ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ سالی بسیار موردانتظار فیلم دوستان است. فیلم های علمی تخیلی زیادی قرار است در این سال به اکران درآیند. با آنکه در چند سالی که گذشت فیلم های ابرقهرمانی و جنگ ستارگان (Star Wars) باکس آفیس را به تسخیر خود درآورده بودند اما فیلم های علمی تخیلی نیز طرفداران کمی نداشتند. از موفقیت ترین فیلم های علمی تخیلی چند سال اخیر می توان به نورسیده (Arrival) و مریخی (The Martian) اشاره داشت. این فیلم ها بسیار مورد توجه عموم قرار گرفتند و هرکدام نامزد دریافت چند جایزه اسکار شدند. امروز در نظر داریم فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم.

آشوب مدام (Chaos Walking) – تاریخ اکران: ۲۲ ژانویه

این فیلم بر اساس رمان اول از سه گانه آشوب مدام ساخته می شود. داستان این فیلم در زمان های دور اتفاق می افتد. اینطور به نظر می آید که تمام زن های دنیا از بین رفته اند. انسان های دیگر نیز دارای قابلیتی هستند که می توانند ذهن دیگر انسان ها و حیوانات را بخوانند. در این بین پسری جوان (با بازی تام هالند (Tom Holland)) با زنی بسیار خاص (با بازی دیزی ریدلی (Daisy Ridley)) برخورد می کند و به زودی حقیقت دنیای خود را کشف می کند.

شکارچیان روح: پس از مرگ (Ghostbusters: Afterlife) – تاریخ اکران: ۵ مارس

این فیلم در ابتدا قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۰ اکران شود. پس از فراگیر شدن جهانی ویروس کرونا و متوقف شدن ساخت آن، تاریخ جدید اکران آن به ۵ مارس سال بعد تغییر پیدا کرد. در این فیلم مادری بیوه (با بازی کری کون (Carrie Coon)) به همراه فرزندان خود (با بازی مکینا گریس (Mckenna Grace) و فین ولفهارد (Finn Wolfhard)) به شهری کوچک نقل مکان می کند. آن ها در آنجا حقیقت ماجرا درمورد ارتباط خود با شکارچیکان روح را کشف می کنند.

موربیوس (Morbius) – تاریخ اکران: ۱۹ مارس

این فیلم علمی تخیلی مورد انتظار نیز یکی دیگر از قربانیان ویروس کرونا می باشد. پیش از این قرار بود که در سال ۲۰۲۰ اکران شود اما ناچارا اکران آن تا ۱۹ مارس سال بعد توسط سونی به تعویق افتاده شد. جان موربیوس (با بازی جرد لتو (Jared Leto)) دانشمندی است که تصمیم می گیرد با بیماری خونی نادری خود را درمان کند که در عوض تبدیل به موجود خونخوار وحشتناکی می شود. سونی برنامه های زیادی برای این فیلم در سر دارد.

ماتریکس ۴ (The Matrix 4) – تاریخ اکران: ۲۱ می

پس از سال ها گمانه زنی و شایعه درمورد ساخت ادامه مجموعه فیلم پرطرفدار ماتریکس، در نهایت و با تصمیم کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) این اتفاق در حال وقوع می باشد. کارگردانی این فیلم را این مرتبه یکی از خواهران واچوفسکی، لانا واچوفسکی، بر عهده گرفته است. هنوز اطلاعاتی درمورد داستان فیلم ماتریکس ۴ در دسترس قرار نگرفته است. با این حال به صورت رسمی تایید شده است که کیانو ریوز (Keanu Reeves) و کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss) در این فیلم حضور خواهند داشت.

بی نهایت (Infinite) – تاریخ اکران: ۲۸ می

کارگردانی این فیلم علمی تخیلی را آنتوان فوکوآ بر عهده گرفته دارد. ستاره این فیلم نیز مارک والبرگ (Mark Wahlberg) می باشد. او در نقش مردی ظاهر می شود که ظاهرا از توهات خویش رنج می برد. اما به زودی پی می برد که آنچه او توهم می خواند در واقع خاطرات زندگی های گذشته اوست. او یاد می گیرد که چگونه می تواند برای آینده بشریت نجات بخش باشد. اکران این فیلم نیز در ابتدا قرار بود آگوست سال ۲۰۲۰ باشد که حال در ۲۸ می سال آینده اکران خواهد شد.

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion) – تاریخ اکران: ۱۱ ژوئن

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو به شدت موردانتظار طرفداران این مجموعه است. قرار است این فیلم کالین ترورو (Colin Trevorrow) جمع بندی هم بر سه گانه دنیای ژوراسیک او و هم تمامی پارک ژوراسیک های قبلی (که از سال ۱۹۹۳ و توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) با فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park) آغاز شد) باشد. همانگونه که از اسم این فیلم نیز پیداست، داستان آن درمورد ما انسان هاست. حال که دایناسورها آزادانه در دنیای ما در حال گردش هستند، انسان ها در تلاش هستند تا بتوانند مدیریت خود بر دنیا را از دست ندهند.

آواتار ۲ (Avatar 2) – تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر

و در نهایت به فیلم آواتار جیمز کامرون (James Cameron) می رسیم. علاوه بر وجود سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) و استیون لانگ (Stephen Lang) در این فیلم، با شخصیت هایی جدیدی نیز آشنا خواهیم شد که برخی از آن ها انسان و برخی دیگر نیز غیر انسان می باشند. گویا قرار است که فیلم آواتار ۲ حسابی جاه طلبانه ساخته شود. در این فیلم اقیانوس های پاندورا را نیز شاهد خواهیم بود.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی