ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

سریال ارباب حلقه ها

فصل اول سریال ارباب حلقه ها که توسط آمازون ساخته خواهد شد، قرار است شامل ۲۰ قسمت بسیارپرهزینه باشد. این سریال پیش نمایشی است که بازگوکننده اتفاقات قبل ازقسمت اول سه گانه ارباب حلقه های جی.آر.آر. تالکین یعنی «یاران حلقه» خواهد بود. آمازون تا به این جای کار، سفارش آماده سازی فیلمنامه چند فصل ازاین سریال را به استودیوهای خود داده است. آمازون در کنار تهیه این سریال، چند پروژه دیگر شامل «قلعه شوم»، «لازاروی»، «اسنو کرش» و «دنیای حلقه» را نیز در دست تولید دارد. به تازگی این استودیو، اقتباسی تلویزیونی از سری کامیک «پسران» اثر گارث انیس و داریک رابرتسون را منتشر کرده است که با موفقیت چشمگیری در این رسانه جمعی یعنی تلویزیون روبرو شده است.

روند کسب امتیاز تولید این سریال برای استودیوهای آمازون کار ساده ای نبود، و پس از کناررفتن کریستوفر پسر تالکین از اداره اموال پدرش در سال ۲۰۱۷، محقق شد. قبل از کناره گیری کریستوفر از این کار، او تنها یک بار حق امتیاز ساخت فیلم ارباب حلقه ها را از روی داستان پدرش در سال ۱۹۶۹ واگذار کرده بود، اما پس از این که شخصی دیگر اداره این اموال را برعهده گرفت، اوضاع تغییر کرد. مدت زیادی از جابه جایی این اختیارات نگذشته بود که حق تولید سریال از روی این داستان نیز فروخته شد و بدین ترتیب توافقی میان کمپانی برادران وارنر و آمازون حاصل شد. امتیاز ساخت این سریال برای کمپانی آمازون موفقیت بزرگی محسوب می شود، زیرا بسیاری براین باورند که این سری تلویزیونی میتواند «بازی تاج و تخت» آینده باشد.

آن طور که پیداست آمازون سرمایه گذاری عظیمی بر روی ساخت این سریال کرده است تا با تمام توان کاری بزرگ و جسورانه انجام داده باشد. آنقدر جسورانه، که قصد دارد، ۲۰ قسمت را فقط برای فصل اول این سریال تهیه کند. تام شیپی که فردی برجسته در زمینه پژوهش در نوشته های تالکین است، در طی مصاحبه ای با جرمن سوسایتی تالکین عنوان کرد که آمازون قصد دارد تمام صحنه هایی که قرار است در یک مکان فیلمبرداری شود را به یکباره انجام دهد، تا بازیگران و دست اندرکاران مجبور نباشند چندین بار برای فیلمبرداری به آن محل بازگردند. وی در ادامه افزود که برای دستیابی به این امر همه چیز باید از ابتدای فیلمبرداری مشخص باشد، بنابراین همه باید درابتدای کار از پایان سریال نیز باخبر باشند. او در پایان گفت که قرار است فصل اول این سریال ۲۰ قسمتی باشد و تا زمانی که آنها تصمیم نگرفته باشند پایان چه خواهد بود، نمی توانند شروع به فیلمبرداری کنند. همچنین او توضیح داد که آمازون فقط حق ساخت سریال در زمان عصر دوم این داستان را دارد و نمی تواند از بازه های زمانی اول و سوم برای ساخت سریال استفاده کند. ظاهرا آن ها در روایت داستان در این سریال می توانند به وقایعی که خارج از این دوران رخ داده است اشاره کنند، اما احتمالا اگر در هیچ کدام از سری ارباب حلقه ها و دیگر ساخته ها از روی این داستان، این وقایع ذکر نشده باشد، آن ها حق استفاده و ذکر این وقایع را در سریال ندارند.

گسترش قسمت های این سریال به ۲۰ قسمت حرکت بسیار جسورانه ای از طرف آمازون است، مخصوصا این که در حال حاضر، معمولا سریال های تلویزیونی دارای قسمت های کمتری هستند. حتی سریال بازی تاج و تخت نیز در بیشتر فصل های خود دارای ۱۰ قسمت بود و پس از آن در فصل های اخر به ۷ و ۶ قسمت تنزل پیدا کرد. همان طور که می دانید داستان ارباب حلقه ها از احترام زیادی در میان مردم برخوردار است، و با توجه به مدت زمانی که قرار است برروی این پروژه  کار شود، اطمینان داریم موفقیت عظیمی را نسیب استودیوهای آمازون خواهد کرد.

در میان ذات رقابتی رسانه های مختلف، باعث خوشحالیست که میبینیم استودیوهای بزرگ خود را وقف ساخت محصولاتی پر محتوی میکنند که ارزش دنبال کردن دارد. آمازون نمونه ای بی نقصی از این استودیوها می باشد که زمان خود را صرف ساخت محصولاتی بی نظیر برای ارائه به مخاطبان خود می کند. به ویژه با داشتن حق امتیازی به بزرگی ارباب حلقه ها، آن ها چاره ای ندارند جز این که تمامی امکانات و انرژی خود را صرف کنند تا بتوانند به بهترین نحو این سریال را بسازند.

 

 

منبع: جرمن تالکین سوسایتی

ترجمه: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی