ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آسمان نیمه‌شب

«لیلی بروکز دالتون»، نویسنده نوظهوری است که رمان‌های پرفروشی می‌نویسد. یکی از این رمان‌ها «صبح‌به‌خیر، شب‌خوش» (Good Morning, Midnight)، نام دارد که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به فروش چشمگیری رسید. داستان‌ این کتاب جذاب در نظر «جورج کلونی» (George Clooney)، هنرپیشه و کارگردان خوش‌تیپ و نام‌آشنای هالیوود جلوه کرد تا اقتباسی از این کتاب را در فیلمی با نام «آسمان نیمه‌شب» (The Midnight Sky)، شاهد باشیم. «جورج کلونی» در نقش اول این فیلم ظاهر شده و سکان کارگردانی آن را هم در اختیار دارد. «آسمان نیمه‌شب» داستانی علمی‌ تخلیلی را در قطب شمال دنبال می‌کند و از آنجایی که مدتی است خبری از «جورج کلونی»‌ نداریم، بدون شک تماشای جدیدترین اثر این هنرپیشه پرطرفدار برای هواداران وی خالی از لطف نیست. به همین دلیل در ادامه با هم به معرفی کوتاهی از فیلم «آسمان نیمه‌شب» اشاره می‌کنیم.

داستان آسمان نیمه‌شب از چه قرار است

در این فیلم به دنبال حادثه‌ای ناگوار، جمعیت کره‌زمین از بین می‌رود و «جورج کلونی»‌ در نقش «آگوستین لافت هاوس» (Augustine Lofthouse)، دانشمندی میانسال، راهی قطب شمال می‌شود تا سفینه‌ای که در حال بازگشت به زمین است را از این حادثه ناگوار باخبر کند. خدمه این سفینه از اتفاق‌های ناگواری که در مدت غیاب آنها در زمین افتاده خبر چندانی ندارند و «آگوستین» به عنوان دانشمندی مطلع از حوادث ناراحت‌کننده‌ای که در زمین اتفاق افتاده، تمام تلاش خود را برای نجات بشر انجام می‌دهد.

داستان «آسمان نیمه‌شب»، روایتی پساآخرالزمانی را به تصویر می‌کشد و تنهایی انسان در کره‌خاکی و تلاش وی برای بقا در این فیلم مشهود است. فیلم «آسمان‌ نیمه‌شب» به لحاظ انتقال مفاهیم انسانی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و داستان این فیلم با آشنایی «آگوستین» در ایستگاهی در قطب شمال با دخترکی ناشناس جذاب‌تر می‌شود. در ادامه فیلم رابطه‌ای احساسی میان این دانشمند میانسال و دخترک مرموز شکل می‌‌گیرد و با روایتی پرکشش طرف هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل آسمان نیمه‌شب

انصافاً باید اعتراف کرد «جورج کلونی»، پاشنه آشیل فیلم «آسمان نیمه‌شب» است و از آنجایی که با هنرپیشه‌های چندانی در این فیلم طرف نیستیم، بار اصلی بازگوکردن روایت داستان را بر دوش می‌کشد. در کنار «جورج کلونی»، «فلیسیتی جونز»، (Felicity Jones)، «دیوید اویلوو» (David Oyelowo)، «کایل چندلر» (Kyle Chandler) و «سوفی راندل» (Sophie Rundle)، دیگر هنرپیشه‌های «آسمان نیمه‌شب» به‌حساب می‌آیند.

«مارک ال‌.اسمیت» (Mark L. Smith)، فیلمنامه‌نویسی که یدطولایی در نگارش فیلمنامه‌های دلهره‌آور دارد، نگارش فیلمنامه «آسمان نیمه‌شب» را بر عهده گرفته است. همان‌گونه که اشاره کردیم، سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های «جورج کلونی» قرار دارد. طرفداران «کلونی» به‌خوبی درجریان هستند که وی در دو دهه گذشته حدود هفت اثر سینمایی بلند کارگردانی کرده و تمام این آثار نقدهای نسبتاً مثبتی دریافت کرده‌اند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های پساآخرالزمانی هستید، «آسمان نیمه‌شب»، داستانی متفاوت از جدال انسان‌ با زندگی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و بدون شک این فیلم برای علاقه‌مندان آثار علمی تخیلی خالی از لطف نخواهد بود. به طرفداران «جورج کلونی» نیز پیشنهاد می‌کنیم حضور این هنرپیشه را در فیلم «آسمان نیمه‌شب» به فال نیک بگیرند و جدیدترین اثر «جورج کلونی» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنند.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی