ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

مراحل دشوار پایانی ساخت Cyberpunk 2077

همانطور که کمپانی سی دی پراجکت رد به مراحل دشوار پایانی ساخت بازی Cyberpunk 2077 نزدیک تر می شود شرایط کاری این کمپانی نیز فشرده تر می شود. اما این شرایط کاری فشرده به چه معناست؟

مدتیست که شرایط کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بین توسعه دهنگان بازی های ویدیویی رواج گرفته است. این شرایط معمولا در مراحل پایانی توسعه بازی ویدیویی اتفاق می افتد. تنها همین امسال گزارش های زیادی مبنا بر این شرایط کاری وحشتناک منتشر شده است. از کمپانی های بازی سازی «اپیک گیمز» و «ندررلم استودیوز» گرفته تا «آسوبو استودیو» و «بایوور». به همین دلیل هم می باشد که توسعه دهنده عنوان بسیار موفق The Witcher 3: Wild Hunt، کمپانی سی دی پراجکت رد، که در حال حاضر پروژه Cyberpunk 2077 را انجام می دهد کارکنانش را ملزم به انجام ساعات کاری بسیار طولانی و سخت نمی کند. همین خود نشانه خوبی می تواند باشد.

مارسین ایوانسکی، یکی از بنیانگذاران کمپانی سی دی پراجکت، طی مصاحبه ای با رسانه Kotaku درمورد این شرایط ناسالم کاری اظهار داشت:

«همه می دانند که… (بگذارید کمی تعارف کنم) همه می دانند که ما با عنوانی که ارائه می کنیم به گیمرها احترام می گذاریم. ما مدت هاست بر اساس همین مبنا سخت تلاش می کنیم. و خود من به شخصه می خواهم همه بدانند ما به توسعه دهندگان بازی ویدیویی نیز احترام می گذاریم.

درمورد این موضوع نیز مدتیست سخت در حال تلاش هستیم. ما به افراد خود می گوییم که شاید هنگامی مجبور شویم در شرایط کاری فشرده ای کار کنیم. گمان می کنم دموی E3 مثال خوبی باشد. اما می خواهیم با افراد خود انسان دوستانه و با احترام رفتار کنیم. اگر آن ها احتیاج به مرخصی دارند، می توانند به مرخصی بروند. بر هیچکسی بخاطر درخواست مرخصی خرده گرفته نخواهد شد.»

اما درمورد این کمپانی، داشتن این سیاست که انجام ساعتهای طولانی کاری اجباری نیست بسیار قدم مثبتی می باشد. امیدواریم که اینگونه، کارکنان این کمپانی از حضور در آن رضایت داشته باشند. اما باید گفت که تنها این قدم کافی نمی باشد. ساعتهای طولانی کار حتی اگر اجباری نباشد نیز باز ناعادلانه است.

اما باز هم باید گفت اگر که این امر اجباری نباشد دلیل بر این نیست که کارکنان به نوعی ملزم به انجام آن نیستند! انتظارات دنیای بیرون آنقدر از این کمپانی بالا می باشد که کارکنان آن ناخواسته مجبور هستند باز هم به ساعت های طولانی کار تن دهند. تصورش را بکنید که تمام افراد مشغول کار هستند و فردی بخواهد هنگام پایان ساعت اداری، ۵ عصر شرکت را ترک کند. خب معلوم است که این حرکت او نزد مدیران بد تلقی می شود بنابراین همه بدون الزام به نوعی مجبور می شوند ساعتهای طولانی را در شرکت به کار مشغول شوند.


 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی