ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

عملکرد ضعیف پرندگان شکاری در باکس آفیس

فیلم برندگان شکاری (Birds of Prey) عملکرد ضعیفی در باکس آفیس داشته است. این فیلم برای آنکه بتواند هزینه ای که صرف ساختش شده است را بازگرداند باید دو برابر میزان فروش فعلی اش، بلیط بفروشد. جدیدترین فیلم دنیای سینمایی دی سی (DC Extended Universe) برخلاف به دست آوردن نظرات مثبت بسیاری از منتقدان شاخص، در حوزه فروش عملکرد ناامید کننده ای داشته است. پرندگان شکاری رکورد کم ترین فروش فیلم دی سی در هفته ابتدایی اکران در بیش از یک دهه را بنام خود ثبت کرد. این فیلم تنها توانست در سه روز نخست اکران خود به فروش داخلی ۳۳ میلیون دلار دست پیدا کند.

این فیلم با وجود آنکه نتوانست به فروش خوبی در هفته نخست اکران دست پیدا کند اما همانند فیلم دولیتل (Dolittle) یک افتضاح در این زمینه به حساب نمی آید. چراکه پرندگان شکاری بودجه ساخت متوسطی را دارا بود. حتی با توجه به دیگر فیلم های اقتباسی از کامیک بوک ها، می توانیم بگوییم که فیلم پرندگان شکاری دارای بودجه ساخت ارزانی بوده است. به این معنی که هرگز انتظار نمی رفت که این فیلم برای آنکه بخواهد موفق محسوب شود رکورد فروش را جا به جا کند. اما باز هم طبق آخرین گزارشات به دست آمده توسط پایگاه اینترنتی Variety این فیلم اگر می خواهد به سوددهی دست پیدا کند هنوز هم باید بفروشد.

این پایگاه اینترنتی گزارش داده است که فیلم پرندگان شکاری باید به فروش ۳۰۰ میلیون دلار در بازارهای جهانی برسد و باید سهم فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلار باشد تا هزینه صرف شده برای خود را جبران کند. تا زمان نوشتن این مقاله (۳۰ بهمن ۱۳۹۸) این فیلم به فروش داخلی ۶۲ میلیون دلار و مجموع فروش (داخلی و جهانی) ۱۴۵٫۶ میلیون دلار رسیده است. هنوز حتی به نصف مبلغ مورد نظر نرسیده است.

فیلم پرندگان شکاری در هفته های پیش رو با فیلم قابل توجهی رقابت نخواهد کرد. باید ببینیم در ادامه راه به چه فروشی خواهد رسید. همانطور که معلوم است آنطور که کمپانی وارنر بروز (Warner Bros.) می خواست این فیلم ساخته نشده است. مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد اما به نظر نمی آید این فیلم بتواند حتی هزینه ساخت خود را تامین کند. پس از فیلم های بسیار موفقی مانند زن شگفت انگیز (Wonder Woman)، آکوامن (Aquaman) و Shazam (شزم) (که همه آن ها نیز فیلم های بعدی در دست ساخت دارند) پرندگان شکاری نوار موفقیت های دنیای سینمایی دی سی را پاره کرد. خوشبختانه پیش بینی می شود فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984) از بزرگترین فیلم های امسال خواهد بود که در تابستان اکران می شود.

شاید موفقیت این فیلم بتواند ضرر مالی احتمالی فیلم پرندگان شکاری را برای کمپانی وارنر بروز جبران کند. شاید حال وارنز بروز به این باور رسیده باشد که پرندگان شکاری همانی که طرفداران می خواستند نبود. آینده این مجموعه فیلم نیز حال در حاله ای از ابهام قرار گرفته است. هنوز هم طرفداران زیادی هستند که امید داشتند این فیلم با اکران خود بتواند به فروش افسانه ای دست پیدا کند اما شاید در آینده بتوانیم چنین فیلمی را از این مجموعه شاهد باشیم.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی