ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ده فیلم برتر ابرقهرمانی دهه اخیر

در دهه اخیر، فیلم‌های موفق و پر فروش ابرقهرمانی بر هالیوود حکم فرما بوده است – در ادامه با موفق‌ترین آن‌ها، از جوکر گرفته تا پایان بازی آشنا می‌شویم.

فیلم‌های ابرقهرمانی هیچگاه تا این اندازه موفق نبوده‌اند – در ادامه به بررسی بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی در دهه اخیر می‌پردازیم. باید گفت که این زمان بهترین لحظه‌ایست که می‌توان طرفدار ابرقرمانان بود، اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که انتخاب از میان آنان دشوار خواهد بود. با این حال، ما از میان فیلم‌های موفق و پر فروش ابرقهرمانی در دهه اخیر فهرستی تهیه کرده‌ایم که می‌توانید آن را بررسی کنید.

۱۰٫ شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises)

سه گانه شوالیه تاریکی اثر کریستوفر نولان به عنوان استاندارد طلایی بتمن شناخته شده است. متاسفانه تنها یکی از فیلم‌های این سه گانه در دهه اخیر تولیده شده، و شاید شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ضعیف‌ترین آن‌ها باشد.

۹٫ زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

زن شگفت انگیز اثر پتی جنکینز یکی از مهمترین فیلم‌های این دهه بود. فیلمی تاریخی که در جنگ جهانی اول به وقوع می‌پیوندد و داستان اصلی زن شگفت انگیز با بازی گل گدوت، ماجرای زنی سلحشور و بلندقامت را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد دنیا را از چنگ دشمنش یعنی هیدیز نجات دهد.

۸٫ مردان ایکس: روزهای پیشین آینده (X-Men: Days of Future Past)

مردان ایکس: روزهای پیشین آینده یکی از جسورانه‌ترین و خیره کننده‌ترین سری فیلم‌های مردان ایکس است. این فیلم با بازی هیو جکمن در نقش ولورین به طور کلی از داستان خوبی برخوردار است که با بدل کاری‌های اکشن و اجرای عالی همراه شده است.

۷٫ کاپیتان آمریکایی: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

راز موفقیت کمپانی مارول در تمایلش به تلفیق ابرقهرمانان با ژانرهای دیگر است. کاپیتان آمریکایی: سرباز زمستان فیلمی مهیج با درون مایه سیاسی است که با موضوعات ابرقهرمانی تلفیق شده است. صحنه‌های اکشن این فیلم شامل برخی از بهترین‌ نمونه‌های دنیای سینمایی مارول تا به امروز است.

۶٫ انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

پرهیجان‌ترین نقطه سه فاز اول دنیای سینمایی مارول، انتقام‌جویان: پایان بازی اتفاقی مهیج از تمامی چیزهایی بود که مارول در طول این دهه به آن دست یافته بود. فاز دوم کمی گیج کننده بود، با این حال، نمیتوان در خصوص میزان موفقیت آن اغراق نمود.

۵٫ انتقام جویان (The Avengers)

گرچه فیلم انتقام جویان محصول سال ۲۰۱۲ به موفقیت بسیاری دست یافت – به اندازه فیلم انتقام جویان: پایان بازی اثر مارول – اما مستحق جوایز بیشتری بود. خوانندگان کتاب‌های کمیک دارند میزان موفقیت دنیای سینمایی مارول را از یاد می‌برند؛ دلیلی ندارد که استودیو دیگری به جز مارول توانایی تولید یک اثر جهانی سینمایی مشترک را داشته باشد.

۴٫ پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه اثر رایان کوگلر یک فیلم پرفروش ابر قهرمانی است که تنها از روی علاقه و با هدف تجلیل از آینده نگری سیاهان ساخته شده است، گروه طراحی مارول نیز تلاش بسیاری را در زمینه تهیه آن به کار گرفته است. در نتیجه، این فیلم تنها یک قهرمان را معرفی نمی‌کند، بلکه به معرفی یک سرزمین خیالی – کشور آفریقایی واکاندا – می‌پردازد.

۳٫ لوگان (Logan)

لوگان، واپسین اثر هیو جکمن و پاتریک استوارت بود. کارگردان این فیلم یعنی جیمز منگولد، با پرهیز از به کارگیری شیوه بیان مجاز سنتی، فیلمی تاریک و بدون احساس را ساخت.

۲٫ مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

  بسیاری از فیلم‌های انیمیشنی آمریکایی مدرن به لحاظ ساختاری شبیه به یکدیگر هستند، اما سه کارگردان فیلم مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی، از فناوری نوینی بهره گرفتند تا به هر یک از شخصیت‌های فیلم، سبک مخصوص به خود را ببخشند؛ این امر یک جایزه اسکار را برای آنها به همراه داشت. داستان فیلم به جای پیتر پارکر، دستان یک مرد عنکبوتی جدید به نام مایلز مورالز را روایت می‌کند – امکانی برای کمپانی سونی فراهم شد تا پیامی قوی و خوش بینانه را منتشر کند؛ هرکسی می‌تواند مرد عنکبوتی باشد. فیلمی که حاوی یکی از آن موارد نادر است، فیلمی کاملاً بی عیب و نقص.

۱٫ جوکر (Joker)

در نهایت فیلم جوکر، اثر تاد فیلیپس در صدر قرار می‌گیرد. جوکر یک فیلم ابر قهرمانی غیرمعمول دیگر است که با وجود بودجه کمی که برای ساخت آن صرف شد، توانست به پرفروش ترین فیلم درجه R در دنیا برسد و رکورد یک میلیارد فروش را بشکند. جوکر با توجه به بودجه کم یعنی مبلغ ۶۲٫۵ میلیون دلار، سودآورترین فیلم ابرقهرمانی در تمام دوران است. با توجه به اینکه این فیلم به عنوان یک عامل خطر برای کمپانی وارنر بروز محسوب می‌شود، اما موفقیت، قابل توجه‌ترین نکته آن است – عاملی که نتیجه داد، زیرا استودیو سازنده آن خبر ساخت بخش بعدی این فیلم را منتشر کرده است.

مترجم: بهاره فاطمی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی