ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم انولا هولمز

شخصیت «شرلوک هولمز» (Sherlock Holmes)، در دنیای داستان‌های معمایی و جنایی فرمانروایی می‌کند و به رغم اینکه بیشتر از یک سده از خلق این شخصیت می‌گذرد، اما هنوز هم  طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل در کنار داستان‌های اصلی مجموعه «شرلوک هولمز» داستان‌های فرعی نیز توسط نویسندگان مختلف نوشته شده است. یکی از این داستان‌ها که شاهد نسخه سینمایی آن هم هستیم، «انولا هولمز» (Enola Holmes)، است که نگارش آن را «نانسی اسپرینگر»، انجام داده. محبوبیت «انولا هولمز» به اندازه‌ای بود که سلاطین هالیوود را به این فکر انداخت تا برای ساخت اقتباس سینمایی از این شخصیت پرطرفدار، آستین بالا بزنند و ماحصل این تلاش، فیلم سینمایی «انولا هولمز» است. در این فیلم شاهد حضور «انولا هولمز» در نقش خواهر «شرلوک هولمز» هستیم که همانند برادرش، هوش و ذکاوت بی‌نظیری دارد. در ادامه با هم نگاهی کوتاه به داستان و هنرپیشه‌های «انولا هولمز»، خواهیم داشت.

داستان انولا هولمز

طرفداران «شرلوک هولمز» به هنرنمایی این شخصیت در نقش‌اول آثار سینمایی و تلویزیونی عادت دارند، اما به رغم این که در «انولا هولمز» شاهد حضور «شرلوک هولمز» هستیم، اما این «انولا» خواهر کوچکتر «شرلوک‌ هولمز» است که در این فیلم سرنخ‌های حل معما را یکی پس از دیگری پیدا می‌کند و به لحاظ هوش و ذکاوت، از برادر بزرگترش، «شرلوک‌ هولمز» گوی سبقت را می‌رباید.

ماجرا از این قرار است که «انولا هولمز» ۱۶ ساله و جوان متوجه می‌شود که مادرش به طرز عجیب و پیچیده‌ای ناپدید شده و خبری از او نیست. به همین دلیل برای پیدا کردن مادر گم شده‌اش، دست به دامان برادر‌های بزرگترش «شرلوک» و «مایکرافت هولمز» (Mycroft Holmes)، می‌شود. اما برادرها دست خواهر کوچکتر خود را برای پیدا کردن مادر نمی‌گیرند، و «انولا هولمز» چاره‌ای نمی‌بیند به غیر از اینکه برای پیدا کردن مادر آستین بالا بزند و پرده از اسرار گم شدن مادرش بردارد. جالب اینجا است «انولا هولمز» در بسیاری از قسمت‌های این فیلم به لحاظ هوش و ذکاوت، از «شرلوک هولمز» برتری دارد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل انولا هولمز

«میلی بابی براون» (Millie Bobby Brown) زیبارو و جوان نقش «انولا هولمز» را بر عهده دارد و از آنجایی که پیش از این نقش‌آفرینی این هنرپیشه خوش‌آتیه را در سریال «چیزهای عجیب‌» (Stranger Things)، دیده‌ایم، مطمئن هستیم این هنرپیشه جوان چیزی برای هنرنمایی در نقش «انولا هولمز» کم نخواهد گذاشت. «هنری کویل» (Henry Cavill)، سوپرمن این روزهای هالیوود نقش‌آفرینی «شرلوک هولمز» را در این فیلم بر عهده گرفته و «سم کلفلین» (Sam Claflin)، را در نقش «مایکرافت هولمز» شاهد هستیم. در کنار این هنرپیشه‌های مطرح، «هلنا بونهام کارتر» (Helena Bonham Carter)، نقش‌آفرینی «اودوریا هولمز» را ایفا کرده است.

«هَری برَدبیر» (Harry Bradbeer)، کارگردانی که آثاری مانند «فلی‌بگ» (FleaBag)، را در کارنامه‌اش دارد در مقام کارگردان «انولا هولمز» حاضر شده و با توجه به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این فیلم باید انتظار داشت با اثری مهیج و معمایی طرف باشیم.

در مجموع مطمئن هستیم طرفداران «شرلوک هولمز» تماشای این اثر را به فال نیک خواهند گرفت، از طرف دیگر از آنجایی که هنرپیشه‌های پرطرفدار و سرشناسی مانند «هنری کویل» در «انولا هولمز» حضور دارند، بدون شک طرفداران این هنرپیشه نیز از تماشای «انولا هولمز» لذت خواهند برد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی