ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بدون پشیمانی

تام کلنسی (Thomas Leo Clancy Jr)، نویسنده شهیر آمریکایی، نامی آشنا برای طرفداران فیلم‌های جاسوسی و پرزدوخورد است. این نویسنده فقید در دنیای بازی‌های ویدئویی نیز ید طولایی دارد و عناوین پرفروشی را در چند دهه اخیر سراغ داریم که داستان آنها از آثار تام کلنسی الهام گرفته شده است. طرفداران فیلم‌های جاسوسی درجریان هستند که تام کلنسی در سال ۲۰۱۳ فوت کرد، اما شخصیت‌هایی که این نویسنده خلق کرده همچنان سوژه ساخت فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدئویی پرفروشی قرار می‌گیرند. یکی از این آثار که فروش چشمگیری را نیز تجربه کرده، فیلم بدون پشیمانی (Without Remorse)، است. این فیلم نه تنها صحنه‌های اکشن نابی دارد، بلکه به لحاظ داستان نیز مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد. از آنجایی که بعید می‌دانیم طرفداران فیلم‌های پرزدوخورد و آثار تام کلنسی به راحتی از کنار فیلم بدون پشیمانی بگذرند، در ادامه با هم نگاهی به این فیلم می‌اندازیم. در انتها نیز با هم می‌بینیم منتقدان طرازاول هالیوود چه امتیازهایی برای فیلم بدون پشیمانی در نظر گرفته‌اند.

داستان فیلم بدون پشیمانی از چه قرار است

استفانو سولیما (Stefano Solima)، کارگردان خوشنام ایتالیایی سکان ساخت فیلم بدون پشیمانی را در دست گرفته است. از این کارگردان پیش از این فیلم سیکاریو ۲: روز سرباز (Sicario: Day Of the soldado) را دیده‌ایم. همان‌گونه که اشاره کردیم، سولیما برای اثر جدید خود سراغ داستان‌های تام کلنسی رفته است. اگر با تام کلنسی آشنا باشید، شخصیت جک رایان (Jack Rayan)، را می‌شناسید و مجموعه این فیلم‌ها را دیده‌اید. داستان فیلم بدون پشیمانی، درواقع نوعی اسپین‌آف از مجموعه اصلی جک رایان به حساب می‌آید.

در دنیای داستانی جک رایان، شخصیتی با نام جان کلی (John Kelly)، وجود دارد. این کاراکتر، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های داستان‌های جک رایان است. ماجرای فیلم بدون پیشمانی روایتی خشن و هیجا‌ن‌انگیز از انتقام را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

همسر باردار جان کلی، شخصیت اول فیلم بدون پشیمانی، بدست عوامل گروه تبهکاری بین‌المللی به طرز فجیعی به قتل می‌رسد. در نتیجه جان کلارک که وجودش از انتقام لبریز شده، به دنبال تلافی مرگ همسرش، اعضای این گروه تبهکاری را یکی پس از دیگری از پای در می‌آورد. داستان فیلم بدون پشیمانی ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما از آنجایی که با آثار نویسنده‌ای سرشناس مانند تام کلنسی روبه‌رو هستیم، چالش‌های هیجان‌انگیز و مرموزی پیش روی شخصیت اول فیلم قرار می‌گیرد. این چالش‌ها جذابیت فیلم را لحظه‌به‌لحظه افزایش می‌دهد تا مخاطب قادر به حدس زدن پایان داستان نباشد.

عوامل فیلم بدون پشیمانی

مایکل بی‌.‌جردن (Michael B. Jordan)، هنرپیشه جوان و جویای نام، ایفای نقش جان کلارک را در فیلم بدون پشیمانی بر عهده گرفته است. انصافاً هم باید گفت بی‌.جردن برای این فیلم چیزی کم نگذاشته و با چهره ماموری همه‌فن‌حریف طرف هستیم که دمار از روزگار تبهکاران در می‌آورد. جیمی بل (Jamie Bell)، جودی ترنر اسمیت (Jodi Turner Smith) و لوک میچل (Luck Mitchel)، دیگر شخصیت‌های سرشناس فیلم بدون پشیمانی به حساب می‌آیند.

فیلمنامه بدون پشیمانی توسط تیلور شریدان (Taylor Sheridan) و ویل استیپلز (Will Staples)، از رمانی با همین نام اثر تام کلنسی اقتباس شده است. منتقدانی که بدون پشیمانی را دیده‌اند بر این باور هستند که این اثر به لحاظ صحنه‌‌های اکشن و پرزدوخورد، فیلمی تمام‌عیار است.

جیمی گراهام از توتال فیلم – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

منتقد توتال فیلم، جدیدترین ساخته استفانو سولیما را اثری اکشن می‌داند که به نسبت دیگر فیلم‌های همرده، صحنه‌‌های پرزدوخورد کمتری دارد. اما به گفته این منتقد برجسته، فیلم بدون پشیمانی ستاره‌ای درخشان با نام مایکل‌ بی‌.‌جردن دارد که این هنرپیشه به بهترین شکل ممکن صحنه‌‌های اکشن را به تصویر کشیده تا آدرنالین تماشاگران به بیشترین حد خود برسد.

اوون گیلبرمن از ورایتی – امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

به گفته گیلبرمن، داستان فیلم بدون پشیمانی الگوی معمولی را دنبال می‌کند که تاکنون در فیلم‌های دیگری نیز دیده‌ایم. اما هنرنمایی مایکل بی‌.‌جردن در این فیلم، بدون پشیمانی را یک سروگردن بالاتر از فیلم‌های همرده خود قرار می دهد.

زاکی حسن از آی‌.‌جی‌.‌اِن – امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

منتقد آی‌.‌جی‌.‌ان نیز همانند دیگر منتقدان، هنرنمایی مایکل بی‌.جردن را در فیلم بدون پشیمانی می‌ستاید. به گفته این منتقد برجسته، فیلم بدون پشیمانی به لطف کارگردانی بی‌عیب‌و‌نقص و بازیگری تماشایی مایکل‌ بی‌.جردن، به اثر اکشن جانانه‌ای تبدیل شده که به راحتی درمیان بهترین فیلم‌های اکشن چند سال اخیر قرار می‌گیرد.

بن کنیگزبرگ از نیویورک تایمز – امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

منتقد نیویورک تایمز فیلم بدون پشیمانی را اثری می‌داند که به بهترین نحو توانسته شخصیتی جذاب را به دنیای فیلم‌های اکشن معرفی کند. بن کنیگزبرگ به رغم اینکه هنرنمایی مایکل بی‌.‌جردن را نقطه قوت این فیلم می‌داند، داستان فیلم بدون پشیمانی را نقطه ضعف این اثر قلمداد می‌کند. این شرایط باعث شده تا بن کنیگزبرگ امتیاز متوسطی را برای فیلم بدون پشیمانی اختصاص دهد.

می عبدالباکی از اسکرین رنت – امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

عبدالبالکی فیلم بدون پشیمانی را اثری با داستانی کلیشه‌ای می‌داند که روایت پرچالشی را پیش روی مخاطب قرار نمی‌دهد. منتقد اسکرین رنت بر این باور است که داستان فیلم بدون پشیمانی آن‌گونه که باید و شاید مخاطب را هیجان‌زده نمی‌کند و با داستان سطحی روبه‌رو هستیم که پیش‌بینی انتهای آن کار چندان دشواری نیست.

رودریگو پرز از پلی‌ لیست – امتیاز ۲۵ از ۱۰۰

اگر با منتقدین برجسته هالیوود آشنا باشید، حتماً رودریگوپرز را می‌شناسید و به خوبی درجریان هستید که این منتقد به راحتی امتیاز بالایی برای فیلم‌ها اختصاص نمی‌دهد. منتقد سخت‌گیر پلی‌ لیست به فیلم بدون پشیمانی نیز روی خوش نشان نداده و امتیاز نه چندان مناسبی را برای این فیلم کنار گذاشته است. این منتقد، فیلم بدون پشیمانی را اثری با صحنه‌های اکشن نه چندان هیجان‌انگیز می‌داند که لذت خاصی را برای مخاطب به دنبال ندارد.

در مجموع می‌توان گفت در روزگاری که فیلم‌های جاسوسی کمرنگ شده‌اند و مدتی است اثر درخشانی را در این سبک ندیده‌ایم، بدون شک تماشای فیلم بدون پشیمانی برای مخاطبین این سبک خالی از لطف نخواهد بود. فیلم بدون پشیمانی برای طرفداران آثار تام کلنسی نیز اثری جذاب است که صحنه‌های جانانه آن حسابی تماشاگر را هیجان‌زده می‌کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی