ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بودجه ساخت John Wick: Chapter 3 – Parabellum

نسخه های اول و دوم John Wick همگی با بودجه ای معمول ساخته شده اند. سوال اینجاست که بودجه ساخت John Wick: Chapter 3 – Parabellum چقدر می باشد؟ سری فیلم های اکشن جان ویک از آغاز خود در سال ۲۰۱۴ تاکنون به یکی از خوش ساخت ترین مجموعه فیلم های اکشن حال حاضر بدل شده اند. کیانو ریوز بعنوان نقش اصلی تمامی سه فیلم این مجموعه اکشن و پرطرفدار بازگشت فوق العاده ای را به دنیای بازیگری داشته و همچنین بار دیگر توانایی های نقش آفرینی خود را در عرصه هنر به همگان نشان داده است. موفقیت بسیار چشمگیر John Wick همه دوستداران این فیلم را مجاب کرد که نسخه بعدی هم در راه است و حال نیز که تنها دو روز است که نسخه سوم آن هم یعنی John Wick: Chapter 3 – Parabellum در سینماهای امریکا اکران شده است.

کمپانی لاینزگیت می داند که مجموعه فیلم جان ویک طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است که تعداد آنان نیز کم نمی باشد. می داند که تعداد کثیری هستند تا روز نخست اکران به سینماها بیایند و بازگشت جان ویک محبوب خود را تماشا کنند. و به همین دلیل می باشد که سازندگان جان ویک قادر بودند قدم های بعد خود را جاه طلبانه بردارند. نسخه اول جان ویک به دلیل محدودیت در بودجه آن تنها در نیویورک شکل گرفت اما دومین فیلم آن اندکی پا را از آن فراتر گذاشت.

بودجه ساخت John Wick: Chapter 3 – Parabellum

اما بودجه ساخت John Wick: Chapter 3 – Parabellum حدودا ۵۵ میلیون دلار تخمین زده می شود. این رقم بودجه افزایش بسیاری را نسب به فیلم اول (حدودا بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار) و همچنین فیلم دوم آن (حدودا ۴۰ میلیون دلار) داشته است. از سیر صعودی بودجه فیلم های این مجموعه می توانیم به این نکته پی ببریم که اعتماد کمپانی لاینزگیت پس از هر نسخه از فیلم به آن بیشتر و بیشتر شده است. فیلم های جان ویک هرگز فروش خیره کننده ای در باکس آفیس نداشته اند. فیلم اول آن، John Wick در سال ۲۰۱۴ فروش جهانی ۸۸٫۷ میلیون دلار را به دست آورد. نسخه دوم آن با فروش ۱۷۱٫۵ میلیون دلار عملکردی بسیار قابل توجهی در زمینه فروش از خود نشان داد.

حتما لازم نیست برای موفقیت فروش بالای فیلمی بودجه آنچنانی برای آن درنظر گرفته شود. اولین فیلم جان ویک حدودا چهار برابر بودجه ساخت خود فروش کرد که می توان حدس زد لاینزگیت از این سرمایه گذاری احساس رضایتی کامل داشته است. برای اینکه فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum عملکرد موفقی همانند دو فیلم پیش از خود داشته باشد حداقل می بایست در بازار جهانی ۱۱۰ میلیون دلار فروش کند. این اولین بار است که فیلمی از این مجموعه در فصل رقابتی تابستان اکران می شود. البته مخاطبین این فیلم اکشن (با رده سنی بزرگسال) با مخاطبین فیلم هایی همانند Pokémon Detective Pikachu و یا Aladdin تفاوت های زیادی را دارا هستند. و حال که نسخه سوم آن تحسین جامعه منتقدین را نیز برانگیخته است مخاطبین این فیلم حتی بیش از پیش نیز خواهد شد.

آنطور که پیداست John Wick: Chapter 3 – Parabellum آخرین قسمت این مجموعه دوست داشتنی اکشن می باشد. اما سازندگان فیلم همچنین عنوان کرده اند که در صورت علاقه مندی طرفداران نسخه های بیشتری از آن ساخته خواهد شد. شاید روزی نسخه چهارم آن نیز ساخته شود اما گمان نمی کنیم لاینزگیت در صورت وجود فیلم بعدی این مجموعه بودجه ای بسیار بیشتری از سومین نسخه برای آن درنظر بگیرد مگر آنکه John Wick: Chapter 3 – Parabellum فروش بسیار خوبی را نسبت به فیلم های پیشین خود داشته باشد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی