ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

دانستنی ها: جان ویک ۳

مجموعه فیلم های جان ویک با درخشش کیانو ریوز از سال ۲۰۱۴ تاکنون با موفقیت روزافزونی رو به رو شده اند. در ماه می بود که نسخه سوم فیلم جان ویک ۳ (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) به اکران درآمد و با موفقیت بسیار قابل توجهی رو به رو شد. این موفقیت آنقدر خوب بود که کمپانی لاینزگیت تاریخ اکران فیلم جان ویک ۴ را نیز مشخص کرد. امروز می خواهیم دانستنی های خواندنی از این فیلم را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر هنوز جان ویک ۳ را مشاهده نکرده اید، نگران نباشید. مطلب امروز فاقد هرگونه اسپویلری خواهد بود.

  1. هلی بری در طول فیلمبرداری جان ویک ۳، از ناحیه سه دنده دچار شکستگی شد.
  2. با توجه به سایت Rotten Tomatoes، جان ویک در نسخه های اول تا سوم فیلم به ترتیب ۷۷، ۱۲۸ و ۹۴ انسان را به قتل می رساند.
  3. قیمت ساخت بنای شیشه ای که جان ویک در آن به مبارزه می پردازد حدود ۴ میلیون دلار برآورد می شود.
  4. کلمه «پارابلوم» که در عنوان فیلم جان ویک ۳ قرار دارد از ضرب المثل قدیمی لاتینی گرفته شده است. این ضرب المثل بدین شرح می باشد: «اگر آرامش می خواهی، خودت را برای جنگ آماده کن.» این عنوان همچنین از نام اسلحه ای ۹ میلیمتری نیز گرقته شده است.
  5. پیش از ساخت مجموعه فیلم های جان ویک، کارگردان آن، چاد استاهلسکی، بدلکاری زبده محسوب می شد. او در فیلم ماتریکس بدکاری کیانو ریوز را انجام می داد.
  6. چاد استاهلسکی به هلی بری پیش از قبول ایفای نقش در فیلم هشدار داد که وی برای حضور در این فیلم باید حسابی تمرین کند اما هلی بری همچنان مصمم بود که در فیلم حضور پیدا کند. او می گوید: «تاکنون برای حضور در هیچ فیلمی آنقدر سخت تمرین نکرده ام.» او به عملکرد خود در این فیلم افتخار می کند و می گوید: «من حاضر بودم هرکاری انجام دهم تا ثابت کنم زنان هم سن من نیز قادر به انجام هرکاری هستند. سن چگونگی عملکرد ما را تعیین نمی کند.»
  7. هلی بری مجبور بود طی ساخت فیلم آموزش سگها را یاد بگیرد. در نهایت او شش ماه مداوم در حال یادگیری آموزش سگها بود.
  8. مجموعه فروش داخلی و جهانی فیلم جان ویک ۳ تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیون دلار می باشد.
  9. کیانو ریوز، آیان مک شین و لنس ردیک تنها بازیگرانی هستند که در هر سه نسخه جان ویک حضور داشته اند.
  10. کیانو ریوز چهار ماه پیش از شروع فیلمبرداری تمرین خود را برای آمادگی هر چه بیشتر در حضور فیلم شروع کرد. وی می گوید: «در این فیلم صحنه های اکشن بسیاری نظیر انواع مختلف مبارزه تن به تن، تیراندازی بیشتر، تعقیب و گریز به وسیله موتورسیکلت و اسب و همچنین حضور سگ ها وجود دارد. بنابراین آمادگی برای این فیلم بسیار سخت بود. اما صادقانه می گویم من عاشق آن هستم. من عاشق شخصیت جان ویک هستم و دنیایی که در فیلم خلق کردیم را دوست می دارم.»

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی