ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

فیلمهای مورد انتظار دهه جدید

یک سال از ورود ما به دهه جدید گذشت اما می دانیم عنوان های بسیار پرطرفدار و معروفی مانند جنگ ستارگان، دنیای سینمایی مارول و… در این دهه نیز ادامه خواهند داشت. امروز شش مجموعه فیلم بسیار مورد انتظار که در دهه جاری شاهد ادامه درخشش آن ها خواهیم بود به شما معرفی می کنیم.  

جنگ ستارگان

این کهکشان بسیار بسیار دور سال های سال است که مخاطبان را نیز جذب خود کرده است و این که ۱۰ سال دیگر نیز قسمت های دیگری از این عنوان معروف را خواهیم دید، تقریبا تایید شده است. در حقیقت امکان دارد شاهد یک سه گانه دیگر از این عنوان نیز باشیم. در حالی که شایعات زیادی در مورد دیدن دوباره شخصیت های قدیمی از این سری و تماشای دوره های جدید مانند «جمهوری قدیم» پخش شده است، می دانیم که تا  سال ۲۰۳۰ و حتی تا ۲۰۴۰ نیز همچنان نسخه ای از حماسه ی «اسکای واکر» را تماشا خواهیم کرد.

ارباب حلقه ها

پیش از این نیز می دانستیم که آمازون در حال ساخت سریالی بر اساس داستان های سرزمین میانی و رمان های تالکین است که در سال هایی که سپری شد، همیشه شاهد فیلم های آن بوده ایم. بنابراین می توانیم بگوییم این عنوانی است که سال ها شاهد ادامه ی کار آن خواهیم بود. ما می دانیم که این داستان و دنیای آن، چنان غنی است که برای دیدن شخصیت های مختلف و مکان های آن هنوز فرصت باقی است. سازندگان این سری با ساخت دو مجموعه سه قسمتی از این عنوان هنوز هم در صدر دنیای سینما قرار دارند، بنابراین می دانند هنوز هم فرصت و پیش زمینه ی کافی برای ادامه دادن این فرنچایز و دستیابی به موفقیت های دیگر امکان پذیر است.

ماموریت غیر ممکن

تا زمانی که تام کروز در یکی از سکانس های اکشن ماموریت غیر ممکن به خودش آسیب نرساند، هنوز هم می توانیم شاهد ادامه ی این مجموعه فیلم پرطرفدارو خوش ساخت باشیم. بعد از اکران بهترین عنوان از این سری، دیگر هیچ جایی برای توقف ساخت این مجموعه فیلم عظیم وجود ندارد. این سری پرطرفدار هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد، حتی اگر سرانجام تام کروز به عنوان شخصیت اصلی این فیلم حذف شود و یا به عنوان بازیگر مکمل از او استفاده شود، هنوز هم ایده های ناب و تازه ای برای ادامه ی ساخت این اکشن کلاسیک در سال های آینده وجود دارد.

جیمز باند

عنوانی دیگر با درون مایه ی جاسوسی، کاملا واضح است که ساخت این فرنچایز پرطرفدار قرار است مدت ها ادامه پیدا کند. با اتمام هر شماره از این سری فکر میکنیم دیگر کار این فیلم به پایان رسیده است، اما پس از مدتی با تغییر بازیگران و کارگردان میبینیم که دوباره با فیلمی فوق العاده روبه رو هستیم.

نسخه های کنونی این فیلم کاملا موفق هستند و شک نداریم که در ده سال آینده نیز ساخت آن ادامه خواهد داشت، با این که می دانیم به احتمال فراوان «دنیل کریگ» در نقش اصلی آن حضور نخواهد داشت و ایده و موضوعی جدید برای ادامه ی این فیلم در نظر گرفته خواهد شد.

داستان اسباب بازی

حدود دو سال از آخرین شماره از این سری فیلم انیمیشن ساخت کمپانی پیکسار می گذرد. در حالی که برخی مجموعه انیمیشن ها بدترین پایان ها را دارند، مجموعه انیمیشن دوست داشتنی داستان اسباب بازی، آنقدر پایان خوبی داشته است که واقعا نمی خواهیم نسخه ی دیگری از آن را ببینیم. فراتر از این نیز می دانیم که در ادامه شاهد ساخت قسمت های دیگری در رابطه با این فرنچایز خواهیم بود و دوباره با آن تجدید دیدار خواهیم داشت. داستان اسباب بازی بهترین ساخته ی کمپانی پیکسار است، بنابراین پیکسار فیلمی که باعث محبوبیتشان شده را هیچ گاه کنار نخواهد گذاشت.

دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول وارد اولین دهه فعالیت خود شد و بدون این که متوجه شویم وارد دهه ی دوم کار خود نیز خواهد شد. برای این دنیای عظیم که شامل ابرقهرمان ها، ضد قهرمان ها، جادو، بیگانگان و هیولاها می باشد، آینده ای بسیار طولانی در نظر گرفته شده است.

حقیقت این است که عناصر داستانی در دنیای مارول بسیار زیاد است و با وجود این حجم از ایده و تاریخی بلند بالا، فرض این امر که مانند «قهرمان های دی سی» ۱۰ سال دیگر نیز می توانیم شاهد کارهای این کمپانی و همان شخصیت ها باشیم که برای ایجاد صلح بر روی زمین می جنگند، اصلا دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی