ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

محبوبیت شخصیت های دنیای سینمایی مارول

مطالعه جدیدی اخیرا صورت گرفته است که در آن محبوبیت فیلم ها و شخصیت های دنیای سینمایی مارول سنجیده شده است. همانطور که بسیاری از شما می دانید دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۰۸ و با فیلم مرد آهنی (Iron Man) شروع شد. پس از آن یکی پس از دیگری فیلم های خوش ساخت و با کیفیت به آن اضافه شدند تا حال که دنیایی سینمایی مارول بزرگترین مجموعه فیلم ساخته شده تاکنون می باشد.

تازه ترین فیلم دنیای سینمایی مارل مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) می باشد که تابستان سال پیش در سینماها اکران و با موفقیت بسیاری هم همراه شد. اما هنوز هم بزرگترین و موفق ترین فیلم دنیای سینمایی مارول انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) است. این فیلم تنها دو ماه پیش از تازه ترین فیلم مرد عنکبوتی اکران شد. در حال حاضر فیلم انتقام جویان: پایان بازی با فروش جهانی ۲,۷۹۷,۸۰۰,۵۶۴ دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما می باشد.

شاید فیلم های انتقام جویان به اتمام رسیده باشند اما کمپانی مارول به هیچ عنوان قصد توقف در ادامه کار خود با دنیای سینمایی مارول را ندارد. بخش چهارم دنیای سینمایی مارول قرار است در ماه دسامبر سال جاری با فیلم مورد انتظار بیوه سیاه (Black Widow) با هنرنمایی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) آغاز شود. کمپانی مارول برای سال های پیش رو برنامه های بسیار خاصی را درنظر گرفته است. اما آنچه که بخش چهارم دنیای سینمایی مارول را جذاب تر می کند ساخت سریال برای شبکه آنلاین دیزنی پلاس است. اتفاقات این سریال ها نیز در دنیای سینمایی مارول رخ خواهند داد. سریال های فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) و وانداویژن (Wandavision) قرار است در ماه های آینده در شبکه آنلاین دیزنی پلاس منتشر شوند.

شاید طرفداران فیلم های دنیای سینمایی مارول بیش از هرکسی دیگری از محبوبیت بسیار بالای فیلم ها و شخصیت های آن باخبر باشند. اما شاید جالب باشد که بدانید نام کدام فیلم ها و شخصیت های دنیای سینمایی مارول بیش از دیگری توسط مردم جستجو شده اند. مطالعه ای اخیرا توسط پایگاه اینترنتی فرهنگی Soaphub صورت گرفته است که طی آن به نتایج ماهانه جستجو شده در گوگل از فیلم های دنیای سینمایی مارول و شخصیت های آن نگاه انداخته شد تا میزان محبوبیت این فیلم ها و شخصیت ها بین افرادی که نام آن ها را در اینترنت جستجو می کنند سنجیده شود. پایگاه اینترنتی فرهنگی Soaphub تنها نام فیلم هایی را مورد سنجش قرار داد که در شبکه دیزنی پلاس حضور داشتند. بدین ترتیب دو فیلم از مرد عنکبوتی و فیلم هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk) که در شبکه دیزنی پلاس حضور ندارند در این مطالعه جای نگرفتند. شاید شگفت زده نشوید اما محبوب ترین فیلم انتقام جویان: پایان بازی با بیش از ۲٫۸ میلیون جستجو می باشد. پس از آن فیلم مرد آهنی با ۸۱۶ هزار و دکتر استرنج (Doctor Strange) با ۵۶۱ هزار جستجو قرار می گیرند. اما برویم سراغ شخصیت ها و ابتدا ابرقهرمان ها! مرد آهنی (با بازی رابرت داونی (Robert Downey)) با ۷۷۰ هزار جستجو نفر اول می باشد. نفر بعد دکتر استرنج (با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)) با ۴۴۵ هزار و ویژن (با بازی پائول بتانی (Paul Bettany)) با ۲۱۴ هزار جستجو در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند. در بین ضدقهرمان ها نیز لوکی (با بازی تام هیدلستون (Tom Hiddleston)) با ۳۵۰ هزار جستجو نفر اول بود. نفر دوم نیز هلا (با بازی کیت بلانشت (Cate Blanchett)) با ۲۵۰ هزار جستجو و تانوس (با بازی جاش برولین (Josh Brolin)) با ۲۰۰ هزار جستجو در رتبه سوم جای گرفت.     

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی