ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آوای وحش

«آوای وحش» (The Call of the Wild)، نامی بسیار شناخته‌شده برای کتاب‌خوان‌ها است و به رغم اینکه تاریخ انتشار این داستان به بیشتر از یک سده پیش باز می‌گردد، اما هنوز هم اقتباس‌های جذابی را از این رمان شاهد هستیم. یکی از جدیدترین این اقتباس‌ها، فیلم «آوای وحش» است که بر اساس رمان «آوای وحش» نوشته «جک لندن» (Jack London) ساخته شده و حضور «هریسون فورد»‌ (Harrison Ford) ستاره افسانه‌ای هالیوود در این فیلم به اعتبار «آوای وحش» افزوده است. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم داستان فیلم «آوای وحش» از چه قرار است.

چرا باید به تماشای آوای وحش بنشینیم

«آوای وحش» یکی از مشهورترین رمان‌های کلاسیک به‌حساب می‌آید و «جک لندن»، نویسنده سرشناس آمریکایی با نگارش این کتاب به شهرت و ثروت زیادی در جوامع ادبی دست پیدا کرد. جالب است بدانید اولین اقتباس سینمایی «آوای وحش» به سال ۱۹۳۵ میلادی باز می‌گردد و این فیلم آن‌چنان که باید و شاید به داستان اصلی «آوای وحش»، پایبند نبود. اما با توجه به اطلاعاتی که از اقتباس جدید نسخه سینمایی «آوای وحش» در اختیار داریم، می‌توان امیدوار بود که این فیلم پایبندی بیشتری به داستان اصلی «آوای وحش» داشته باشد. برای آن دسته از علاقه‌مندانی که تاکنون نام «آوای وحش» را نشنیده‌اند باید بگوییم که جذابیت داستان «آوای وحش» و دنیایی که این داستان در آن اتفاق می‌افتد به گونه‌ای است که هرگز قدیمی نمی‌شود و از آنجایی که بیشتر داستان «آوای وحش» در دل طبیعت رخ می‌دهد، مخاطبان علاقه‌مند به طبیعت و ماجراجویی، به‌عنوان خواننده‌های پروپاقرص «آوای وحش» شناخته می‌شوند.

ماجرای «آوای وحش» از این قرار است که سگی اهلی از نژاد «سنت‌ برنارد» (St. Bernard)، با نام «باک» (Buck)، از خانه‌ای در «سانتا کلارا»‌، (Santa Clara)، واقع در ایالت کالیفرنیا، ربوده می‌شود و سارقین این سگ را به فردی در ایالت یوکان (Yukon)، در کانادا می‌فروشند. این فرد که در فیلم وی را با نام «جان تورنتون» (John Thornton)، می‌شناسیم، به همراه این سگ راهی ماجراجویی‌هایی در مناطق بکر و دست‌نخورده کانادا می‌شود و اتفاق‌های هیجان‌انگیزی در این فیلم رقم می‌خورد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت آوای وحش

همان‌گونه که اشاره کردیم، هنرپیشه نقش اول این فیلم «هریسون فورد» افسانه‌ای است و «دن استیونز» (Dan Stevens) هنرپیشه جوان بریتانیایی در کنار «عمر سی» (Omar Sy) و «کارن گیلان» (Karen Gillan)، گلچین هنرپیشه‌های آوای وحش را کامل کرده‌اند. نگارش فیلمنامه اقتباسی آوای وحش بر عهده «مایکل گرین» (Micheal Green)، واگذار شده و از آنجایی که هنرنمایی «مایکل گرین» را در فیلمنامه‌ اقتباسی «قتل در قطار سریع‌السیر» (Murder on the Orient Express)، دیده‌ایم. انتظار داریم که «آوای وحش» نیز به لحاظ فیلمنامه و محتوا چیزی کم و کسر نداشته باشد.

تماشای آوای وحش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود

اگر تبلیغات اقتباس جدید «آوای وحش» را دیده‌باشید، بدون شک با ما هم عقیده‌اید که این فیلم سرشار از صحنه‌های بکر و زیبای طبیعت جذاب کانادا است. در نتیجه اگر اهل طبیعت و ماجراجویی هستید، بدون شک «آوای وحش» شما را راضی نگه خواهد داشت. از طرف دیگر از آنجایی «آوای وحش» از یکی از کتاب‌های معروف کلاسیک اقتباس شده است، این فیلم قطعاً برای طرفداران کتاب‌های کلاسیک نیز جذاب خواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی