

جنگ ستارگان: قسمت پنجم – امپراتوری ضربه متقابل می زند (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back) – امتیاز ۸٫۷

این فیلم جنگ ستارگان که در سال ۱۹۸۰ اکران شد، تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان خود گذاشت. داستان این فیلم سه سال پس از وقایع نسخه اصلی آن رخ می دهد. لوک در تلاش است تا از استاد یودا مهارت های خاصی را تعلیم ببیند. در عین حال دوستان لوک در تلاش هستند تا از حمله دارت ویدر در امان بمانند. اگرچه نظرات منتقدان در ابتدای اکران فیلم تلفیقی از مثبت و منفی بود. داستان بسیار جذاب و بودجه ساخت هنگفت آن باعث شد تا با گذشت چهل سال این فیلم از مجموعه فیلم به یادماندنی جنگ ستارگان، هنوز هم در قلب مخاطبان نقش بسته باشد.

ارباب حلقه ها: دو برج (The Lord of the Rings: The Two Towers) – امتیاز ۸٫۷

دومین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها که بر اساس رمان تالکین و با کارگردانی پیتر جکسون (Peter Jackson) ساخته شد طرفداران را بیش از پیش شگفت زده کرد.  فرودو و سم در این فیلم نیز به سفر خود برای نابودی حلقه برتر ادامه می دهند. در این بین آراگورن، لگولاس و گیملی پیش از نبرد دره هلم با گندالف همراه می شوند. مری و پیپین نیز نقشه دارند درختان را راضی کنند تا به آیزنگارد حمله کنند. روایت بسیار هنرمندانه و احساسی فیلم دوم باعث شد که اشتیاق ها برای دیدن آخرین فیلم از این سه گانه فوق العاده به بیشترین حد خود برسند. بعلاوه آنکه نبرد دره هلم را می توان از بهترین جنگ های تاریخی در تاریخ سینما دانست. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین تدوین صدا و جلوه های تصویری شد.

ارباب حلقه ها: یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) – امتیاز ۸٫۸

در اولین فیلم از این سه گانه باورکردنی شاهد آن هستیم که فرودو به همراه دیگر یاران حلقه سفری را برای نابودی حلقه برتر آغاز می کنند. این مهم باید پیش از آنکه پادشاه تاریکی، سائورون بتواند به حلقه دست پیدا کند انجام دهند. علاقه مندان به رمان ارباب حلقه ها نوشته تالکین بسیار علاقه داشتند تا مشاهده کنند که فیلم آن چگونه خواهد بود. جلوه های ویژه بسیار عالی و انتخاب بازیگری تحسین برانگیز از جمله دلایل متعدد موفقیت عظیم این فیلم بود. این فیلم برنده چهار اسکار بهترین تصویربرداری، بهترین گریم، بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه های تصویری شد.

ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) – امتیاز ۸٫۹

سه گانه ارباب حلقه ها در این فهرست جایگاه ویژه ای دارد. آخرین فیلم از این سه گانه بسیار تحسین شده در رتبه اول بهترین فیلمهای فانتزی قرار می گیرد. همانگون که سم و فرودو به کوه نابودی رسیده اند، نبرد خوبی و بدی نیز آغاز می شود. ارتش عظیم پادشاه تاریکی سائورون به جنگ انسان ها می آید. این فیلم نامزد دریافت یازده جایزه اسکار شد و توانست در تمام آن ها برنده شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی