ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ساخت دوباره فیلم ترسناک Hellraiser

ساخت دوباره فیلم ترسناک Hellraiser مدتی است که در دستور کار فیلم سازان قرار گرفته است. فیلم Hellraiser یا همان برپاخیزان جهنم در سال ۱۹۸۷ به کارگردانی و نویسندگی کلایو بارکر (Clive Barker) به اکران درآمد. این فیلم به سرعت به علت نحوه داستان سرایی، داشتن موضوع جذاب و شخصیت های خاص، طرفداران فیلم های ترسناک را جذب خود کرد. طبق جدیدترین اخبار درمورد ساخت دوباره فیلم Hellraiser، نویسندگان و کارگردان این فیلم نیز مشخص شده است. کلایو بارکر کارگردان نسخه کلاسیک این فیلم سال هاست که به نمایش نامه نویسی، رمان نویسی و فیلم سازی مشغول است. او طی سال ها فعالیت در این زمینه ها و واسطه این فعالیت های موفق خود به استاد استادان ژانر ترسناک معروف شده است. حتی استفن کینگ (Stephen King) نیز سال ها قبل از او تمجید کرد و در موردش چنین گفت: من آینده ژانر ترسناک را دیده ام. نام او کلایو بارکر است.

اما داستان فیلم Hellraiser از این قرار است که زوجی جوان به خانه ای متروکه نقل مکان می کنند. در این خانه متروکه مرد برادر خودش را پیدا می کند. برادری که نیمی از تنه او شبیه انسان و نیمه دیگر شبیه به موجودی ترسناک است. برادر این مرد از قضا عشق قبلی زن آن مرد نیز می باشد. اما شاید از خودتان  می پرسید که چه اتفاقی افتاده است. فرانک برادر مرد که بنا بر دلایلی چندین شیطان را از بعدهای زمانی دیگر احضار کرده است برای رهایی از این مصیبت باید چندین قربانی پس بدهد.

می توانیم بگوییم که مشهورترین فیلم ترسناک کلایو بارکر همان فیلم Hellraiser می باشد. او این فیلم را بر اساس رمان ترسناک The Hellbound Heart که از قضا آن رمان نیز نوشته خود اوست، ساخت.  فیلم برپاخیزان جهنم او به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین فیلم های ترسناک شد. مخصوصا شخصیت Pinhead یا همان سرمیخی محبوبیت بسیار زیادی پس از این فیلم در ژانر ترسناک پیدا کرد. اکنون دیوید گویر (David Goyer) با همکاری کمپانی فیلم سازی Spyglass در حال تدارک برای ساخت دوباره فیلم Hellraiser می باشد. بدین منظور کارگردان و نویسندگان فیلم اخیرا نیز اعلام شده اند. بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر فیلم Hellraiser جدید به نویسندگی بن کالینز (Ben Collins) و لوک پیوتروسکی (Luke Piotrowski) و کارگردانی دیوید براکنر (David Bruckner) ساخته می شود. این سه نفر پیش از این به همراهی گویر در ساخت فیلم The Night House نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند. از دیگر کارهای شناخته شده دیوید براکنر می توان به فیلم های ترسناک V/H/S و Southbound نیز اشاره کرد.

مدت هاست که صحبت از ساخت دوباره فیلم Hellraiser می شود اما بنا بر دلایلی تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است. طرفداران ژانر ترسناک مشتاق هستند که بازگشت Pinhead در عصر فیلمسازی مدرن را تماشا کنند. گویر با انتخاب این سه نفر پیش از این نیز به نتایج مثبتی در ساخت فیلم ترسناک رسیده بود. بدین ترتیب انتظارها برای دیدن فیلم Hellraiser بسیار بالا است. متاسفانه هنوز تاریخ اکران این فیلم مشخص نشده است. با توجه به وضعیت کنونی دنیا و فراگیر شدن ویروس کرونا در سطح جهانی و تعطیلی سینماها به نظر نمی آید این فیلم به زودی ها بتواند فیلم برداری خود را شروع کند.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی