ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم

هزار و یک کارگردان در هالیوود فعالیت داشته و دارند اما تنها بعضی از این کارگردان‌ها همیشه فیلم‌های درجه یک می‌سازند و خبری از اثر بد و بی‌کیفیت در کارنامه آنها نیست. یکی از این کارگردان‌ها که ید طولایی در فیلمنامه‌نویسی هم دارد، «چارلی کافمن» (Charlie Kaufman)، کارگردان و فیلمنامه نویس معروفی است که آثار سینمایی‌اش یکی از دیگری محبوب‌تر است. خوشبختانه «کافمن» همچنان حضور درخشانی در هالیوود دارد و در سال ۲۰۲۰ شاهد جدیدترین اثر وی با نام «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» (I’m Thinking of Ending Things)، هستیم. نگارش این فیلم بر خلاف بیشتر آثار «کافمن» توسط وی انجام نشده، اما باز هم جدیدترین اثر این کارگردان برجسته فیلمی نیست که به راحتی از کنار آن گذر کنیم، به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به فیلم «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» خواهیم داشت.

داستان فیلم به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم از چه قرار است

اگر اهل کتاب‌های ترسناک و دلهره‌آور باشید حتماً جایزه «شرلی جکسون» (Shirley Jackson)، را می‌شناسید و در جریان هستید که این جایزه یکی از معتبرترین جوایز در حوزه کتاب‌های ترسناک است. کتاب «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از نامزدهای نهایی جایزه «شرلی جکسون» شناخته شد و داستان پیچیده و دلهره‌آور این کتاب «چارلی کافمن» را به این فکر وا داشت تا نسخه سینمایی از این کتاب اقتباس نماید. ماحصل این تلاش فیلم «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم»، است. این فیلم نگاهی خاص به روابط خانوادگی و بیماری‌های روانی دارد و چالش‌های عجیب و ترسناکی را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.

ماجرای فیلم «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» به رابطه‌ای مرد و زنی اشاره می‌کند که به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اند و رابطه آنها به خوبی پیش نمی‌رود. در نتیجه شخصیت اول مرد در این فیلم که «جِیک» (Jake)، نام دارد، نامزدش را به خانه پدری‌اش می‌آورد. این خانه در مسیری دورافتاده واقع شده و این زوج پس از حضور در خانه و ملاقات با پدر و مادر «جیک» با اتفا‌ق‌های عجیب و ترسناکی روبرو می‌شوند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم

«جِسی باکلی» (Jessie Buckley)، هنرپیشه زیباروی ایرلندی نقش اول زن در این فیلم را بر عهده دارد و اگر اهل سریال باشید به احتمال زیاد هنرنمایی «باکلی» را در سریال‌های «تابو» (Taboo) و «چرنوبیل» (Chernobyl)، دیده‌اید. ایفای نقش مقابل «جسی باکلی» به «جسی پلمونس» (Jesse Plemons)، واگذار شده و «تونی کلت» (Toni Collette) و «دیوید تیولیس» (David Thewlis)، دیگر هنرپیشه‌های این فیلم را تشکیل می‌دهند.

همان‌گونه که اشاره کردیم، «چارلی کافمن» کارگردانی این اثر ترسناک و عجیب و غریب را بر عهده دارد و با توجه به تجربه‌ای که از این کارگردان و فیلمنامه‌نویس نام‌آور سراغ داریم، بدون شک با اثری خاص در نوع خود طرف هستیم که طرفداران داستان‌های پیچیده و رمزآلود را راضی نگه خواهد داشت.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران «چارلی کافمن» هستید و با آثار قبلی وی خاطره‌های خوشی دارید، بعید به نظر می‌رسد «به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم»، شما را ناامید کند. اگر هم این کارگردان را نمی‌شناسید اما به فیلم‌های ترسناک و پیچیده علاقه دارید، بدون شک این فیلم انتخاب مناسبی برای فهرست فیلم‌های آخر هفته شما خواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی