ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ارتش دزدان

لازم به توضیح نیست که سرقت کاری ناپسند است. جالب اینجاست این کار ناپسند در دنیای سینما به سوژه‌ای پرطرفدار تبدیل شده است. به همین دلیل آثار سینمایی بی‌شماری را سراغ داریم که سرقت‌های عجیب‌و‌غریب را به تصویر می‌کشند. ‌جالب‌تر اینکه این آثار عموماً فروش چشمگیری را در گیشه تجربه می‌کنند. یکی از این آثار که به تازگی منتشر شده و نظر منتقدان را به خود جلب کرده، فیلم ارتش دزدان (Army of Thieves)، است. این فیلم در واقع دنباله‌ای معنوی برای فیلم پرطرفدار طلوع مردگان (Dawn of The dead) به حساب می‌آید. فیلم ارتش مردگان به لحاظ سبک، در گروه فیلم‌های سرقت و کمدی قرار می‌گیرد. به همین دلیل در کنار صحنه‌های هیجان‌انگیز و دلهره‌آور، با فیلمی بامزه روبه‌رو هستیم. جالب است بدانید زک اسنایدر، کارگردان پرآوازه هالیوودی سکان کارگردانی فیلم ارتش دزدان را در اختیار گرفته. با این حساب می‌توان گفت فیلم ارتش دزدان، از آن دسته آثاری است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه ببینیم فیلم ارتش دزدان چه داستانی دارد و کدام هنرپیشه‌های سرشناس در جدیدترین اثر زک‌ اسنایدر حضور دارند.

داستان فیلم ارتش دزدان

برای شم گفتیم که فیلم ارتش دزدان دنباله‌ای معنوی برای طلوع مردگان به حساب می‌آید. اگر خاطر شما باشد، طلوع مردگان یکی از اولین آثاری است که زک اسنایدر روانه سالن‌های سینما کرد. سال ساخت طلوع مردگان به ۲۰۰۴ باز می‌گردد. این فیلم در آن زمان به فروش چشمگیری رسید. اسنایدر پس از رسیدن به موفقیت، درگیر فیلم‌های پرفروش ابرقهرمانی مانند بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت، شد. به همین دلیل ساخت نسخه‌ای دیگر برای فیلم طلوع مردگان به تاخیر افتاد. فیلم ارتش دزدان در دنیای طلوع مردگان روایت می‌شود. با این حال داستان این فیلم کاملاً مستقل است. ماجرای فیلم ارتش دزدان به لحاظ زمانی، قبل از طلوع مردگان روایت می‌شود. داستان ارتش دزدان در مراحل ابتدایی حمله زامبی‌ها اتفاق می‌افتد. در این فیلم به رغم اینکه به زامبی‌ها اشاره می‌شود، شاهد روایتی از سرقت هستیم و با اثر زامبی‌محوری روبه‌رو نیستیم. گروهی از تبهکاران بین‌المللی قصد سرقت بسیار بزرگی را دارند. این سرقت به اندازه‌ای پیچیده و خطرناک است که سارق‌های پیش‌پاافتاده از انجام آن ناتوان هستند. به همین دلیل تهبکاران از فردی آلمانی با نام «لودویگ دیتر»، کمک می‌گیرند. دیتر که نقش وی را ماتیاس شوایگهوفر ایفا می‌کند، سارقی بااستعداد است. تهبکارانی که از آن‌‌ها صحبت می‌کنیم برای انجام این سرقت مخاطره‌انگیز، دست به کارهای عجیب‌و‌غریبی می‌زنند تا صحنه‌هایی سرشار از هیجان و دلهره پیش روی مخاطبان قرار بگیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم ارتش دزدان

برای شما گفتیم که ماتیاس شوایگهوفر، نقش اول فیلم ارتش دزدان را بر عهده دارد. شوایگهوفر چهره‌ای شناخته شده در سینمای آلمان به حساب می‌آید. با این حال از این هنرپیشه فیلم‌های چندان درخشانی در هالیوود ندیده‌ایم. با توجه به نظر منتقدین طرازاول هالیوود درباره فیلم ارتش دزدان باید گفت از قرار معلوم شوایگهوفر در ایفای نقش اول این فیلم چیزی کم نگذاشته است. ناتالی امانوئل، هنرپیشه زیبارویی که تاکنون هنرنمایی وی در سریال بازی تاج و تخت و مجموعه فیلم‌های سریع و خشن را دیده‌ایم، نقش مقابل ماتیاس شوایگهوفر را در فیلم ارتش دزدان بر عهده دارد. به لحاظ موسیقی نیز با اثری روبه‌رو هستیم که در دستان توانمند هانس زیمر قرار گرفته است. شی هتن (Shay Hatten)،‌ فیلمنامه‌‌نویس برجسته‌ای که نگارش فیلمنامه اولین نسخه جان ویک را انجام داد، داستان ارتش دزدان را نوشته است. با این حساب باید گفت فیلم ارتش دزدان به لحاظ فهرست هنرپیشه و عوامل ساخت، اثر قابل توجهی به حساب می‌آید.

فیلم ارتش دزدان از آن دسته فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای است که نوید از لحظه‌های هیجان‌انگیزی برای مخاطبان می‌دهد. از آنجایی که این فیلم چاشنی طنز نیز دارد، گزینه‌ مناسبی برای علاقه‌مندان فیلم‌های کمدی هیجان‌انگیز شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی