ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

فیلمهای در حال ساخت از بازیهای ویدیویی

هیچ شکی نیست که طی سال های گذشته هالیوود در تلاش خود برای ساخت فیلم های بر اساس بازی های ویدیویی توفیق آنچنانی نداشته است. چندین بار تلاش شد تا فیلم های سوپر ماریو (Super Mario Bros.) و مورتال کامبت (Mortal Kombat) فیلم های موفق و پرمخاطبی شوند اما متاسفانه به هیچ عنوان آن فیلم ها در حد و اندازه بازی های ویدیویی خود ظاهر نشدند. اما فیلم های دزد مقبره (Tomb Raider) و اقامتگاه شیطان (Resident Evil) در دهه ۲۰۰۰ میلادی طرفدارانی پیدا کردند و به سود مالی خوبی رسیدند.

اما چندی است که اوضاع تغییر پیدا کرده است. فیلم رمپیج (Rampage) با هنرنمایی دیواین جانسون (Dwayne Johnson) مشهور توانست به پرفروش ترین فیلم ساخته شده بر اساس بازی ویدیویی در سال ۲۰۱۸ بدل شود. اما دو فیلم بر اساس بازی های ویدیویی که یکی از آن ها اخیرا و دیگری سال گذشته اکران شد هم توجه منتقدان و طرفداران را بسیار به خود جمع کرد و هم از نظر مالی بسیار سوددهی داشت. فیلم کارآگاه پیکاچو (Pokémon Detective Pikachu) در سال ۲۰۱۹ و سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) در سال ۲۰۲۰ اکران شد. اما امروز می خواهیم پنج فیلم در حال ساخت از بازی های ویدیویی را که شاید با دیدن نام آن ها بسیار مشتاق شوید به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مانستر هانتر (Monster Hunter) – تاریخ اکران: ۴ آگوست ۲۰۲۰

این فیلم لایو اکشن بر اساس بازی ویدیویی به همین نام که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و توسط کمپانی مشهور کپکام عرضه شد، در حال ساخت می باشد. بازیگران مشهوری از جمله میلا یوویچ (Milla Jovovich) در نقش آرتمیس (َArtemis)، تونی جا (Tony Jaa) در نقش شکارچی و ران پرلمن (Ron Perlman) در این فیلم بازی می کنند. کارگردانی این فیلم را نیز پائول اندرسون (Paul W. S. Anderson) بر عهده دارد. وی که سابقه کارگردانی فیلم های مورتال کامبت و اقامتگاه شیطان را در کارنامه خود دارد دوباره برای ساخت فیلمی دیگر بر اساس بازی ویدیویی پیش قدم شده است.

مورتال کامبت (Mortal Kombat) – تاریخ اکران: ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱

این شهرت و موفقیت بازی های مبارزه ای مورتال کامبت نزدیک به سه دهه است که تداوم دارد. کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) تصمیم دارد روح تازه ای به این مجموعه دوست داشتنی و پر طرفدار بدهد. از پرطرفدارترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های مورتال کامبت در ساخت فیلمش استفاده خواهد شد. از جمله آن ها می توان به ساب زیرو (با بازی جو تسلیم – Joe Taslim)، لیو کانگ (با بازی لودی لین – Ludi Lin)، جکس (با بازی مکاد بروکس – Mehcad Brooks)، کانو (با بازی جاش لاسون – Josh Lawson)، رایدن (با بازی تادانابو آسانو – Tadanobu Asano) و اسکورپیون (با بازی هیرویوکی سانادا – Hiroyuki Sanada) اشاره کرد. تهیه کننده نام آشنای این فیلم، جیمز ون (James wan)  که پیش از این فیلم آکوامن (Aquaman) را کارگردانی کرده بود، می باشد. فیلم مورتال کامبت دارای درجه سنی بزرگسال است و به کارگردانی سایمون مک کوئید (Simon McQuoid) که اولین کار وی است، تولید می شود.

آنچارتد (Uncharted) – تاریخ اکران: ۵ مارس ۲۰۲۱

در نهایت تلاش سونی برای تبدیل کردن یکی از بهترین مجموعه بازی های تاریخ ویدیویی یعنی آنچارتد ساخت کمپانی معروف ناتی داگ (Naughty Dog)، در حال نتیجه دادن است. تام هالند (Tom Holland) در این لایو اکشن مورد انتظار، نقش سال های جوانی نیتن دریک (Nathan Drake) را ایفا می کند. مارک والبرگ (Mark Wahlberg) نیز در نقش استاد و به عبارتی بزرگتر وی یعنی سالی (Sully) ظاهر می شود. آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) و سوفیا علی (Sophia Ali) نیز از دیگر بازیگران مشهور این فیلم هستند. روبن فلیشر (Ruben Fleischer) پس از همکاری با سونی در فیلم های ونوم (Venom) و سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی (Zombieland: Double Tap) کارگردانی این فیلم مورد انتظار را بر عهده گرفته است.

دزد مقبره ۲ (Tomb Raider 2) – تاریخ اکران: ۱۹ مارس ۲۰۲۱

پس از موفقیت فیلم دزد مقبره در سال ۲۰۱۸، نسخه دوم آن در حال ساخت است. این فیلم فروش جهانی حدودا ۲۷۵ میلیون دلاری داشت. در این فیلم دوباره نیز آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander) در نقش لارا کرفت (Lara Croft) ظاهر می شود. اما داستان این فیلم سال ها پس از اتفاقات داستان فیلم نخست رخ می دهد. ایمی جامپ (Amy Jump) فیلم نامه این فیلم را می نویسد و بن ولثی (Ben Wheatley) نیز کارگردانی آن برا بر عهده خواهد گرفت. بدین ترتیب قرار است نسخه دوم حدودا سه سال پس از نسخه اول در سینماها اکران شود.

ساخت دوباره فیلم اقامتگاه شیطان (Resident Evil)

پس از ساخت شش فیلم بر اساس این بازی ویدیویی بسیار محبوب با هنرنمایی میلا یوویچ، کمپانی کنستانتین فیلم (Constantin Film) در حال چیدن مقدمات برای ساخت دوباره این مجموعه فیلم است. یوهانس رابرتس (Johannes Roberts) که سابقه کارگردانی آثار موفقی نظیر ۴۷ متر پایین (۴۷ Meters Down) را در کارنامه خود دارد ایده بسیار کم نظیری درباره ساخت این مجموعه فیلم به کمپانی ارائه داده است که پس از موافقت با او قرار است این فیلم به کارگردانی وی ساخته شود. یوهانس رابرتس عقیده داره درست همانند مجموعه بازی اقامتگاه شیطان فیلم آن نیز باید ترسناک تر و کمتر اکشن محور باشد. هنوز خبر دیگری درمورد ساخت این فیلم منتشر نشده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی