ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

صلح بین حیوانات در Zootopia

این انیمیشن حرفه ای ساخته ی شرکت Disney در دنیایی شکل می گیرد که همه ی حیوانات چرخه طبیعی غذایی را کنار گذاشته و در کنار یکدیگر با صلح زندگی می کنند.lead_960

این انیمیشن نزدیک ترین کار Disney از لحاظ سبک به کارهای کمپانی شرکت همکارش یعنی Pixar است. این فیلم بسیار اکشن است و پر از جک و شوخی هایی است که حتی توجه افراد بزرگسال را به خود جلب می کند، پس حتما لازم نیست که بچه داشته باشید! خودتان هم می توانید این فیلم را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

داستان از این قرار است که جودی یک خورگوش روستایی است که می خواهد در نیروی پلیس عضو می شود! ولی پدر و مادر او زیاد با تصمیمش موافق نیستند. پدرش به او می گوید “اگر کار جدیدی شروع نکنی، هرگز شکست نمی خوری”. نکته ی زیبای این انیمیشن نیز همین است: شما را با کلیشه ای که در انیمیشن های دیگر دیده اید به صورت دیگری مواجه می کند و در اصل این کلیشه همان به دنبال رویاهای خود رفتن است.

جودی از دانشگاه افسری فارغ التحصیل می شود و در یگانی در Zootopia مستقر می شود اما رئیسش در آنجا به او مسئولیت نوشتن جریمه ی پارکهای غیر مجاز را می دهد در حالی که پلیس های دیگر مسئولیت های بهتری مانند تحقیق راجع به پستانداران ربوده شده به عنوان کاراگاه را گرفته اند! جودی از روی کنجکاوی با وجود مخالفت رئیسش به دنبال پرونده ای می رود.

اتفاقات در ادامه ی داستان را می توان اینطور تحلیل کرد که انیمیشن Zootopia راجع به افراد حیله گر و متعصبی است که فکر می کنند بهترین راه برای در قدرت ماندن اینست که مطمئن شوند حیوانات “سفید پوست” در ترس از حیوانات “سیاه” زندگی می کنند و این استعاره غم انگیز از زندگی معاصر در شهرهای بزرگ آمریکا می باشد.

در کل می توان گفت Zootopia بهترین انیمیشن سال است و دارای پیامی است که در اکثر انیمشین ها وجود ندارد: رسیدن به هدفی که داشته ایم پایان خط نیست و فقط شروع کار سخت و تلاش برای بهترین بودن است. کیفیت کار شده در فیلم بسیار بالا است و حیوانات مختلف از موش گرفته تا اسب آبی در سایز های خود ظاهر می شوند.

این انمیشن نوشته ی Byron Howard و Jared Bush به کارگردانی Byron Howard و Rich Moore با استقبال تماشاکنندگان و منتقدین سینما رو به رو شده است. نمره IMDb این انمیشن ۸٫۴ از ۱۰ است.

wk-zootopia-0304-9

برای سفارش زیرنویس فارسی انیمیشن Zootopia به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : سعید ابراهیمی

 

دانلود زیرنویس انگلیسی انیمیشن Zootopia

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی