ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها

سلاطین هالیوود گاهی اوقات انیمیشن‌هایی می‌سازند که یک تار موی این کارتون‌ها به صد فیلم پرخرج سینمایی می‌ارزد. انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines)،‌ یکی از همین آثار است. این انیمیشن داستانی علمی تخیلی و بامزه دارد که لحظه‌هایی شادی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها ساخته دست کارگردانی تازه‌کار اما با استعداد با نام مایکل ریاندا (Mike Rianda) است. این کارگردان ۳۶ ساله که اولین تجربه انیمیشن بلند خود را تجربه می‌کند، با ساخت میشل‌ها علیه ماشین‌ها توانست جای پای خود را در دنیای انیمیشن‌ها محکم کند. این انیمیشن که که از عناوین جدید فیلم‌سازی سونی به حساب می‌آید توانسته روی دست دیزنی و پیکسار بلند شود. اگر با تعریف و تمجید‌هایی که از انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها داشتیم به احتمال زیاد به فکر تماشای این اثر افتاده‌اید؛ در نتیجه ابتدا با هم نگاه کوتاهی به داستان این فیلم می‌اندازیم، در ادامه نیز می‌بینیم منتقدین برجسته دنیای انیمیشن و کارتون چه امتیازی به میشل‌ها علیه ماشین‌ها داده‌اند.

ماجرای کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها از چه قرار است

داستان کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها ماجرای جالبی دارد. همان‌گونه که از نام این داستان پیداست، به اعضای بامزه خانواده‌ای با نام میشل‌ اشاره می‌کند. هر کدام از اعضای این خانواده روحیه‌ای خاص و علاقه‌‌های جالبی دارند. این شخصیت‌های بامزه هرکدام به دنبال این هستند که راه زندگی خود را از دیگر اهل منزل جدا کنند. در این بین ماجراهای جالبی رخ می‌دهد و ربات‌های خطرناکی به کره زمین حمله می‌کنند.

به دنبال حمله ربات‌ها، اهالی زمین در معرض نابودی قرار می‌گیرند. اینجاست که اعضای خانواده میشل‌ها که به دنبال دوری از یکدیگر بودند، با یکدیگر هم‌پیمان می‌شوند تا زمین و ساکنان آن را نجات دهند. داستان کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها، روایتی از همبستگی میان اعضای خانواده را به بامزه‌ترین شکل‌ممکن پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این داستان اهمیت خانواده را به کودکان گوشزد می‌کند و برای بزرگترها نیز ماجرایی سرگرم‌کننده و خنده‌دار را رقم می‌زند.

عوامل و صداپیشه‌های کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها

برای شما گفتیم که مایک ریاندا، سکان کارگردانی جدیدترین کارتون شرکت فیلم‌سازی سونی را در اختیار دارد. این کارگردان جوان و تازه‌کار، اثر چندانی روانه سینما نکرده است. اما انصافاً باید گفت برای کارتون میشل‌‌ها علیه ماشین‌ها چیزی کم نگذاشته است. وسواس زیاد مایک ریاندا برای درخشش این اثر باعث شده تا در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه میشل‌ها علیه ماشین‌ها را نیز بر عهده بگیرد.

ابی جکوبسون (Abbi Jacobson‎)،دنی مک‌براید (Danny McBride)، مایا رودلف (Maya Khabira Rudolph) و الیویا کلمن (Olivia Colman)، صداپیشگی نقش‌های اول انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها را بر عهده دارند.

اکنون که درجریان داستان انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها قرار گرفتید و با صداپیشه‌های این اثر آشنا شدید، زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببینیم منتقدین طرازاول دنیا چه امتیازهایی برای این انیمیشن جدید در نظر گرفته‌‌اند.

مت میتوم از توتال فیلم – امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

منتقد توتال فیلم، انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها را کارتونی می‌داند که شوخی‌های بی‌ادبانه اما خنده‌داری دارد. وی این انیمیشن‌ را همتراز آثاری مانند خیابان جامپ شماره ۲۱ (Jump Street 21) و کارتون لگو (The Lego Movie)، می‌داند. به گفته مت میتوم، کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها،‌ سبک روایت خاصی دارد. این سبک را پیش از این در کارتون مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider Man: Into the Spider Verse)، دیده‌ایم. منتقد توتال فیلم جذابیت انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها را به اندازه‌ای می‌داند که تا آخرین لحظه مخاطب را هیجان‌زده و شاد نگه می‌دارد.

رابی کالین از تلگراف – امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

اگر نقدهای کالین را در تلگراف خوانده باشید، حتماً درجریان هستید که رابی کالین منتقد سخت‌گیری است و به هر اثری امتیاز کامل نمی‌دهد. از قرار معلوم میشل‌ها علیه ماشین‌ها به اندازه‌ای نظر این منتقد معروف را جلب کرده که کالین امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ را به این انیمیشن اختصاص داده است. به گفته منتقد تلگراف، کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها همانند تماشای نقاشی هوشمندا‌نه‌ای است که ایده‌های بامزه و بکری را در معرض دیدگان مخاطب قرار می‌دهد.

این ایده‌ها ممکن است در نظر بعضی از مخاطبین بامزه به نظر برسد و برای گروهی دیگر از تماشاگران مسخره باشد، اما از هر دیدگاهی که به تماشای میشل‌ها علیه ماشین‌ها بنشینید، این انیمیشن خنده روی لب‌های مخاطب قرار می‌دهد.

مایا فیلیپس از نیویورک تایمز – امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

به گفته فیلیپس، انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها کاراکترهای بامزه‌ای دارد. این شخصیت‌‌ها به خنده‌دارترین شکل‌ممکن در دل داستان جا خوش‌ کرده‌اند. سرعت روایت داستان نیز حوصله مخاطب را در این انیمیشن سر نمی‌برد. صحنه‌های پرزدوخورد سریع و تصاویر تماشایی را می‌توان از نقاط قوت اصلی انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها دانست.

باب استراوس از سان فرانسیسکو کرونیکل – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

منتقد فرانسیسکو کرونیکل، انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها را ترکیبی دلنشین از نقاشی و شخصیت‌های بامزه کارتونی می‌داند. باب استراوس این کارتون را به دلیل داستان آینده‌نگرانه و خنده‌دار آن می‌ستاید.

درک اسمیت از مجله اسلنت – امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

به گفته درک اسمیت، انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها، خطراتی که انسان‌ها در آینده احتمال دارد با آنها روبه‌رو شوند را با چاشنی شوخی و خنده پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. منتقد مجله اسلنت ارتباط میان شخصیت‌های این کارتون و تاکید داستان آن بر اهمیت خانواده را از ویژگی‌های برجسته میشل‌ها علیه ماشین‌ها می‌داند.

اریک نیلسن از فیلم استیج – امتیاز ۵۸ از ۱۰۰

بر خلاف بیشتر منتقدانی که امتیازهای بسیار بالایی را برای میشل‌ها علیه ماشین‌ها در نظر گرفته‌اند، اریک نیلسن به این فیلم امتیاز نسبتاً کمی داده است. نیلسن بر این باور است که در این اثر خبری از تعادل لازم میان روایت داستان و انتقال هیجان به مخاطب نیست. منتقد فیلم استیج صحنه‌های کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها را بیش از حد خشن می‌داند. به گفته وی این کارتون می‌توانست اثری بامزه و تماشایی باشد، اما در روایت داستان ناتوان مانده و آن‌گونه که باید و شاید ایده بکری که در داستان آن نهفته را به مخاطب منتقل نمی‌کند.

در مجموع باید گفت کارتون میشل‌ها علیه ماشین‌ها از آن دسته کارتون‌های نابی است که حتی اگر اهل انیمیشن نیستید نیز به شما قول می‌دهیم تماشای این کارتون حسابی شما را سر کیف بیاورد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی