ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آخرین چیزی که او می‌خواست

صنعت ساخت و فروش اسلحه یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیا است و همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، این صنعت خانمان‌سوز همیشه حاشیه‌های تیره‌ و‌ تاری را به‌ دنبال داشته است. در این بین، پای حاشیه‌های تجارت اسلحه مدت‌ها است که به سینما نیز باز شده و هرازگاهی آثاری را با موضوع خرید و فروش اسلحه شاهد هستیم. یکی از جدیدترین این فیلم‌ها «آخرین چیزی که او می‌خواست» (The Last Thing He Wanted)، نام دارد که «اَن هتوِی» (Anne Hathaway)، هنرپیشه آمریکایی در آن ایفای نقش کرده و با توجه به تبلیغات و اطلاعاتی که از این فیلم در اختیار داریم، می‌توان گفت «آخرین چیزی که او می‌خواست» با داستانی پرکشش و جذاب، نگاهی به پشت ‌صحنه تجارت بین‌المللی اسلحه دارد. به این ترتیب خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان و هنرپیشه‌های «آخرین چیزی که او می‌خواست»، بیاندازیم و ببین ماجرای جدیدترین فیلم «ان هتوی»، از چه قرار است.

آخرین چیزی که او می‌خواست، چه داستانی را روایت می‌‌کند

فیلم «آخرین چیزی که او می‌خواست»، محصول مشترک انگلستان و آمریکا است و داستانی سیاسی و هیجانی را از دلال‌های بین‌المللی اسلحه روایت می‌کند. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام، نوشته «جون دیدن» (Joan Didion)، نویسنده ۸۵ ساله آمریکایی ساخته شده و «دی ریس» (Dee Rees)، کارگردانی و نگارش فیلمنامه «آخرین چیزی که او می‌خواست» را بر عهده داشته است. ماجرای «آخرین چیزی که او می‌خواست» از این قرار است که «ان هتوی»، در نقش روزنامه‌نگاری قدیمی و کهنه‌کار با نام «اِلنا مک‌موهان» (Elena McMahon)، شغل حرفه‌ای‌اش را برای رسیدگی به خانواده‌اش کنار می‌گذارد تا از پدرش مراقبت کند. اما ماجرا به همین سادگی نیست و پدر این روزنامه‌نگار که «ویلم دفو» (Willem Dafoe)، نقش او را بازی می‌کند درگیر معاملات خطرناک اسلحه است و ناخواسته پای این روزنامه‌نگار به این معاملات خطرناک باز می‌شود.

پس‌ از حوادث مختلف،‌ «النا مک‌موهان» با سیاست‌مداری عالی‌رتبه با نام «تریت موریسون» (Treat Morrison)، با بازی «بِن افلک» (Ben Affleck)، آشنا می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه را میان این دو شاهد هستیم. ماجرای «آخرین چیزی که او می‌خواست»، پیچش‌های داستانی هیجا‌ن‌انگیزی دارد و با توجه داستان این فیلم می‌توان انتظار داشت که با فیلم هیجان‌انگیز تمام‌عیاری طرف هستیم.

عوامل ساخت آخرین چیزی که او می‌خواست

برای شما از حضور ستارگانی مانند «ان هتوی»، «بن افلک» و «ویلم دفو» در آخرین چیزی که او می‌خواست گفتیم و با توجه به شناختی که از این هنرپیشه‌های ترازاول داریم به راحتی می‌توان گفت نام هر کدام از این ستارگان در هر فیلمی از شهرت بالای آن حکایت دارد و بدون شک «اخرین چیزی که او می‌خواست» نیز از این قائده‌ مستثنی‌ نخواهد بود. «دی ریس»، کارگردان جوان و جویای نام هالیوود، کارگردانی و نگارش فیلمنامه این فیلم را برعهده دارد و «کشن الویس» (Cassian Elwes) و «دی ریس» مشترکا تهیه ‌کنندگی «آخرین چیزی که او می‌خواست» را بر عهده گرفته‌اند.

در مجموع باید گفت تماشای «آخرین چیزی که او می‌خواست» را به علاقه‌مندان فیلم‌های پرهیجان و طرفداران «ان هتوی»، توصیه می‌کنیم و با توجه به اینکه آثار جذابی مانند «لجن‌زار» (Mudboun)، محصول ۲۰۱۷، را از کارگردان این فیلم دیده‌ایم، انتظار داریم «آخرین چیزی که او می‌خواست»، نیز مخاطبین فیلم‌های پرهیجان را راضی نگه دارد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی