ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آب‌ های تیره

بیشتر فیلم‌هایی که سالانه اکران می‌شوند بر اساس داستان‌‌های خیالی و غیرواقعی ساخته می شوند، اما در همین دنیایی که زندگی می‌کنیم نیز روزانه رویدادهای عجیب و دلهره‌آوری اتفاق می‌افتد که ارزش ساخت فیلم را دارند. یکی از این موارد را می‌توان فیلم «آب‌ های تیره» (Dark Waters) نام برد. این فیلم داستان‌های عجیب و دلهره‌آوری از تلاش وکیلی باوجدان را روایت می‌کند که قصد افشای خلافکاری‌های زیست‌محیطی شرکتی بزرگ را دارد. فیلم «آب‌ های تیره» از هنرمندی چهره‌‌های سرشناسی مانند «مارک رافلو» (Mark Ruffalo) و «ان هاتوی» (Anne Hathaway) بهره گرفته است و با اثری طرف هستیم که علاقه‌مندان فیلم‌های هیجانی و دلهره‌آور برای تماشای آن لحظه‌شماری می‌کنند. در نتیجه در ادامه به معرفی فیلم «آب‌ های تیره» می پردازیم.

مارک رافلو در حال ایفای نقش در فیلم «آب های تیره»

چرا باید آب‌های تیره را تماشا کنیم؟

اگر اهل تماشای فیلم‌های ترسناک باشید به احتمال زیاد فیلم «آب تیره»، محصول سال ۲۰۰۵ را دیده‌اید و باید در جریان باشید که این فیلم با فیلم «آب‌های تیره»، محصول ۲۰۱۹ تفاوت دارد. فیلم «آب‌ های تیره» ماجرایی واقعی از وکیلی جسور را روایت می‌کند که مشغول پیگیری پرونده‌های مرگ‌های عجیبی است. نقش این وکیل را «مارک رافلو» ایفا می‌کند و از قرار معلوم پرونده‌های قتل‌هایی که در دست این وکیل قرار دارد به شرکتی بزرگ و اقماری با نام «دوپون»، (Dupont) مربوط می‌شود.

پس از مدتی مدیران این شرکت بزرگ به این قضیه پی‌برند که رازهای این شرکت در حال افشا شدن است و به فکر می‌افتند که این وکیل حقیقت‌جو را از سر راه بردارند. در نتیجه «مارک رافلو» در نقش این وکیل، زندگی حرفه‌ای و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد تا به هر قیمتی که شده دست مدیران این شرکت بزرگ را رو کند و جنایت آنها اثبات شود.

پس از پیگیری‌های این وکیل مشخص می‌شود که شرکت «دوپون» سال‌ها است با تولید مواد شیمیایی مخرب، محیط‌زیست را به‌خطر انداخته اند و به همین دلیل نیز مدیران این شرکت افرادی را برای قتل این وکیل استخدام می‌کنند.

با این حساب می‌توان گفت با فیلمی طرف هستیم که داستانی حقوقی و جنایی دارد و از آنجایی که این داستان این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است، روایتی پرهیجان و باورپذیر دارد. ناگفته نماند بازی چشمگیر «مارک رافلو» نیز به‌عنوان یکی دیگر از نقاط مثبت این فیلم به‌حساب می‌آید.

عوامل ساخت آب‌های تیره

کارگردانی فیلم «آب‌های تیره» به «تاد هاینز» (Todd Haynes) واگذار شده است که پیش از این فیلم‌های شناخته‌شده‌ای مانند «دور از بهشت» (Far from Heaven)، و «کارول» (Carol) را از او دیده‌ایم. این فیلم به لحاظ هنرپیشه نیز چیزی کم و کسر ندارد و «مارک رافلو»، که به تلاش‌هایش در حفظ محیط‌زیست نیز شهرت دارد به‌عنوان ستاره اول مرد این فیلم شناخته می‌شود. «ان هتوی»، «تیم رابینز» (Tim Robbins) و «بیل کمپ» (Bill Camp)‌، دیگر ستاره‌‌های «آب‌های تیره» هستند.

نگارش داستان «آب‌های تیره» بر اساس مقاله‌ای از مجله نیویورک تایمز انجام شده است و با فیلمی طرف هستیم که درس خوبی برای شرکت‌های مخرب محیط‌زیست به‌حساب می‌آید. ساخت این فیلم چیزی حدود ۳۳ میلیون‌دلار هزینه برداشت و انتظار می‌رود در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ شاهد اکران آن باشیم.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی