ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آرکانزاس

جرم و جنایت پدیده‌ای ناپسند است و کسی را سراغ نداریم که قانون‌شکنی را کاری پسندیده بداند. اما این سکه روی دیگری هم دارد و انصافاً باید اعتراف کرد داستان‌های جنایی و فیلم‌های تبهکارانه طرفداران زیادی دارد. علاقه مردم به فیلم‌هایی با موضوعات خلافکارانه، از چشم بزرگان هالیوود مخفی نمانده است و سالانه فیلم‌های زیادی با موضوع جرم و جنایت روانه پرده نقره‌ای می‌شود. یکی از این فیلم‌ها، فیلم «آرکانزاس» (Arkansas) است که هنرپیشه‌های ترازاول و داستانی هیجان‌انگیز و جذاب آن باعث شد تا در ادامه نگاهی به «آرکانزاس» داشته باشیم.

داستان و ماجرای آرکانزاس

همان‌گونه که از فیلم‌های خلافکارانه انتظار می‌رود، در آرکانزاس نیز با ماجرایی از درگیری میان‌ اعضای گروهی از خلافکاران بی‌رحم طرف هستیم و در این فیلم وارد دنیای «مافیای دیکسی» (Dixie Mafia)،‌ از دهه ۱۹۸۰ تا زمان حال‌حاضر می‌شویم. در این بازه زمانی، ۲ داستان به صورت موازی در فیلم «آرکانزاس» روایت می‌شود و داستانی از مراحل ریشه‌دواندن یکی از سلاطین تجارت موادمخدر با نام «فِراگ» (Frog) را شاهد هستیم. از طرف دیگر با روایتی از داستان ۲ خلافکار پیش‌پاافتاده با نام‌های «کایل» و «سوئیم» (Swim)، روبرو می‌شویم که به دنبال چندین اشتباه غیرمنتظره‌، گذار این ۲ خلافکار به «فراگ» می‌افتند. رویارویی این خلافکاران به جاهای باریک می‌کشد و «کایل» و «سوئیم» به دنبال اتفاق‌های مرگباری که برای‌ آنها رخ می‌دهد، چاره‌ای پیدا نمی‌کنند به غیر از اینکه برای نجات خود، «فراگ» را از سر راه بردارند.

رویارویی ۲ تبهکار پیش‌پاافتاده با یکی از سلاطین موادمخدر، داستانی هیجان‌انگیز و جذاب را در فیلم «آرکانزاس» رقم می‌زند و هنرپیشه‌های ترازاول این فیلم، لحظه‌‌هایی نفس‌گیری را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهند.

عوامل ساخت و هنرپیشه‌های آرکانزاس

آرکانزاس اولین ساخته «کلارک دوک» (Clark Duke)، به حساب می‌آید، اما از آنجایی که «کلارک» کارنامه درخشانی از بازیگری در دنیای هالیوود دارد، بعید به نظر می‌رسد چیزی برای «آرکانزاس» کم گذاشته باشد. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به فهرست هنرپیشه‌های ترازاول این فیلم بیاندازیم. «لیام همسورث»، هنرپیشه استرالیایی و برادر «لوک» و «کریس» همسورثِ معروف، در نقش «کایل» در «آرکانزاس» هنرنمایی کرده و «کلارک دوک»، کارگردان این فیلم، در نقش «سوئیم» حضور دارد. «وینس وان» (Vince Vaughn)، هنرپیشه‌ای که نقش‌های تبهکارانه زیادی را از وی دیده‌ایم، در «آرکانزاس» نقش «فراگ»، تاجر بزرگ موادمخدر را بر عهده گرفته است و در کنار این نام‌های معتبر، «جان مالکوویچ» (John Malkovich)، دیگر هنرپیشه نام‌آور هالیوودی را می‌توان از هنرمندان ترازاولی دانست که در «آرکانزاس» به تماشای هنرنمایی آنها خواهیم نشست.

در مجموع باید گفت با توجه به فهرست هنرپیشه‌‌ها و داستانی که از «آرکانزاس» در جریان آن هستیم، انتظار داریم این فیلم گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان فیلم‌هایی با داستان‌های خلافکارانه باشد. به لحاظ هنرپیشه‌های ترازاول نیز از آنجایی که «لیام همسورث» و «جان مالکوویچ» در «آرکانزاس» حضور دارند، این فیلم مخاطبان فیلم‌های تبهکارانه را ناامید نخواهد کرد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی