ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای مت دیمون

مت دیمون (Matt Damon) را می توان از موفق ترین بازیگران هالیوودی عصر حاضر دانست. مت دیمون (به همراه بن افلک (Ben Affleck)) توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای فیلم ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting) در سال ۱۹۹۸ به دست آورد. مت دیمون چهار مرتبه دیگر نیز در دوران بازیگری خود به عنوان بازیگر، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. او در طول تمام دورانی که بازیگر بوده است با کارگردان های بسیار بنامی همانند کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، ریدلی اسکات (Ridley Scott) و برادران کوئن (Coen Brothers) کار کرده است. امروز می خواهیم پنج فیلم از بهترین فیلمهای مت دیمون بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر IMDB را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

برتری بورن (The Bourne Supremacy) – محصول ۲۰۰۴ (امتیاز ۷٫۷)

فیلم برتری بورن، دومین فیلم از این مجموعه محبوب و دوست داشتنی می باشد. در این فیلم (که مستقیما ادامه فیلم پیشین خود است) مت دیمون در نقش جیسون بورن، مامور فوق حرفه ای سی آی ای ظاهر می شود. او که مدتی است بنا بر دلایلی خاطرات گذشته خود را فراموش کرده است و نمی تواند خود را شناسایی کند، حال با سازمان سی آی ای درگیر شده است. جیسون بورن از فنون حرفه ای و اطلاعاتی خود به منظور پیدا کردن پاسخ سوال های زیادی که در ذهن دارد استفاده می کند. او می خواهد بداند چرا ماموران سی آی ای به دنبال او هستند.

هویت بورن (The Bourne Identity) – محصول ۲۰۰۲ (امتیاز ۷٫۹)

پیش از خلق شاهکار پائول گرینگرس (Paul Greengrass) این داگ لیمان (Doug Liman) بود که جیسون بورن را مامور کارکشته سی آی ای معرفی کرد. ماموری که پس از حادثه ای مدتی حافظه خود را به نوعی از دست می دهد و هویت خویش را نمی تواند به یاد بیاورد. او را مردی نیمه جان از درون دریا نجات می دهد. جیسون بورن که به دنبال حقایق گذشته خویش می گردد به این مهم پی می برد که توانایی بسیار بالایی در انجام کارهایی دارد که فقط ماموران زبده می توانند از پس آن ها برآیند. همانطور که بورن به پیش می رود، از گذشته خود بیشتر به یاد می آورد و خود را در خطر بیشتری می بیند.

اولتیماتوم بورن (The Bourne Ultimatum) – محصول ۲۰۰۷ (امتیاز ۸)

کم پیش می آید که فیلم های مجموعه ای همگی مورد علاقه طرفدارانشان باشند و امتیازات بسیار بالایی از سمت منتقدین دریافت کنند. اما در مورد مجموعه فیلم جیسون بورن تقریبا اینچنین است. در سومین فیلم از مجموعه فیلم جیسون بورن او باید از برنامه ای که برای کشتنش درنظر گرفته اند جان سالم به در ببرد. پس از آن جیسون بورن در تلاش است که بداند به چه دلیلی او را تبدیل به یک آدمکش حرفه ای کرده اند.

ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting) – محصول ۱۹۹۷ (۸٫۳)

مت دیمون و بن افلک برای نویسندگی فیلم ویل هانتینگ در سال ۱۹۹۸ جایزه اسکار دریافت کردند. گاس ون سنت (Gus Van Sant) کارگردانی این اثر دوست داشتنی را بر عهده داشت. مت دیمون در نقش ویل هانتینگ در این فیلم سرایدار مدرسه است. او استعداد بسیار زیادی در ریاضیات دارد و روزی مسئله غیرممکن ریاضی را بدون آنکه کسی ببیند، حل می کند. سپس او با روانشناس مدرسه بنام شان (با بازی رابین ویلیامز (Robin Williams)) به صحبت می نشیند. شان او را راهنمایی می کند. ویل اکنون می خواهد عشق واقعی خود را به دست آورد.

میان ستاره ای (Interstellar) – محصول ۲۰۱۴ (امتیاز ۸٫۶)

مت دیمون در این اثر خارق العاده کریستوفر نولان (Christopher Nolan) نقش یکی از سه فضانوردی را ایفا می کند که داوطلب شده است از طریق کرم چاله ای به نقطه ای دوردست از این فضای بی کران سفر کند تا بتواند شرایط سیاره ای را برای سکونت انسان بسنجد. حال و با توجه به اطلاعات به دست آمده ناسا می خواهد ماموریت به شدت خطرناکی انجام دهد. آینده ای در حال حاضر روی کره زمین برای بشر متصور نیست. فیلم میان ستاره ای را بی شک می توان از آن دسته فیلم هایی دانست که به شدت استادانه ساخته شده است و روی مخاطبین خود اثر ژرفی می گذارد. هرچند که مت دیمون هنرپیشه اصلی این فیلم نیست، اما نقش مهمی در آن ایفا می کند.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی