ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

سریع و خشمگین و انفجارهایش

در مجموعه فیلم اکشن سریع و خشمگین (Fast & Furious) تاکنون بیش از هزار ماشین از بین رفته است. درصورتی که پس از گذر زمان، محوریت این مجموعه فیلم پرطرفدار از مسابقه دادن ماشین های مسابقه ای به سمت سازمان های مخفی و هکرها سوق پیدا کرد اما هنوز هم می توانیم هسته اصلی اکشن فیلم را تعقیب و گریز ماشین ها و انفجار و از بین رفتن آن ها بدانیم. ماشین های جدید و قدیمی هنوز هم در هرکدام از فیلم های سریع و خشمگین که ساخته می شود نقش پر رنگی در اکشن فیلم را ایفا می کنند.

تمرکز اصلی نسخه های اولیه مجموعه فیلم سریع و خشمگین بر روی مسابقه دادن ماشین های تقویت شده و اسپرت و همچنین ماشین های قدیمی امریکایی با یکدیگر بود. اما پس از سال ۲۰۰۹ که مجموعه فیلم سریع و خشمگین تغییر محسوسی در روند داستانی و اکشن خود به پیش گرفت ماشین های اسپرت، تقویت شده و قدیمی بیشتری نیز حتی در فیلم های خود جای داد. نتیجه این تصمیم بسیار موفقیت آمیز بود. شاید آن ماشین های با ارزش در فیلم جان سالم به در می بردند اما این موضوع به این معنی نیست که دیگر ماشین ها در این مجموعه فیلم پر هزینه نابود نمی شدند!

سازمان های بیمه معمولا از فیلم هایی شبیه فیلم های سریع و خشمگین به عنوان موردهای تمرینی برای محاسبه میزان خسارات وارده استفاده می کنند. آن ها این فیلم ها را به دقت تماشا می کنند، آمار تمامی خودروهای نابود شده در فیلم را ثبت و خسارات آن ها را محاسبه می کنند. سازمان بیمه ای در کشور بریتانیا اطلاعات جالبی از تعداد خودروهای نابود شده در فیلم های سریع و خشمگین منتشر کرده است. این تعداد را می توانید مشاهده کنید.

  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم سریع و خشمگین (The Fast and the Furious، محصول ۲۰۰۱): ۷۸
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم ۲ سریع و ۲ خمشگین (۲ Fast 2 Furious، محصول ۲۰۰۳): ۱۳۰
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم سریع و خشمگین: توکیو دریفت (The Fast and the Furious: Tokyo Drift، محصول ۲۰۰۶): ۲۴۹
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم سریع و خشمگین ۴ (Fast & Furious، محصول ۲۰۰۹): ۱۹۰
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم سریع و خشمگین ۵ (Fast Five، محصول ۲۰۱۱): ۲۶۰
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم سریع و خشمگین ۶ (Fast & Furious 6، محصول ۲۰۱۳): ۳۵۰
  • تعداد ماشین های نابود شده در فیلم  خشمگین ۷ (Furious 7، محصول ۲۰۱۵): ۲۳۰

تاکنون مجموعه ماشین های نابود شده ۱۴۸۷ عدد می باشد. این تعداد شامل ماشین های پشت صحنه نمی شود. قابل ذکر است که تنها هفت نسخه ابتدایی این فیلم در این بررسی لحاظ شده اند. نسخه هشتم محسابه نشده است. اما بر اساس اطلاعات موجود می توانیم محدوده ماشین های نابود شده در هشتمین فیلم این مجموعه یعنی سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious) را تخمین بزنیم. طبق اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه CNBC در فیلمبرداری این اثر بیش از ۳۰۰ ماشین استفاده شد. پس با این حساب حداقل ماشین های نابود شده در مجموعه فیلم سریع و خشمگین ۱۸۰۰ عدد می باشد! گرانترین ماشین نابود شده در این فیلم Lykan Hypersport می باشد که قیمتی ۳٫۵ میلیون دلاری دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی