ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آنچارتد

آوازه مجموعه بازی‌های ویدئویی آنچارتد (Uncharted) به گوش هواداران فیلم‌های سینمایی نیز رسیده است. این مجموعه بازی‌ها برای کنسول پلی‌استیشن ۳ ساخته شد. آنچارتد به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که ۲ نسخه آن روانه کنسول پلی‌استیشن ۴ شد. اکنون نیز در ۲۰۲۲ کاربران رایانه‌های خانگی چشم‌انتظار انتشار نسخه‌های اخیر آنچارتد هستند. محبوبیت این بازی‌ها باعث شد تا سلاطین هالیوود به فکر ساخت نسخه سینمایی آنچارتد بیفتند. ماحصل این تلاش فیلمی با نام آنچارتد شد. در این فیلم هنرپیشه‌های ترازاولی حضور دارند. به لحاظ داستان و کارگردانی نیز مطمئن هستیم نسخه سینمایی آنچارتد چیزی از بازی‌های ویدئویی این مجموعه کم ندارد. در نتیجه طرفداران مجموعه بازی‌های آنچارتد اکران نسخه سینمایی این اثر را از دست نخواهند دارد. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم آنچارتد میندازیم. در انتها نیز هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آنچارتد از چه قرار است؟

برای آن دسته از علاقه‌مندانی که مجموعه بازی‌های ویدئویی آنچارتد را تجربه نکرد‌ه‌اند باید بگوییم که این مجموعه بازی‌ها داستانی هیجان‌انگیز برای پیداکردن گنج از دل مقبره‌های مخوف دارد. در نتیجه داستان فیلم آنچارتد نیز حولِ محور پیداکردن گنج روایت می‌شود. به لحاظ داستان می‌توان گفت قسمت مهمی از روایت این فیلم از بازی‌های ویدئویی آنچارتد ۳ و ۴ الهام گرفته شده است. در این مجموعه بازی‌ها، روایت ماجراجویی‌های شخصیتی با نام نِیتِن درِیک (Nathan Drake) را دنبال می‌کند. داستان فیلم آنچارتد به دوران جوانی نیتین دریک می‌پردازد. در این داستان نیتن دریکِ جوان در یک کافه مشغول کار است. در این بین با فردی مختصص گنج‌یابی با نام والتر سالیوان (Walter Sullivan)، آشنا می‌شود.

 سالیوان فکر پیدا‌کردن گنج را در ذهن نیتن دریک روشن می‌کند. از طرف دیگر برادر بزرگ نیتن دریک مدت‌های زیادی است که دنبال یافتن گنجی باارزش می‌گردد. به همین دلیل نیتن دریک پیشنهاد والتر سالیوان را برای پیداکردن گنج قبول می‌کند و ماجرایی هیجان‌انگیز آغاز می‌شود. داستان فیلم آنچارتد کاملاً به مجموعه بازی‌های این اثر وفادار نیست. در نتیجه باید گفت فیلم آنچارتد داستانی مستقل دارد که در قسمت‌هایی از آن با ارجاع‌هایی به نسخه‌های بازی ویدئویی این اثر روبه‌رو هستیم.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم آنچارتد

تام هالند، هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه‌ای که این روزها حسابی در هالیوود می‌درخشد، نقش نیتن دریک را در فیلم آنچارتد بر عهده دارد. مارک والبرگ، دیگر هنرپیشه ترازاول هالیوودی در این فیلم نقش والتر سالیونان را بر عهده گرفته است. در کنار این هنرپیشه‌های مطرح، آنتونیو باندارس نیز در فیلم آنچارتد حضور دارد. این هنرپیشه‌ها برای فیلم آنچارتد سنگ‌تمام گذاشته‌اند. با این حال منتقدان بر این باور هستند که تام هالند آن‌گونه که باید و شاید برازنده اجرای نقش شخصیت نیتن دریک در مجموعه باز‌ی‌های آنچارتد نیست. روین فلیشر، کارگردانی فیلم آنچارتد را بر عهده گرفته است. از آثار معروف روین فلیشر می‌توان به ونوم، فروشگاه تک‌شاخ، جوخه گانگستر و سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی اشاره کرد. رالف لی جودکینز، فیلمنامه نسخه سینمایی آنچارتد را نگاشته است. همان‌گونه که اشاره کردیم این فیلمنامه اقتباسی از مجموعه بازی‌های آنچارتد در کنسول بازی پلی‌استیشن ۳ و ۴ است.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم آنچارتد برای علاقه‌مندان این مجموعه بازی‌های ویدئویی خالی از لطف نخواهد بود. مشاهده این اثر برای طرفداران فیلم‌های گنج‌یابی مانند ایندیانا جونیز نیز بدون شک جذاب و سرگرم‌کننده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی