ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ضرر هنگفت باکس آفیس چین در سال جاری

پس از تعطیلی سینماها، انتظار می رود باکس آفیس چین بیش از ۴ میلیارد دلار در سال جاری ضرر کند. شیوع ویروس کرونا در چین در ماه ژانویه سبب شد تا سینماهای این کشور تعطیل شوند. بیش از ۷۰ هزار سینما در کشور چین تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند. این اتفاق دقیقا هنگام سال جدید این کشور افتاد. زمانی که معمولا سینماها در این کشور بیش از پیش شاهد حضور فیلم دوستان هستند. تعطیلی سینماها در کشور چین باعث شد اکران بسیاری از فیلم های مورد انتظار هالیوودی در این کشور نیز به حالت تعلیق درآید. در این مورد می توانیم فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) را مثال بزنیم.

همانطور که ویروس کرونا در کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد فیلم های بیشتری تاریخ اکران خود را به تعویق انداختند. فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) اولین فیلمی بود که به صورت رسمی تاریخ اکران خود را به این دلیل به تعویق انداخت. این فیلم که پیش از این قرار بود در آوریل به اکران درآید حال در تاریخ ۲۵ نوامبر سال جاری اکران خواهد شد. در اواخر ماه مارس بود که مقامات رسمی چینی اذعان به بازگشایی سینماها کردند. حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ سینما در این کشور بازگشایی شدند و فیلم هایی همانند آواتار (Avatar) و انتقام جویان (The Avengers) را که پیش از این در چین بسیار مورد استقبال قرار گرفته بودند به نمایش گذاشتند. اما پس از آنکه جمعیت کمی به این سینماها آمدند و نگرانی ها درمورد موج جدید ویروس کرونا افزایش یافت، این سینماها پس از یک هفته دوباره تعطیل شدند. در آن زمان هیچ خبری از زمان دوباره بازشدن سینماها نبود اما اکنون این امید وجود دارد که ماه ژوئن شاید سینماها بازگشایی شوند.

بر اساس گزارش جدیدی که در رسانه Variety منتشر شده است این تعطیلی سینماها می تواند منجر به ضرر ۴٫۲۴ میلیارد دلاری باکس آفیس چین شود. برای روشن تر شدن موضوع باید بگوییم باکس آفیس چین سال گذشته ۹٫۲ میلیارد دلار درآمد داشت. وانگ ژاهوئی که مدیر سازمان ملی فیلم کشور چین می باشد درمورد شرایط به وجود آمده کنونی اظهار داشت که این شیوع، اوضاع ناگواری را برای صنعت فیلمسازی رقم زده است و کاری کرده است که ما به اجبار به عقب بازگردیم.

فیلم کمدی گمشده در روسیه (Lost in Russia) که قرار بود در تاریخ ۲۴ ژانویه در کشور چین اکران شود، در تاریخ ۲۵ ژانویه به صورت اینترنتی منتشر شد. شیوع جهانی ویروس کرونا زندگی روزمره مردم جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. باید گفت که صنعت سرگرمی و مخصوصا سینما ضربات بسیار مهلکی از شیوع جهانی ویروس کرونا دریافت کرده است. هزاران سینما در کشور چین با تعطیلی همیشگی مواجه شده اند. در حال حاضر سینماداران سرتاسر دنیا تنها این امید را دارند که بتواند هرچه زودتر سینماها را بازگشایی کنند. اما متاسفانه هنوز نمی توان تاریخ دقیقی برای آن تعیین کرد. باید دانست که با عجله کردن و بی برنامه بودن در این امور مهم منجر به نامساعدتر شدن اوضاع خواهیم شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی