ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ساخت فیلمی با حضور تام کروز در فضا

تام کروز (Tom Cruise) با همکاری ایلان ماسک (Elon Musk) (بنیان گذار کمپانی فضایی اسپیس اکس (SpaceX)) و ناسا (NASA) در حال کار بر روی ساخت فیلمی اکشن می باشد که قرار است فیلمبرداری آن در فضا انجام شود. در چند دهه گذشته تام کروز به نامی بسیار محبوب و شناخته شده در دنیای سینما مخصوصا ژانر اکشن بدل شده است. بدون شک وی اکنون از محبوب ترین ستارگان هالیوودی می باشد. تام کروز طی دوران حرفه ای بازیگری خود در عناوین اکشن بسیار زیادی هنرنمایی کرده است. او همواره تاکید داشته است که باید تمام بدلکاری های نقش خویش را خود انجام دهد. محبوب ترین مجموعه فیلمی که تام کروز در آن به ایفای نقش پرداخته است (و صد البته یکی از بهترین مجموعه های فیلم اکشن تاریخ سینما) ماموریت: غیرممکن (Mission: Impossible) می باشد.

در سال های گذشته تام کروز در فیلم ماموریت: غیرممکن – پروتکل شبح (Mission: Impossible – Ghost Protocol) از بلندترین ساختمان دنیا بالا رفت. در فیلم ماموریت: غیرممکن – ملت یاغی (Mission: Impossible – Rogue Nation) خود را از هواپیما آویزان کرد. در فیلم ماموریت: غیرممکن – فال ‌اوت (Mission: Impossible – Fallout) پرواز با بالگرد را آموخت و در فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) جت جنگی را خود خلبانی کرد! تمام این اقدامات را بدون بدلکار و خود تام کروز در فیلم هایش انجام داد. فیلم های بعدی ماموریت: غیرممکن باز هم با حضور تام کروز، این ستاره دوست داشتنی، و بدلکاری هایش خواهد بود. طرفداران که از استعداد و تعهد به کار تام کروز شگفت زده شده اند بارها درخواست کرده اند که اتان هانت (Ethan Hunt) در فیلم های ماموریت: غیرممکن بعدی به فضا برود. این اتفاق قرار نیست در این مجموعه فیلم رخ دهد اما در فیلمی که تام کروز می خواهد در آن ایفای نقش کند به وقوع خواهد پیوست.

در گزارشی جدید که از سوی رسانه Deadline منتشر شده است این نوید را به طرفداران تام کروز و همچنین دنیای سینما می دهد که فیلم بعدی وی شاید اولین فیلمی باشد که در فضا فیلمبرداری می شود. تام کروز به همراه ایلان ماسک و ناسا برای به ثمر رساندن این مهم تلاش می کند. البته هنوز مشخص نیست که کارگردان و یا نویسنده این اثر سینمایی چه کسی است. نام هیچ کمپانی سازنده فیلمی نیز برای ساخت آن اعلام نشده است.

اما این اولین باری نیست که صحبت از فیلمبرداری در فضا می شود. پیش از این نیز کالین ترورو (Colin Trevorrow) اعلام کرده بود که می خواست بخشی از فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌ واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) را در فضا فیلمبرداری کند اما هرگز عملی نشد. حال به نظر می آید تام کروز اولین بازیگری باشد که این مهم را تجربه کند.

ایده فیلمبرداری بخشی از فیلم (و یا حتی تمام آن!) به احتمال زیاد در فروش فیلم تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت. اما حتی در زمین خودمان که بیش از یک سده است که فیلم در آن ساخته می شود مسیر آسانی فیلمسازی ندارد. سوالات زیادی برای ساخت فیلم در فضا وجود دارد که هنوز نمی توان از پاسخ آن ها اطمینان داشت. در پایان باید گفت که تام کروز بسیار نقش مناسبی برای این قبیل کارها خواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی