ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

دانستی جالب از ارباب حلقه ها

امروز با دانستی جالب دیگری از ارباب حلقه ها در خدمت شما هستیم. امروز می خواهیم به شما بگوییم که چگونه هابیت ها در سه گانه ارباب حلقه ها (که بازیگران آن ها افراد بالغی بودند) نصف اندازه خود ظاهر شدند. نکته جالب تر از آن این است که بدانید این مهم تقریبا بدون سی جی آی و یا همان تصویر تولید شده توسط رایانه انجام گرفت. با ما همراه باشید.

سه گانه ارباب حلقه های پیتر جکسون بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ در سینماها اکران شد. این سه گانه آنقدر به موفقیت دست پیدا کرد که هنوز هم تقریبا پس از گذشت دو دهه از ساخت آن، هنوز هم جزء برترین فانتزی های تاریخ سینماست. پیتر جکسون توانست دنیای فانتزی تالکین را به خوبی هرچه تمامتر با داستان سرایی کم نظیر خود به تصویر بکشد. علاوه بر تمام این ها، سه گانه ارباب حلقه ها در استفاده از جلوه های ویژه سال ها از زمان خود جلوتر بود.

نبرد فوق العده هلمز دیپ در دومین فیلم از این سه گانه با نام ارباب حلقه ها: دو برج، از خوش ساخت ترین نبردهای جنگی در تاریخ سینما به حساب می آید. از تصویرهای رایانه ای به نحوی بسیار عالی برای تصویر کشیدن عظمت ارتش اُرک ها که برای مقابله با انسان ها به دره هلز آمده بودند استفاده شد. حتی از آن شگفت انگیزتر خلق شخصیت گالوم بود. گالوم با تکنولوژی که تا پیش از زمان ساخت فیلم از آن استفاده نشده بود، خلق شد. پس از این سه گانه بود که از این تکنولوژی برای خلق شخصیت های معروفی چون سزار در فیلم سیاره میمون ها، فیلم کتاب جنگل (محصول ۲۰۱۶) و همچنین تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت استفاده شد.

یکی از بزرگترین مشکلات موجود سر راه ساخت سه گانه ارباب حلقه ها به وجود آوردن هابیت ها بود. هابیت ها از لحاظ اندازه نصف انسان ها هستند. جکسون که می خواست از بازیگران بالغ برای هابیت هایش استفاده کند مجبور شد بدین منظور راهی پیدا کند. جکسون از روش چشم انداز اجباری استفاده کرد. در این روش افراد و اشیاء با فاصله کم و یا زیاد به لنز دوربین فیلم برداری می شوند تا این طور باور شود که آن ها بزرگتر و یا کوچکتر از اندازه واقعی خود هستند. جکسون در سه گانه خود توانست این روش را بهبود ببخشد. برای ایجاد چشم انداز اجباری معمولا دوربین باید در زاویه های خاصی قرار بگیرد. در سه گانه ارباب حلقه ها برای استفاده چشم انداز اجباری هنگام فیلم برداری وسایل و اشیاء موجود در سکانس را نیز حرکت می دادند تا زاویه دوربین بدین منظور حفظ شود.

قطعا نشان دادن فوق العاده هابیت ها در سه گانه ارباب حلقه ها از بهترین مثال های چشم انداز اجباری در صنعت فیلمسازی است. سه گانه ارباب حلقه از جمله موفق ترین فیلم های فانتزی در تاریخ سینما محسوب می شود. ارباب حلقه ها: یاران حلقه توانست به فروش جهانی گیشه ۸۸۸ میلیون دلار و ارباب حلقه ها: دو برج ۹۵۱ میلیون دلار و ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه ۱٫۱۴۳ میلیارد دلار دست پیدا کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی