ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی انیمیشن رفقای بد

استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس با انتشار پویانمایی‌های مطرحی مانند شِرِک، ماداگاسکار، کونگ‌فو پاندا، بچه‌رئیس و چگونه اژدهایتان را آموزش دهید، ثابت کرده که یدطولایی در ساخت انیمیشن‌های جذابی دارد. انیمیشن‌های استودیو دریم‌ورکس در کنار جاذبه‌های بصری و شوخی‌های کودکانه، اتفاق‌های بامزه‌ای دارند که بزرگسالان را هم سرگرم می‌‌کند. به همین دلیل به‌راحتی نمی‌توان از کنار آثار انیمیشینی این استودیو گذشت. یکی از این آثار که به‌تازگی اکران شده و طرفداران زیادی هم دارد، انیمیشن رفقای بد (Bad Guys) است. این انیمیشن زندگی چندین حیوان بامزه، اما خلافکار را روایت می‌کند که ماجراهای هیجان‌انگیز و خنده‌داری برایشان اتفاق میفتد. جذابیت‌های انیمیشن رفقای بد باعث شد تا در ادامه معرفی کوتاهی از این اثر جدید دریم‌ورکس مطرح کنیم. در پایان نیز به معرفی صداپیشه‌ها و عوامل ساخت انیمیشن رفقای بد می‌پردازیم.

داستان انیمیشن رفقای بد از چه قرار است؟

نقش اول این انیمیشن را گرگی حیله‌گر بر عهده دارد که چندین حیوان خلافکار دیگر، وی را برای انجام کارهای تهبکارانه همراهی می‌کنند. از قرار معلوم اعضای این گروه می‌خواهند دلفین طلایی را از خوکچه‌هندی انسان‌دوستی بدزدند. در حین این سرقت، اوضاع به‌خوبی پیش نمی‌رود و گرگ داستان به همراه اعضای باندش دستگیر می‌شوند. به دنبال این اتفاق کار این گرگ ناقلا و همدستانش به دادگاه می‌کشد. مقامات دولتی به گرگ می‌گویند که اگر ثابت کند که اصلاح شده و از کارهای گذشته‌اش پشیمان است، وی را عفو می‌کنند. با این حال همان‌گونه که می‌دانید توبه گرگ، مرگ است. در نتیجه گرگ و همدستانش دوباره به فکر سرقت دلفین طلایی میفتند. در این گیرودار اتفاقهای بامزه دیگری نیز برای این سارقین رخ می‌دهد که تماشای آن‌ها صحنه‌هایی سرشار از شادی و خنده را برای مخاطب رقم می‌زند.

داستان این انیمیشن از مجموعه کتاب‌هایی با همین نام نوشته آرون بیلبی اقتباس شده است. در نتیجه به لحاظ روایت داستان با اثری روبه‌رو هستیم که در کنار شوخی و خنده، پیام‌های آموزنده‌ای نیز در خود نهان دارد.

صداپیشه‌ها و عوامل ساخت انیمیشن رفقای بد

سم راکول، هنرپیشه خوش‌چهره و خوش‌صدای این روزهای هالیوود صداپیشگی شخصیت گرگ را در این داستان بر عهده دارد. مارک مارون، کریگ رابینسون، آنتونی راموس، آکوافینا، ریچارد آیواد و زازی بیتز از دیگر صداپیشه‌های انیمیشن رفقای بد به حساب می‌آیند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های پیِر پریفل قرار دارد. این کارگردان جویای نام فرانسوی سابقه درخشانی در همکاری با استودیو دریم‌ورکس برای ساخت انیمیشن دارد. با این حال کارگرانی انیمیشن رفقای بد، اولین تجربه حرفه‌ای وی به حساب می‌آید. با توجه به نقد‌هایی که از منتقدان سخت‌گیر درباره این اثر دیده‌ایم، می‌تو‌ان گفت که پیِر پریفل برای کارگردانی انیمیشن رفقای بد چیزی کم‌و‌کسر نگذاشته و با اثر خوش‌ساختی روبه‌رو هستیم. علاقه‌مندان انیمیشن‌ به‌خوبی درجریان هستند که موسیقی، نقش مهمی در جذابیت یک اثر ایفا می‌کند. به همین دلیل برای موسیقی انیمیشن رفقای بد از دانیل پمبرتن کمک گرفته شده است. این آهنگساز برجسته، سابقه آهنگسازی برای آثار مطرحی ماند تمامی پول‌های جهان، هشت یار اوشن، مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی و استیو جابز را برعهده داشته است.

در مجموع باید گفت اگر طرفدار انیمیشن هستید و می‌خواهید لحظه‌هایی سرشار از خنده را در آخر هفته تجربه کنید، انیمیشن رفقای بد انتخاب مناسبی برای شماست. تماشای این اثر برای خانواده‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی